W związku z wszczętą procedurą zmierzającą do rozpoczęcia budowy ronda i równolegle z ankietą na stronie głównej proponuję rozpocząć na ten temat dyskusję. W SEDNIE zamieściliśmy obszerny materiał na ten temat. Po wstępnym rozwoju głosowania widać, że opinie rozkładają się mniej więcej po połowie. Ponieważ znam cały arsenał argumentów przeciw tej budowie, chciałbym równiez poznać argumenty osób będąc za. Proszę o poważne opinie osób, które głosują za.
Trzymając się tematu i nieco go rozwijając dodam, że z moich informacji wynika, że w Myślenicach nie funkcjonuje obecnie coś takiego jak "komisja urbanistyczna" w założeniu fachowe ciało, którego zadaniem jest tworzenie polityki urbanistycznej. Jesli się mylę, proszę o sprostowanie.
W rzeczy samej, cyrk, w Myślenicach od dawna nie prowadzi się polityki urbanistycznej.
Wydaje się zezwolenia na cokolwiek co przynosi dochody (niekoniecznie gminie), bez względu na dobro ogółu czy względy bezpieczeństwa. To rondo jest kolejnym tego przykładem. Martwi tylko fakt, że takiej władzy, tak głęboko w poważaniu mającej społeczeństwo nie było jeszcze nigdy w Myślenicach. Nie liczy się nikt kto nie ma powiązań, kto nie jest w "układzie".
Interesy ludzi, ich postulaty ma się za gdzieś, przerażające...
Ja moge byc za, ale niech wybuduja rondo wezsze niz to na skrzyzowaniu Reja i Zeromskiego. Tak waskie zeby nie mogl przejechac tamtedy ZADEN samochod ciezarowy. Wtedy moze zaczna myslec logicznie panowie pseudo urbanisci.
Ja też będę za tym rondem pod warunkiem, że zostanie tak wykonane jak wg projektu Mysleniczanina007.
Obiema ręcoma się podpisze, nawet nogi nauczę pisać !
Według mnie na tym skrzyżowaniu nie ma potrzeby budowania ronda, nie jest trudno stamtąd wyjechać i do niewielu kolizji tam dochodzi... lepiej poprawić stan nawierzchni dróg i oznakowania niż wydawać kolejne tysiące na zbędne inwestycje
Oczywiscie rze powinni zbudowac to rondo rzeby uporządkować skrzyżowanie. To jest bardzo mądry pomysł Pana Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych Przewodniczącego Rady Miasta Jerzego Grabowskiego który w Myślenicach jest najkompetentniejszy w temacie drug. I prosze rzeby ci co popierają napisali, bo wychodzi wrarzenie rze wszyscy są na nie a w ankiecie inaczej.
pozdrawiam
Zdzichu
Nie bałdzo mi się chce w to wierzyć. Starosta będzie chciał aby rondo jego imieniem było większe niż poprzednika :(
A może by tak zrobić jakieś referendum i zapytać Myśleniczan (wszystkich, nie tylko tych co czytają ten portal) aby się wypowiedzieli na co chcą aby przeznaczyć ICH pieniądze ?!
Zapytać czy chcą aby wybudowano:
[ ] Obwodnicę/drogę zachodnią
[ ] Rondo w Śródmieściu
007:
"Tak waskie zeby nie mogl przejechac tamtedy ZADEN samochod ciezarowy"
... ani straż pożarna, ani dowóz opału dla mieszkańców, ani autobus z dziećmi do/ze szkoły, ani nic, wszystko zlikwiduje nic nie będzie...
Im większa płynność ruchu tym mniejsze korki, im mniejsze korki tym mniej smrodu w mieście. Chyba nikt nie zaprzeczy, że rozwiązanie w rejonie Reja/Żeromskiego jest genialne i znacząco poprawiło płynność ruchu?
No to trzeba szybciutko zebrac podpisy i zlozyc wniosek formalny, zanim procedura zajdzie tak daleko ze zaden wniosek nie pomoze. Mozna domagac sie referendum gdy pod wnioskiem podposze sie conajmniej 1000 udokumentowanych osob. Nalezy tez zlozyc wniosek o zawieszenie postepowania administracyjnego o zabudowie, w tym przypadku ronda. Mozna to postepowanie "zawiesic" lub probowac je umozyc w trybie 105 k.p.a lub gdy organ wyda decyzje, zlozyc odwolanie i wskazac nowe okolicznosci faktyczne. Gdy w obrocie prawnym zas beda obie decyzje srodowiskowe dotyczace wydania warunkow zabudowy to z pewnoscia mozna wystąpic o wznowienie i jednoczesne umorzenie postepowania ze wzgledu na jego bezprzedmiotowosc.
Jedno jest pewne, im szybciej, tym lepiej. Bedzie wiecej czasu na przygotowanie dokumentacji, opinii i uzasadnienia wniosku.
Kononowicz
ale na skrzyżowaniu Kasprowicza/Kazimierza/Reja/Żeromskiego, ci z Kazimierza i Reja często nie wiedzieli, że w ogóle mają pierwszeństwo, a ci od strony Kasprowicza mieli za ostry podjazd i wyjechać stamtąd to był nie lada wyczyn i było wiele kolizji, dlatego zbudowali rondo i racja, usprawniło to ruch...a co do planowania tego nowego ronda, to nie ma tam miejsca!!! Ludzie znowu będą narzekać, że jest małe i nie ma kiedy kierunkowskazu włączyć...a co do 007, żeby "żaden samochód ciężarowy tam nie przejechał", jak przez Niepodległości przejedziesz autobusem czy strażą pożarną to masz u mnie skrzynkę piwa, albo nie nawet ci z 5 kratek kupię :) ale masz rację jak się taką ciężarówką wpierdzieli to całe skrzyżowanie blokuje
rockman, mam prawojazdy kat C+E i właśnie na tych ulicach uczyłem się jeździć, mój instruktor wychodził z założenia że (dla kogoś kto ma normalne prawko) nie sztuka jeździć po zakopiance ani po dużych skrzyżowaniach tylko właśnie sztuka mieścić się w takich wąskich miejscach... (egzaminator miał dokładnie takie samo podejście - zjeździłem ponad 30 minut po Zabłociu)...
Co do Reja/Żeromskiego, jeździłem tam dużo przed przebudową i największa kaplica była wyjechać z Żeromskiego, pozaty wybudowanie C.H. Cegielnia dodatkowo bardzo wzmożyło tam ruch...
Problemem jest zupełnie coś innego... Większość "lokalnych działaczy" walczy żeby być przeciw władzy, nie przeciw rozbudowie skrzyżowaia. Ja też jestem za obwodnicą i wyrzuceniu tranzytu poza centrum, tyle że:
- budowa obwodnicy potrwa - wystarczy popatrzyć ile trwała modernizacja zakopianki (zauważcie - modernizacja gotowej drogi a nie budowa nowej!!)
- rondo wybudują i zostanie, kiedyś powstanie obwodnica i tranzyt pójdzie na zewnątrz a rondo nam w centrum zostanie (a Myślenice się przecież bardzo rozrastają :)
- olejmy mieszkańców Górnego, Bysiny i dalej, niech kierowca co ma na utrzymaniu rodzine nadkłada codziennie po 20-30km (jeżdżąc przez Sułkowice - Rudnik)... przecież to przeszkadza 007 i innym... Myślałeś co Ty byś zrobił gdyby Ci ktoś zamknął droge i musiał jeździć po 30km więcej co dziennie?
Walczmy o swoje, zgadzam się że tranzyt musi zostać przeniesiony z centrum, ale walczmy mądrze, ciśnijmy na budowe obwodnicy, a nie paraliżujmy życie codzienne innych (kierowców) ludzi...
Drogi Kononowicz
Pomyślałeś o ludziach mieszkających przy ul. 3 Maja, którym pękają domy. Myślisz, że oni żyją normalnie, w spokoju. Nie wszyscy oglądają świat z za kółka. Są jeszcze starcy, matki z dziećmi, dzieci o młodzież mający prawo do poruszenia się bezpiesznie.
Kononowicz, wystarczy prześledzić ostatnie postępowanie władz w sprawie rozbudowy dróg żeby przewidzieć co się stanie.
Światła koło Orlenu też miały być jako rozwiązanie doraźne i zostały. Gwarantuje że z rondem będzie podobnie - nie może powstać pierwsze, bo kiedy upłynniony zostanie ruch przez centrum to priorytet obwodnicy obniży się na tyle że sprawa przepadnie.
Druga kwestia to estetyka - w malowniczym centrum powstanie ogromne rondo. Nie jestem specjalnym estetą, ale ja sobie tego nie wyobrażam.
Pytanie postawione w ankiecie zostało nieco myląco sformułowane. Sprawy budowy ronda koło strażnicy nie można bowiem rozpatrywac w oderwaniu od budowy obwodnicy. Paradoksalnie dla rozwiązania problemów komunikacyjnych miasta najlepsze jest pozostawienie skrzyżowania w obecnym stanie, zmiana organizacji ruchu w jego obrębie i natychmiastowe przystąpienie do budowy zachodniego obejścia miasta. Przypomnę, że w takiej np. Warszawie ściśle przestrzega się zasady "niezwiększania przepustowości ulic prowadzących do centrum. Skala inna ale problem ten sam - zwiększysz płynność w centrum to ściągniesz tam cały ruch.
Przyjijmy scenariusz nieco bardziej optymistyczny niż Artuj - niech powstanie i rondo, przez które 40-tonowe auto przejedzie bez hamowania oraz obwodnica zaczynająca się przy Orlenie. Którą drogę wybierze kierowca jadąc od strony wiaduktu na zakopiance? Dojazd do Orlenu to kilka kilometrów pod górę - przez miasto po płaskim. Przed Orlenem zatrzyma się na światłach i musi startować pod górę. W mieście zwolni tylko trochę przed rondem bo cały czas ma pierszeństwo przejazdu. Obwodnica zachodnia to minimum kilka dodatkowych kilometrów. Nie trzeba być specjalnym znawcą psychologii ani ekonomii żeby wiedzieć, że mając taką możliwość kierowca ciężarówy oleje całą obwodnicę i posunie prosto. Tak samo w przeciwnym kierunku - jadąc od Bysiny do Myślenic.
Czy policja jest w stanie ograniczeniami przymusić tiry do korzystania z obwodnicy? Nie! Już dziś droga Myślenice-Bysina-Jasienica ma ograniczenie tonażu do 15 t. I co? I nic. Jak wielokrotnie słyszeliśmy policja nie dysponuje narzędziami do stwierdzenia czy wioząca 25 ton ładunku ciężarówka waży wraz z samochodem więcej niż 15 ton.
Może to paradoks, może się mylę ale uważam że budowa ronda w takim kształcie, w formie która kompletnie nie uwzględnia intensywnego ruchu pieszego w obrębie centrum jest wielkim błedem i grzechem, który zniszczy urok naszego miasta na dziesiątki lat.
Czy ktoś z Was prowdził kiedyś taką 25 tonową ciężarówkę żeby wypowiadać się co taki kierowca tira wybierze? Czy Wy naprawdę jesteście tak naiwni że myślicie że po takich ciasnych uliczkach jeździ się zespołem dla przyjemności?
Będzie obwodnica to każdy będzie tam jeździł żeby nie pchać się na minimetry w centrum bo zawsze można o coś zahaczyć i kłopot jak jasna cholera...
Greta J. "przez które 40-tonowe auto przejedzie bez hamowania"... bredzisz... nie masz pojęcia o czym piszesz... osobowym autem trzeba się pilnować na łukach przy bysince (przy Żeromskiego, później przy blokach na słowackiego vis-a-vis geodezji, i później jeszcze przed przystanią! A tak przy okazji nawet tu na tym forum były zdjęcia jak się jeden bodaj cysterną zawiesił na Reja, genialna jest ta Twoja psychologia która mówi że kierowcy się będą pchali tam gdzie se można kłopotu narobić...
Ala: ale przecież obwodnica też będzie koło czyichś domów...
Może lepiej podyskutować o nowobogackich kierowcach (głównie SUV'ów) którzy parkują gdzie popadnie blokując i drogi (na zakazach i przy skrzyżowaniach) i chodniki i przejścia dla pieszych. O wszystkich naszych inwalidach - w furach na które nas pewnie nigdy stać nie będze - których pełno na płycie rynku oni to dopiero niszczą urok miasta...
Sorki, że Ci tam wyżej Kononowicz coś złego napisałem, ale właściwie to o które skrzyżowanie chodzi, wcześniej myślałem, że to przed strażnicą na rynku, ale tam za cholerę nie ma ulic Poniatowskiego i Kościuszki, w ogóle takich ulic w Myślenicach nie ma, patrzyłem na mapy google...tam gdzie ja myślałem jest 3-go Maja/Niepodległości/Słowackiego
Zabudowac bysinke od straznicy, po bysine i jest dodatkowy pas lub pasy ruchu. albo przynajmniej od straznicy po mostu przy konskim rynku+rondo i po problemie
W związku z wszczętą procedurą zmierzającą do rozpoczęcia budowy ronda i równolegle z ankietą na stronie głównej proponuję rozpocząć na ten temat dyskusję. W SEDNIE zamieściliśmy obszerny materiał na ten temat. Po wstępnym rozwoju głosowania widać, że opinie rozkładają się mniej więcej po połowie. Ponieważ znam cały arsenał argumentów przeciw tej budowie, chciałbym równiez poznać argumenty osób będąc za. Proszę o poważne opinie osób, które głosują za.
Trzymając się tematu i nieco go rozwijając dodam, że z moich informacji wynika, że w Myślenicach nie funkcjonuje obecnie coś takiego jak "komisja urbanistyczna" w założeniu fachowe ciało, którego zadaniem jest tworzenie polityki urbanistycznej. Jesli się mylę, proszę o sprostowanie.
W rzeczy samej, cyrk, w Myślenicach od dawna nie prowadzi się polityki urbanistycznej.
Wydaje się zezwolenia na cokolwiek co przynosi dochody (niekoniecznie gminie), bez względu na dobro ogółu czy względy bezpieczeństwa. To rondo jest kolejnym tego przykładem. Martwi tylko fakt, że takiej władzy, tak głęboko w poważaniu mającej społeczeństwo nie było jeszcze nigdy w Myślenicach. Nie liczy się nikt kto nie ma powiązań, kto nie jest w "układzie".
Interesy ludzi, ich postulaty ma się za gdzieś, przerażające...
Gdzie ta ankieta ?
W aktualnościach po prawej stronie. Mi czasem pokazywały się różne ankiety przy kolejnych wejściach. Może Tobie też wisi stara?
Ja moge byc za, ale niech wybuduja rondo wezsze niz to na skrzyzowaniu Reja i Zeromskiego. Tak waskie zeby nie mogl przejechac tamtedy ZADEN samochod ciezarowy. Wtedy moze zaczna myslec logicznie panowie pseudo urbanisci.
Ja też będę za tym rondem pod warunkiem, że zostanie tak wykonane jak wg projektu Mysleniczanina007.
Obiema ręcoma się podpisze, nawet nogi nauczę pisać !
Według mnie na tym skrzyżowaniu nie ma potrzeby budowania ronda, nie jest trudno stamtąd wyjechać i do niewielu kolizji tam dochodzi... lepiej poprawić stan nawierzchni dróg i oznakowania niż wydawać kolejne tysiące na zbędne inwestycje
Oczywiscie rze powinni zbudowac to rondo rzeby uporządkować skrzyżowanie. To jest bardzo mądry pomysł Pana Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych Przewodniczącego Rady Miasta Jerzego Grabowskiego który w Myślenicach jest najkompetentniejszy w temacie drug. I prosze rzeby ci co popierają napisali, bo wychodzi wrarzenie rze wszyscy są na nie a w ankiecie inaczej.
pozdrawiam
Zdzichu
Zdzichó, wazeliniarzu, naucz się ortografii !
007:
[i]"Tak waskie zeby nie mogl przejechac tamtedy ZADEN samochod ciezarowy"[/i]
Nie bałdzo mi się chce w to wierzyć. Starosta będzie chciał aby rondo jego imieniem było większe niż poprzednika :(
A może by tak zrobić jakieś referendum i zapytać Myśleniczan (wszystkich, nie tylko tych co czytają ten portal) aby się wypowiedzieli na co chcą aby przeznaczyć ICH pieniądze ?!
Zapytać czy chcą aby wybudowano:
[ ] Obwodnicę/drogę zachodnią
[ ] Rondo w Śródmieściu
[I][/I]
007:
"Tak waskie zeby nie mogl przejechac tamtedy ZADEN samochod ciezarowy"
... ani straż pożarna, ani dowóz opału dla mieszkańców, ani autobus z dziećmi do/ze szkoły, ani nic, wszystko zlikwiduje nic nie będzie...
Im większa płynność ruchu tym mniejsze korki, im mniejsze korki tym mniej smrodu w mieście. Chyba nikt nie zaprzeczy, że rozwiązanie w rejonie Reja/Żeromskiego jest genialne i znacząco poprawiło płynność ruchu?
A co do powyższej ankiety, zaznaczam obie opcje.
No to trzeba szybciutko zebrac podpisy i zlozyc wniosek formalny, zanim procedura zajdzie tak daleko ze zaden wniosek nie pomoze. Mozna domagac sie referendum gdy pod wnioskiem podposze sie conajmniej 1000 udokumentowanych osob. Nalezy tez zlozyc wniosek o zawieszenie postepowania administracyjnego o zabudowie, w tym przypadku ronda. Mozna to postepowanie "zawiesic" lub probowac je umozyc w trybie 105 k.p.a lub gdy organ wyda decyzje, zlozyc odwolanie i wskazac nowe okolicznosci faktyczne. Gdy w obrocie prawnym zas beda obie decyzje srodowiskowe dotyczace wydania warunkow zabudowy to z pewnoscia mozna wystąpic o wznowienie i jednoczesne umorzenie postepowania ze wzgledu na jego bezprzedmiotowosc.
Jedno jest pewne, im szybciej, tym lepiej. Bedzie wiecej czasu na przygotowanie dokumentacji, opinii i uzasadnienia wniosku.
Kononowicz, gratuluję - myślenie dokładnie adekwatne do nicka !
007, znasz kogoś (tylko, żeby nie był z "wydmuszkami") kto mógłby 'sprawę' poprowadzić ?
Trzeba zacząć działać, wyścig rozpoczęty...
Lokalni prawnicy moga miec zwiazane rece, postaram sie znalezc kogos na Poniedzialek.
Kononowicz
ale na skrzyżowaniu Kasprowicza/Kazimierza/Reja/Żeromskiego, ci z Kazimierza i Reja często nie wiedzieli, że w ogóle mają pierwszeństwo, a ci od strony Kasprowicza mieli za ostry podjazd i wyjechać stamtąd to był nie lada wyczyn i było wiele kolizji, dlatego zbudowali rondo i racja, usprawniło to ruch...a co do planowania tego nowego ronda, to nie ma tam miejsca!!! Ludzie znowu będą narzekać, że jest małe i nie ma kiedy kierunkowskazu włączyć...a co do 007, żeby "żaden samochód ciężarowy tam nie przejechał", jak przez Niepodległości przejedziesz autobusem czy strażą pożarną to masz u mnie skrzynkę piwa, albo nie nawet ci z 5 kratek kupię :) ale masz rację jak się taką ciężarówką wpierdzieli to całe skrzyżowanie blokuje
a gdzie to rondo ma dokladnie powstac??
rockman, mam prawojazdy kat C+E i właśnie na tych ulicach uczyłem się jeździć, mój instruktor wychodził z założenia że (dla kogoś kto ma normalne prawko) nie sztuka jeździć po zakopiance ani po dużych skrzyżowaniach tylko właśnie sztuka mieścić się w takich wąskich miejscach... (egzaminator miał dokładnie takie samo podejście - zjeździłem ponad 30 minut po Zabłociu)...
Co do Reja/Żeromskiego, jeździłem tam dużo przed przebudową i największa kaplica była wyjechać z Żeromskiego, pozaty wybudowanie C.H. Cegielnia dodatkowo bardzo wzmożyło tam ruch...
Problemem jest zupełnie coś innego... Większość "lokalnych działaczy" walczy żeby być przeciw władzy, nie przeciw rozbudowie skrzyżowaia. Ja też jestem za obwodnicą i wyrzuceniu tranzytu poza centrum, tyle że:
- budowa obwodnicy potrwa - wystarczy popatrzyć ile trwała modernizacja zakopianki (zauważcie - modernizacja gotowej drogi a nie budowa nowej!!)
- rondo wybudują i zostanie, kiedyś powstanie obwodnica i tranzyt pójdzie na zewnątrz a rondo nam w centrum zostanie (a Myślenice się przecież bardzo rozrastają :)
- olejmy mieszkańców Górnego, Bysiny i dalej, niech kierowca co ma na utrzymaniu rodzine nadkłada codziennie po 20-30km (jeżdżąc przez Sułkowice - Rudnik)... przecież to przeszkadza 007 i innym... Myślałeś co Ty byś zrobił gdyby Ci ktoś zamknął droge i musiał jeździć po 30km więcej co dziennie?
Walczmy o swoje, zgadzam się że tranzyt musi zostać przeniesiony z centrum, ale walczmy mądrze, ciśnijmy na budowe obwodnicy, a nie paraliżujmy życie codzienne innych (kierowców) ludzi...
Pzdr.
Drogi Kononowicz
Pomyślałeś o ludziach mieszkających przy ul. 3 Maja, którym pękają domy. Myślisz, że oni żyją normalnie, w spokoju. Nie wszyscy oglądają świat z za kółka. Są jeszcze starcy, matki z dziećmi, dzieci o młodzież mający prawo do poruszenia się bezpiesznie.
Kononowicz, wystarczy prześledzić ostatnie postępowanie władz w sprawie rozbudowy dróg żeby przewidzieć co się stanie.
Światła koło Orlenu też miały być jako rozwiązanie doraźne i zostały. Gwarantuje że z rondem będzie podobnie - nie może powstać pierwsze, bo kiedy upłynniony zostanie ruch przez centrum to priorytet obwodnicy obniży się na tyle że sprawa przepadnie.
Druga kwestia to estetyka - w malowniczym centrum powstanie ogromne rondo. Nie jestem specjalnym estetą, ale ja sobie tego nie wyobrażam.
Pozdrawiam
Pytanie postawione w ankiecie zostało nieco myląco sformułowane. Sprawy budowy ronda koło strażnicy nie można bowiem rozpatrywac w oderwaniu od budowy obwodnicy. Paradoksalnie dla rozwiązania problemów komunikacyjnych miasta najlepsze jest pozostawienie skrzyżowania w obecnym stanie, zmiana organizacji ruchu w jego obrębie i natychmiastowe przystąpienie do budowy zachodniego obejścia miasta. Przypomnę, że w takiej np. Warszawie ściśle przestrzega się zasady "niezwiększania przepustowości ulic prowadzących do centrum. Skala inna ale problem ten sam - zwiększysz płynność w centrum to ściągniesz tam cały ruch.
Przyjijmy scenariusz nieco bardziej optymistyczny niż Artuj - niech powstanie i rondo, przez które 40-tonowe auto przejedzie bez hamowania oraz obwodnica zaczynająca się przy Orlenie. Którą drogę wybierze kierowca jadąc od strony wiaduktu na zakopiance? Dojazd do Orlenu to kilka kilometrów pod górę - przez miasto po płaskim. Przed Orlenem zatrzyma się na światłach i musi startować pod górę. W mieście zwolni tylko trochę przed rondem bo cały czas ma pierszeństwo przejazdu. Obwodnica zachodnia to minimum kilka dodatkowych kilometrów. Nie trzeba być specjalnym znawcą psychologii ani ekonomii żeby wiedzieć, że mając taką możliwość kierowca ciężarówy oleje całą obwodnicę i posunie prosto. Tak samo w przeciwnym kierunku - jadąc od Bysiny do Myślenic.
Czy policja jest w stanie ograniczeniami przymusić tiry do korzystania z obwodnicy? Nie! Już dziś droga Myślenice-Bysina-Jasienica ma ograniczenie tonażu do 15 t. I co? I nic. Jak wielokrotnie słyszeliśmy policja nie dysponuje narzędziami do stwierdzenia czy wioząca 25 ton ładunku ciężarówka waży wraz z samochodem więcej niż 15 ton.
Może to paradoks, może się mylę ale uważam że budowa ronda w takim kształcie, w formie która kompletnie nie uwzględnia intensywnego ruchu pieszego w obrębie centrum jest wielkim błedem i grzechem, który zniszczy urok naszego miasta na dziesiątki lat.
Czy ktoś z Was prowdził kiedyś taką 25 tonową ciężarówkę żeby wypowiadać się co taki kierowca tira wybierze? Czy Wy naprawdę jesteście tak naiwni że myślicie że po takich ciasnych uliczkach jeździ się zespołem dla przyjemności?
Będzie obwodnica to każdy będzie tam jeździł żeby nie pchać się na minimetry w centrum bo zawsze można o coś zahaczyć i kłopot jak jasna cholera...
Greta J. "przez które 40-tonowe auto przejedzie bez hamowania"... bredzisz... nie masz pojęcia o czym piszesz... osobowym autem trzeba się pilnować na łukach przy bysince (przy Żeromskiego, później przy blokach na słowackiego vis-a-vis geodezji, i później jeszcze przed przystanią! A tak przy okazji nawet tu na tym forum były zdjęcia jak się jeden bodaj cysterną zawiesił na Reja, genialna jest ta Twoja psychologia która mówi że kierowcy się będą pchali tam gdzie se można kłopotu narobić...
Ala: ale przecież obwodnica też będzie koło czyichś domów...
Może lepiej podyskutować o nowobogackich kierowcach (głównie SUV'ów) którzy parkują gdzie popadnie blokując i drogi (na zakazach i przy skrzyżowaniach) i chodniki i przejścia dla pieszych. O wszystkich naszych inwalidach - w furach na które nas pewnie nigdy stać nie będze - których pełno na płycie rynku oni to dopiero niszczą urok miasta...
Szerokości.
Sorki, że Ci tam wyżej Kononowicz coś złego napisałem, ale właściwie to o które skrzyżowanie chodzi, wcześniej myślałem, że to przed strażnicą na rynku, ale tam za cholerę nie ma ulic Poniatowskiego i Kościuszki, w ogóle takich ulic w Myślenicach nie ma, patrzyłem na mapy google...tam gdzie ja myślałem jest 3-go Maja/Niepodległości/Słowackiego
Ulica kościuszki to ta bezpośrednio dochodząca do rynku od strażnicy.
Ulica Poniatowskiego łączączy Słowackiego i 3-go Maja
Zabudowac bysinke od straznicy, po bysine i jest dodatkowy pas lub pasy ruchu. albo przynajmniej od straznicy po mostu przy konskim rynku+rondo i po problemie