Forum » Myślenice Umowa o prąd - czy wiesz co podpisałeś, że dałeś się naciągnąć?

  • jeden język a dwoje uszu 17.03.2014 - 19:17
    Do moich starszych krewnych przyszło dwóch młodych facetów proponując tańszy prąd. Krewny podpisał będąc przekonany, że to są goście z tego samego Zakładu Energetycznego, z którym dotychczas miał do czynienia. Tymczasem co podpisał? W sumie to do końca nie wiem, bo nie byłem przy tym. Widzę jedynie jakie papiery zostały i że nie wszystkie dokumenty są które powinien zostawić sprzedawca.

    !!!!!!!!!!! Zgodnie z prawem od umów podpisanych poza lokalem sprzedawcy można odstąpić bez podania przyczyn w ciągu 10 dni !!!!!!!!!!!!!

    Sprzedawcą jest Energetyczne Centrum S.A. w $5 pkt 4. jest napisane, że integralną część Umowy stanowi min Wzór odstąpienia od Umowy. Ja takowego wzoru nie znalazłem. Trzeba będzie samemu coś wymyślić.

    Do umowy jest dołączone Deklaracja przystąpienia do usługi AXA Assistance. Taka sztuczka mnie nie dziwi, że wraz z umową wciskają człowiekowi jakieś ubezpieczenie. Są jednak dwie rzeczy, które mnie strasznie zaskoczyły.

    Po pierwsze widzę podpisane dwie identycznie brzmiące umowy z jednym wyjątkiem - deklarowanym minimalnym zużyciem energii elektrycznej przez odbiorcę. Na jednej umowie jest to kilka tysięcy KWh rocznie, a na drugiej zaledwie kilkadziesiąt.

    Po drugie Na umowie są dwa różne adresy firmy jeden w Warszawie, a drugi w Radomiu. Tutaj warto jeszcze zauważyć, że w Google stosunkowo łatwo znaleźć wzór odstąpienia od umowy z tą firmą, ale jeszcze z innym adresem. Na jaki więc adres mam wysłać odstąpienie od umowy? Przypuszczam, że na ten mniej rzucający się w oczy czyli do Radomia.
    30 4 Cytuj Zgłoś
  • 17.03.2014 - 19:55
    tak dałem się zrobić w bambuko :) ale na szczęście na rozwiązanie umowy mamy 10 dni,
    napisać odpowiednie pismo pomógł mi adwokat z ulicy żwirki i wigury, nie wziął kasy :)
    23 3 Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 17.03.2014 - 22:51
    Można także skorzystać z różnych infolinii oraz Powiatowego Rzecznika Konsumentów. Kilka lat temu byłem u niego na Kazimierza Wielkiego 5.
    6 Cytuj Zgłoś
  • Andrzej 18.03.2014 - 8:15
    Jeśli Twój krewny nie został poinformowany o prawie odstąpienia od umowy w terminie 10 dni od daty zawarcia (najczęściej taki zapis jest w samej umowie w jednym z paragrafów), to okres ten wydłuża się do 3 miesięcy (zgodnie z ustawą, o której pisałem wyżej - o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny).
    6 3 Cytuj Zgłoś
  • ania 18.03.2014 - 8:36
    Problem polega na tym, że wzoru odstąpienia od umowy mogli nie zostawić, ale krewni mogli podpisać papier, że zostali poinformowani, czas na odstąpienie 10 dni. To stały numer. A jaka jest ta "promocyjna" cena prądu z przesyłami oczywiście? Tak z ciekawości pytam. Ja w grudniu zamieniłam ogrzewany prądem bojler na gazowy i wymieniłam wszystkie żarówki na ledy. Zużycie prądu spadło mi z 460 kwh do 160. Jestem w szoku.
    Gaz wraz z ogrzewaniem domu za ten okres (18.12 do 14.03.) 870 zl. Trzeba uważać na tych oszustów, zwykle chadzają do osób starszych, bo oni nie czytają umów albo ich nie rozumieją. Poza tym są one tak skonstruowane, że do każdej umowy przydało by się mieć prawnika.
    12 1 Cytuj Zgłoś
  • Andrzej 18.03.2014 - 12:50
    fakt, trzeba też czytać, co się podpisuje...
    4 4 Cytuj Zgłoś
  • 18.03.2014 - 13:05
    Już dwukrotnie miałam wątpliwą przyjemność z osobami od "prądu". raz u mamy w mieszkaniu a raz u mnie. Rozmowa wygląda mniej więcej tak:
    "Witam, wysyłaliśmy w (np) lipcu informacje o obniżeniu rachunków za prąd, płaci pani regularnie, tak? dla wszystkich klientów płacących regularnie mamy przygotowane obniżki, prosze przygotwac ostatnie rachunki i dokumenty, podpiszemy stosowną umowę"

    po pierwsze, nikt się nie przedstawia, z jakiej firmy są.
    po drugie, uważam się za rezolutną osobe, ale naprwdę w pewnym momencie można zgłupieć. Opowiedziałm panu że nie dostałam żadnego pisma na co on bezczelnie: " to niemożliwe, wszystkim naszym klientom wysyłaliśmy pismo" i dalej brnie żeby przygotować rachunki i dokumenty.
    czyli nie dość że oszuści i naciągacze to jeszcze kłamcy, i nie ma sie co dziwić starszym osobom że dają się naciągnąć, bo pan lub pani/pan cały czas gada i twierdzi że jesteśmy ich klientami co jest bzdurą.
    w takiej sytuacji po prostu trzeba powiedzieć nie, i zamknąć drzwi przed nosem.
    ja tak zrobiłam i państwo po prostu sobie poszli.
    naprawdę uprzedzcie swoich bliskich i znajomych bo szkoda nerwów na odkręcanie później całej sytuacji.
    19 Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 18.03.2014 - 17:43
    Rok temu dostali kolejną karę 92 761zł min za nie informowanie klientów o prawie odstąpienia od umowy.
    http://www.portel.pl/artykul.php3?i=62811
    6 2 Cytuj Zgłoś
  • 16.04.2014 - 19:40
    Ma ktos jakis wzor o odstapieniu od umowy albo co trzeba krok po kroku wykonac aby zrezygnowac?
    50 4 Cytuj Zgłoś
  • 16.04.2014 - 19:51
    Dziś chodził własnie pewien chłopak w maszej miejsowości równiez o zmiane pradu porażka!!!
    4 5 Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 16.04.2014 - 20:25
    Nie zrezygnować, ale odstąpić od umowy. Przy rezygnacji musisz zapłacić z tysiaka więc się nie opłaca. Wzór odstąpienia można znaleźć w internecie, ale uwaga! Są błędne adresy. Wzór odstąpienia mają obowiązek zostawiać klientom przy podpisaniu umowy. Niestety jak widać tego nie robią, za co jak już pisałem byli ukarani. Ja po wysłaniu odstąpienia dostałem smsem potwierdzenie tego faktu jeżeli chodzi o umowę o prąd. Niestety jeżeli chodzi o usługę assistance przyszła wiadomość że została aktywowana :( Jeżeli nie jesteś pewny co podpisywałeś bezpieczniej jest tak myślę napisać w odstąpieniu że odstępujesz od wszystkich umów podpisanych w danym czasie poza lokalem przedsiębiorcy.
    12 Cytuj Zgłoś
  • 16.04.2014 - 20:44
    a moglbys poda gotowy wzor ? szukalem ale jest kilka wersji , adres podam z pieczatki ktora jest na umowie
    5 1 Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 17.04.2014 - 1:28
    Jak już pisałem można skonsultować się i poradzić rzecznika powiatowego konsumentów.
    U góry miejscowość i data potem twoja godność i adres. Następnie:
    Energetyczne Centrum S.A.
    ul. Domaniewska 37
    02-672 Warszawa

    potem tytuł: Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa

    Następnie zacząć słowami:
    Oświadczam, że zgodnie z art. 2 ust 1 Ustawy z dnia 2. marca 2000 r. o ochronie niektórych
    praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny
    (Dz. U. x 2000 r., Nr 22, poz. 271 ze zm.) odstępuję od wszystkich umów zawartych poza lokalem przedsiębiorstwa w dniu ... W szczególności odstępuję od następujących umów:


    i wymienić umowę, a raczej umowy, bo pewnie co najmniej dwie podpisałeś. Ubezpieczenie AXA-assistance to też umowa.

    Wymieniając kolejne umowy podając jej nazwy, numer (jeżeli jest podany) oraz miedzy kim a kim zawarta w jakim dniu, jak również kto reprezentował firmę (Imię nazwisko numer pełnomocnictwa)

    Na końcu jeszcze bym się zastanowił czy nie warto coś na wszelki wypadek dodać o rezygnacji ze zgody na przetwarzanie danych handlowych lub jeszce inne uwagi i oczywiście na samym końcu data miejscowość i podpisać.
    14 Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 17.04.2014 - 1:33
    Wysłać nie później niż dziesięć dni od podpisania. Jeżeli termin minął to z prawnikiem trza pogadać choćby tym który jest Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów. List polecony najlepiej priorytet z potwierdzeniem odbioru na ww adres
    7 Cytuj Zgłoś
  • 17.04.2014 - 13:28
    Dobry zwyczaj czy to telemarketing czy marketing bezpośredni - poprosić o zostawienie oferty, cenników i regulaminów i poprosić o kontakt za kilka dni. Naciągacze albo nie zostawią nic, albo nie wrócą - mówię z doświadczenia. Polecam tak poinstruować wszystkich starszych, rodziców, dziadków.
    5 Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 17.04.2014 - 15:25
    Dobry pomysł, tylko kilka razy prosiłem przy rozmowach telefonicznych aby ofertę wysłali mi na maila i chyba nigdy to nie poskutkowało w przypadku dużych firm.
    1 Cytuj Zgłoś
  • 10.07.2014 - 10:40
    ja tez niestety dalam się naciągnąc na ten niby tani prąd!przy podpisywaniu umowy pani nie poinfoprmowala mnie zo dostane karę za zerwanie umowy w wysokosci 300 zl/pisze w regulaminie o 10 dniach ale nie pisze jakich roboczych czy kalendarzowych,na moje pytanie o jakie dni chodzi powiedziano mi ze o robocze /dwa razy!!!/ i teraz walvzę z ta "rzetelną firmą"
    12 3 Cytuj Zgłoś
  • 10.07.2014 - 17:01
    U mnie też chodzili mam podpisała umowę ale na następny dzień od niej odstąpiła, tylko wysyłacie listem poleconym priorytetowym. jeżeli chodzi o odstąpienie od umowy to dni liczą się od nadania listu tylko wysłać należy do tej firmy z którą teraz podpisało się umowę i do tej z którą macie tą wcześniejszą umowę. Najlepiej wysłać na biuro obsługi klienta bo oni tam zajmują się tymi sprawami.

    Jeżeli ktoś podpisał tej firmie pełnomocnictwo do rozwiązania umowy z poprzednią firmą należy napisać w tym odstąpieniu :"Równocześnie wypowiadam udzielone państwu pełnomocnictwo związane z ta umową".
    1 3 Cytuj Zgłoś
  • 10.07.2014 - 18:29
    Pomocą w takiej sytuacji służy także firma TAURON poprzez osobiste stawiennictwo w punkcie obsługi klienta więc zapewne w PE Myślenice przy ulicy Kazimierza Wielkiego lub w Dobczycach przy ulicy Kościuszki. Oraz pod numerem telefonu 555 444 555
    1 3 Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 20.07.2014 - 13:35
    Jak pisałem już jak się nie dotrzyma tych 10 dni to teoretycznie czasami też można odstąpić od umowy i nie płacić kar umownych. Jednak obawiam się że w praktyce rzadko kiedy będzie to możliwe i ze bez pomocy prawnika się nie obejdzie.
    4 1 Cytuj Zgłoś
  • anna kacprzyk 21.07.2014 - 21:29


    na jaki adres wysłac odmowe?
    3 1 Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 21.07.2014 - 22:24
    Naciśnij Crt-F
    Następnie wpisz adres
    Naciśnij siedem razy enter
    Wówczas jeżeli twój komputer działa podobnie do mojego znajdziesz odpowiedź na twoje pytanie.
    1 7 Cytuj Zgłoś
  • 21.07.2014 - 23:08
    Raz się dałem namówić. Na szczęście szybko przeliczyłem korzyści i straty, i przed upływem 10 dni złożyłem rezygnację. W razie problemów polecam Powiatowego Rzecznika Konsumentów - potrafi pomóc
    5 1 Cytuj Zgłoś
  • 28.07.2014 - 7:58
    Wysłałam odwołanie następnego dnia po podpisaniu tej nieszczęsnej umowy i tu moje pytanie. Kiedy dowiem się, że wszystko już jest załatwione? Chodzi mi o to czy w jakiś sposób skontaktują się ze mną, że sprawa umowy jest zakończona czy co? I w jakim czasie się to odbywa po wysłaniu listu z odstąpieniem? Gdyż na czasie bardzo mi niestety zależy
    14 1 Cytuj Zgłoś
  • 28.07.2014 - 9:09
    Gdyby to było korzystne dla was to nikt nie chodziłby po domach i nie namawiał do podpisania umowy.Jaki miałby w tym interes?Dobro klienta?Cudów nie ma.Rynek jest praktycznie zmonopolizowany i mówienie o konkurencji jest robieniem wody z mózgu.
    3 1 Cytuj Zgłoś
  • 28.07.2014 - 16:14
    Becia41214 napisał/a:
    Wysłałam odwołanie następnego dnia po podpisaniu tej nieszczęsnej umowy i tu moje pytanie. Kiedy dowiem się, że wszystko już jest załatwione? Chodzi mi o to czy w jakiś sposób skontaktują się ze mną, że sprawa umowy jest zakończona czy co? I w jakim czasie się to odbywa po wysłaniu listu z odstąpieniem? Gdyż na czasie bardzo mi niestety zależy
    Nie skontaktują sie z tobą.Odstąpienie od umowy następuje od razu gdy dostają list.
    6 2 Cytuj Zgłoś
  • 28.07.2014 - 16:16
    annula napisał/a:
    na jaki adres wysłac odmowe?
    Na adres biura obsługi klienta tej firmy.
    1 1 Cytuj Zgłoś
  • 08.08.2014 - 0:20
    http://www.ure.gov.pl/pl/multimedia-1/5640,Ponad-230-tys-odbiorcow-zmienilo-dostawce-pradu-Polacy-ucza-sie-oszczedzac-na-ra.html

    Proponuje wszystkim znawcom energetyki, którzy są przekonani, że w Polsce jest tylko Tauron i kupuje się prąd od elektrowni, zapoznać się z artykułami ze strony rządowej Urzędu Regulacji Energetyki. Czarno na białym "Kalkulator oszczędności" mówi o kwocie za prąd w dziesiątkach firm energetycznych w Polsce.

    Jak ktoś nie chce zmieniać sprzedawcy i wspierać rozwijanie monopolu energetycznego w Polsce, a co za tym idzie wyższych cen w przyszłości, proszę bardzo.
    Proszę tylko Państwa o 30 sekund myślenia swoim rozumem, a nie rozumem mediów, nagonek, wrzasków sąsiadów. Wtedy wszystko się Państwu wyjaśni!

    Pozdrawiam serdecznie, zwłaszcza moich klientów w liczbie około 1500 :)
    Kamil
    4 3 Cytuj Zgłoś
  • 10.08.2014 - 10:01
    mam pytanie czy ktoś kot odstąpił od umowy z EC w ciągu 10 dni dostał jakieś potwierdzenie na piśmie od EC że umowa zawarta poza lokalem przedsiębiorstwa została rozwiązana :)
    3 Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 18.08.2014 - 19:05
    Moi krewni dostali potwierdzenie smsem

    To że masz klientów w liczbie 1500 nie oznacza że Ci klienci faktycznie na tym zyskali.
    Czy każdemu wszystko dokładnie wyjaśniłeś?
    Czy każdego poinformowałeś o przysługującym mu prawie odstąpienia od umowy wręczając gotowy formularz?
    Czy każdy z tych klientów zadzwonił do Taurona informując a zamiarze zmiany dostawcy i pytając o możliwość negocjacji ceny?

    Znajoma, która jest księgową mówiła mi że tak naprawdę zmiana dostawcy może się opłacić tylko firmom. nie dotyczy tych najmniejszych.
    4 2 Cytuj Zgłoś
  • 21.08.2014 - 17:07
    Witam!
    Sama dziś dałam nabić się w butelkę i podpisała z EC umowę sądząc, że są wysłani przez Tauron, który jest i był moim dostawcą energii. Pani sprytnie mnie omotała. Zaraz po jej wyjściu sprawdziłam jednak co to za firma i się przeraziłam. Zdążyłam dogonić tą Panią i poprosiłam o zwrot wszystkich dokumentów jakie podpisałam. Pani grzecznie oddała wszystko. Mam pytanie, czy mimo to grożą mi jakieś konsekwencje i opłaty? Nie mają mojego podpisu na żadnym dokumencie, ale mają mój nr klienta z Tauronu, pesel i odbyła się ze mną rozmowa ich konsultanta przez tel, która podobno była nagrywana.
    6 2 Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 21.08.2014 - 21:33
    Wszelkie takie rozmowy które są nagrywane jak tylko ma się taką możliwość radzę samemu również nagrywać informując o tym drugą stronę. Mówię to na podstawie złych doświadczeń z Orange sprzed kilku lat, kiedy to chcąc odsłuchać rozmowę zostałem poinformowany, że mogę to zrobić tylko w Białymstoku
    2 4 Cytuj Zgłoś
  • 27.08.2014 - 11:28
    co zrobić w przypadku gdy o oszustwie dowiadujemy sie po 3 miesiącach ?
    czy da sie rozwiązac umowe ?
    24 2 Cytuj Zgłoś
  • 27.08.2014 - 21:08
    Umowę da się rozwiązać, ale będzie to zerwanie umowy i pewnie naliczą jakąś karę pieniężną. Proszę skontaktować się z dotychczasowym dostawcą prądu oraz najbliższym rzecznikiem praw konsumenta. Tam doradzą Panu/Pani co należy zrobić i jak napisać odpowiednie pismo.
    4 3 Cytuj Zgłoś
  • 08.04.2015 - 16:02
    sam zostalem nabity w butelke i teraz oprocz centrum mam rachunek axa i taurona za przesyl nie wiem nie bylo o tym mowy a rachunki przychodza
    3 Cytuj Zgłoś
  • 30.07.2015 - 9:19
    Witam. Prowadzę firmę, która zajmuje się Niezależnym Doradztwem Energetycznym. Jeśli ktoś ma problemy z niekorzystnie podpisaną umową, jestem w stanie w 100% pomóc w wycofaniu takiej umowy. Krótko mówiąc, trzeba znać Prawo Energetyczne. Pozdrawiam Rafał Pawlicki.
    22 1 Cytuj Zgłoś
  • 05.08.2015 - 17:05
    ja zmieniłem sprzedawcę na Energie2 i osobiście każdemu polecam tą firmę. Są solidni i wszystko dokładnie zostało mi wytłumaczone.
    1 15 Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 07.08.2015 - 22:07
    Jako firma, czy osoba prywatna? Jak duże rachunki za prąd i jak długo masz z nimi umowę
    3 Cytuj Zgłoś
  • 18.08.2015 - 22:01
    Ola36 napisał/a:
    ja zmieniłem sprzedawcę na Energie2 i osobiście każdemu polecam tą firmę. Są solidni i wszystko dokładnie zostało mi wytłumaczone.
    Ściemiasz bo tam pracujesz
    Właśnie z krętaczami walczę, którzy naciągnęli moją mamę i teraz płaci o ok 22zł/mc więcej i to umowa na 3 lata - OSZUŚCI starszych ludzi naciągają.
    Póki co energia tańsza o 0,012zł/kw ale doliczają sobie
    opłatę handlową w wysokości 11,07zł/mc
    za spóźnienie z zapłatą o 6 dni naliczyli 20zł za upomnienie.
    cennik poniżej
    http://www1.smartweb.eu/core/system/pdf_viewer/index.php?Li4vLi4vLi4vZGF0YS9lbmVyZ2llMi5wbC9kb2N1bWVudHMvMDEuMDcuMjAxNS0tRW5lcmdpZTItLUNlbm5pay1lbmVyZ2lhLWVsZWt0cnljem5hLW9zb2JhLWZpenljem5hLnBkZg==&1&energie2.pl

    są porównywarki to zobacz gdzie ta twoja Enerie2 jest
    http://enerad.pl/porownywarka-kalkulator/
    http://ure.gov.pl/ftp/ure-kalkulator/ure/formularz_kalkulator_html.php
    https://optimalenergy.pl/energia-dla-domu/tani-prad/
    5 Cytuj Zgłoś
  • 21.09.2015 - 15:01
    wiesz co szkoda słów, to, że Ty masz złe doświadczenia z tą firmą to nie znaczy, że każdy ma je mieć..jednym słowem czyta się co się podpisuje to raz.
    Dwa ma własną działalność, więc w Energie2 nie pracuje
    1 6 Cytuj Zgłoś
  • 25.09.2015 - 21:38
    Ola36 a ile ty zużywasz tego prądu skoro Ci się opłaca ?
    Bo ja mieszkając domku nie zużywam tyle kW aby mi wyszło to na +,
    a o mieszkaniu w bloku jak w przypadku mojej mamy to już w ogóle nie ma o czym mówić.

    Co do czytania, tego co się podpisuje to wiem ja i wszyscy młodsi, inaczej jest ze starszymi ludźmi którzy inaczej byli wychowani i ufają temu co mówi pracownik jakiejś firmy.

    A pracownik żadnej umowy i regulaminu nie dał, dopiero po mojej interwencji dosłano.
    6 Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 27.09.2015 - 23:16
    sh_ma napisał/a:
    Jako firma, czy osoba prywatna? Jak duże rachunki za prąd i jak długo masz z nimi umowę
    A ja nadal czekam na odpowiedz od Ola36

    PS. Przypuszczam, ze większość firm w Polsce to są jedno osobowi podwykonawcy.
    2 1 Cytuj Zgłoś
  • 01.10.2015 - 15:00
    Witam, OLA36 si....o jedna, są przypadki że w ogóle nie zostawiają umowy i podstawiają co popadnie 80 letnim osobom do podpisu co oznacza przestępstwo oszustwa art. 286KK, ale nie przejmuj sie islamisci przyjda to Cie na nowo na....ą wsz....ego.
    6 1 Cytuj Zgłoś
  • 30.11.2015 - 17:44
    sh_ma mam podpisaną z nimi umowę jako firma. Rachunki płacę przyzwoite, tzn. spadły mi w granicach 10zł ms., ale dla firmy to dużo
    5 Cytuj Zgłoś
  • 26.06.2016 - 21:04
    Ola36 napisał/a:
    sh_ma mam podpisaną z nimi umowę jako firma. Rachunki płacę przyzwoite, tzn. spadły mi w granicach 10zł ms., ale dla firmy to dużo
    haahaa, co ty masz za firmę że 10 zł to dużo i za to musisz mieć więcej dodatkowej roboty.
    Pewnie zbierasz makulaturę elektrycznym wózkiem :)
    2 Cytuj Zgłoś
  • 31.07.2016 - 14:14
    Ja podpisałem umowę w domu z przedstawicielem EC w 2016. Miałem duże wątpliwości jednak pan zostawił mi wzór odstąpienia od umowy oraz swój kontakt. Po 2 miesiacach przyszła faktura z taką ceną za gaz jaka było zawarta w umowie. Nadal mogę odstąpić od umowy ale to skutkuje droższym gazem z pgnig.
    Cytuj Zgłoś
  • jeden język a dwoje uszu 31.07.2016 - 17:10
    Odstąpić od umowy można do 14 dni, a potem (jeżeli była zawarta zgodnie z prawem) co najwyżej rozwiązać umowę.

    Pragnę zauważyć ze powyżej znajduje się pierwszy post użytkownika menzyl na tym forum
    1 1 Cytuj Zgłoś
  • 02.10.2016 - 22:27
    Szanowni Państwo cały urok naciągania przez EC tkwi w tym, że rozliczacie się z nimi na podstawie harmonogramów które mają się nijak do odczytów rzeczywistego zużycia energii.W harmonogramach nie są podawane stany licznika z faktury np. Tauronu tylko ilość zużycia prognozowana przez EC przemnożona przez wszystkie składowe i kwota do zapłaty. Z tego jesteście rozliczani przez EC ale Wy nie rozliczacie EC z rzeczywistych kilowatów. I tak u mnie przez rok udało im się "uciułać" ok. 500 kW.Po wielu przepychankach zweryfikowaliśmy ilości i nadpłaty. Przy obniżce prognozy zużycia, do 31.08.2016 znów "uciułali" ponad 300 kW w tym licząc sobie 2 x lipiec (w dwóch oddzielnych prognozach). W związku z tym, że w listopadzie 2016 roku wreszcie kończy mi się umowa usiadłem i posprawdzałem ilości w harmonogramach (stąd zauważyłem 2 x lipiec) z fakturami Tauronu i spisywanymi co miesiąc stanami licznika.
    Można sobie wyobrazić, ile można zarobić za cały okres umowy nie ruszając palcem w bucie, mając 1 czy 2 mln klientów?
    Raczej nikt z Państwa nie porównuje na bieżąco faktur Tauronu z EC a tym bardziej z faktycznym stanem licznika.
    Sprawdzić faktyczne zużycie i podawać dalej.
    Pozdrawiam
    Zbigniew Stopa
    1 Cytuj Zgłoś
  • 02.10.2016 - 22:35
    sh_ma napisał/a:
    Można także skorzystać z różnych infolinii oraz Powiatowego Rzecznika Konsumentów. Kilka lat temu byłem u niego na Kazimierza Wielkiego 5.
    Szanowni Państwo cały urok naciągania przez EC tkwi w tym, że rozliczacie się z nimi na podstawie harmonogramów które mają się nijak do odczytów rzeczywistego zużycia energii.W harmonogramach nie są podawane stany licznika z faktury np. Tauronu tylko ilość zużycia prognozowana przez EC przemnożona przez wszystkie składowe i kwota do zapłaty. Z tego jesteście rozliczani przez EC ale Wy nie rozliczacie EC z rzeczywistych kilowatów. I tak u mnie przez rok udało im się "uciułać" ok. 500 kW.Po wielu przepychankach zweryfikowaliśmy ilości i nadpłaty. Przy obniżce prognozy zużycia, do 31.08.2016 znów "uciułali" ponad 300 kW w tym licząc sobie 2 x lipiec (w dwóch oddzielnych prognozach). W związku z tym, że w listopadzie 2016 roku wreszcie kończy mi się umowa usiadłem i posprawdzałem ilości w harmonogramach (stąd zauważyłem 2 x lipiec) z fakturami Tauronu i spisywanymi co miesiąc stanami licznika.
    Można sobie wyobrazić, ile można zarobić za cały okres umowy nie ruszając palcem w bucie, mając 1 czy 2 mln klientów?
    Raczej nikt z Państwa nie porównuje na bieżąco faktur Tauronu z EC a tym bardziej z faktycznym stanem licznika.
    Sprawdzić faktyczne zużycie i podawać dalej.
    Pozdrawiam
    Zbigniew Stopa
    Cytuj Zgłoś
  • 26.04.2018 - 8:36
    jeśli nie chcecie mieć takich problemów i jeśli nie chcecie się zastanawiać czy przypadkiem nie zostaliście oszukani i nie podpisaliście jakiegoś bubla to jest proste rozwiązanie. Nazywa się ono firma Axpo. Kilka miesięcy temu za namową kolegi zrezygnowałem z dotychczasowej umowy z innym dostawcą i podpisałem nową właśnie z Axpo. Była to na prawdę dobra decyzja. Proces zmiany dostawcy był szybki i bezproblemowy. Co więcej, już teraz, mimo upływu dopiero kilku miesięcy, widzę korzystną różnice w rachunkach za energię elektryczną. Rachunki są zdecydowanie mniejsze, a co za tymi idzie wzrastają moje oszczędności.
    12 Cytuj Zgłoś
Poinformuj o odpowiedziach

Odpowiedz