Forum » Myślenice

Nauczyciele z komuny

  • 26 gru 2018

    Do założenia tego tematu skłonił mnie temat z odznaczeniem dla pawia . Pamiętamy nauczycieli z naszych lat - tych dobrych i tych oprawców , którzy czerpali dziką satysfakcję z tego ,że bili i poniżali . Proszę o wspomnienie tych "wspaniałych pedagogów" . Nazwiska pozostawmy dla siebie . Opiszmy sytuacje i miejsca .

    12 5 Cytuj
  • 26 gru 2018

    Chłopie,uczyć ci się nie chciało. Kto cię bił i poniżał?

    10 15 Cytuj
  • 26 gru 2018

    Nie jestem pedagogiem.Nie jestem też nauczycielem.Wiem jedno: nauczyciele są zawodową grupą sponiewieraną jak żadna inna.Wiat podła zmiano

    13 19 Cytuj
  • Arthur Renegat 26 gru 2018

    Ja tam coś pamiętam. W podstawówce dostawałem po łapach drewnianą linijką za źle napisane dyktando. Ale żebym jakąś traumę miał z tego powodu to raczej nie. Twardzi byliśmy i nikt nie płakał z tego powodu wręcz przeciwnie jeszcze bekę z tego miała cała klasa. Dziś pewnie gdyby jakiś rodzić o czymś takim usłyszał to z marszu by się popłakał do dyrektorka. Takie czasy bezstresowe.

    26 3 Cytuj
  • 26 gru 2018

    Temat wg mnie z d..... wzięty. Wiadomo jaki był np Pawiu który zainspirował autora wątku. Większość nauczycieli z tego okresu musiała być poprawna politycznie i resortowo dostosowana, a że niektórzy czuli z tego osobistą satysfakcję lub zbyt dosłownie wykonywali zalecenia resortu to już bym pozostawił ich sumieniu. Nie ma co urządzać polowań na czarownice, nikt z nas nie zginął, nie skończył z tego powodu w psychiatryku, być może jesteśmy bardziej twardzi od współczesnego pokolenia, bardziej przystosowani etc. W każdym razie gdyby chcieć rozliczać to należałoby zacząć od każdego z naszych sąsiadów bowiem współpracujących podpie***laczy było wtedy na każdym rogu, a w szkole i innych instytucjach (wtedy w 99%) państwowych. Zatem pozostawmy sumienia do rozliczenia po życiu, a rozliczać nie my będziemy.