Bartol26 jak to nie płacą podatków - każdy kierowca musi mieć działalność i płaci pełne podatki jak każdy normalny przedsiębiorca (pomijając pierwsze dwa lata wtedy są ulgi) Taksówkarze mają kartę podatkową i zapłacą od 206 do 253 zł podatku a prawo pozwala im jeszcze pomniejszyć podatki o część składki zdrowotnej czyli do 255zł. Nie zapomnij o kursach na lewo - uberowcy mają aplikację której nie oszukasz a taksówkarze często robią na lewo
Nie płaca podatków, nie płaca homologacji samochodu (przystosowanie do przewozu osób), nie płaca za licencje, nie płaca ZUS (przeciętny taksówkarz płaci 1200 zł miesięcznie ZUS). Przewaga Ubera polega na obchodzeniu obowiązkowych obciążeń podatkowych. Wszędzie tam, gdzie był Uber a Państwa nałożyły na niego takie same obowiązki jak na taksówkarzy Uber zwinął interes. I to samo stanie się u nas, bo Morawiecki zapowiedział wzięcie się za Ubera. I słusznie.
powodzianin - jesteś trochę w plecy z wiedzą. Kierowcy Ubera muszą płacić zus. a reszta opłat to moim zdaniem głupoty, jakieś licencje itd, co umożliwia stworzenie systemu tylko dla nielicznych i wg mnie o to się sprawa rozchodzi że taksówkarze tracą rynek. Dla mnie jako pasażerki dobrze mieć wybór. Wybieram ubera bo wiem gdzie jest kierowca, czym przyjedzie, i oceniam go. To ostatnie jest najważniejsze, bo kierowcy ze słabą oceną są zwalniani, a taksówkarza nikt nie zwolni za złą ocenę bo jej nie ma
Opowiadasz bzdury. Niedawno były akcje z kierowcami Ubera, kilkudziesięciu dostało karę liczona w tysiącach złotych, Uber albo zostanie zdelegalizowany, albo będzie mieć takie same obciążenia jak taksówkarze. Ty masz wybór, bo Uber nie płaci tu CIT i ma model oparty na płaceniu podatku w Irlandii i Holandii. Kraj traci dochody, przewaga konkurencyjna od taksówki wynika tylko z unikania obciążenia fiskalnego.
Ponieważ Raiser Operations BV jestspolka Holenderska i wystawia faktury za usługi dla kierowcy Ubera, ale jednocześnie jest w Holandii która jest w UE, nie jest płacony VAT ponieważ "VAT wspólnotowy to zero %".
Proponowałbym ci mniej się ekscytować i operować na faktach, a są one takie.
- taksówkarze są obciążeni wyższymi podatkami i opłatami dodatkowymi
- musza przechodzić badania zdolności wykonywania tego zawodu,a ich samochód musi być przystosowany do przewozu ludzi, np. niepełnosprawnych.
- nie ma spółki Uber w Polsce, nie ma wiec płaconego CIT do naszego budżetu
- spółka jest konkurencyjna, bo wykorzystuje fakt, ze do kosztu nie wchodzą obciążenia podatkowe.
- tam, gdzie Państwa uregulowały sytuacje prawna Ubera, Uber sobie poszedł, bo przestało mu się opłacać świadczyć takie usługi.
To tyle. Materiałów w sieci jest tyle, ze oczekuje iż jak masz wątpliwości to sama poszukasz. Nie trzeba kończyć rachunkowości by zrozumieć, na czym polega przewaga konkurencyjna Ubera nad tradycyjna taksówka.
Też mogłabym wrzucić artykuły w których piszą że uberowcy płacą większe składki itd. Bardziej chodzi o to że taksówkarze to banda zawistnych ludzi którzy nie pozwolą sobie na jakąkolwiek konkurencję. Przegapili swoją szansę w świecie technologii i teraz pozostaje tylko płacz i niszczenie samochodów konkurencji. Wielkie korporacje mogły się dogadać i stworzyć wspólną aplikację do zamawiania taksówek jak w przypadku ubera, bo o wygodę tu przecież chodzi. Klienta nie interesuje gdzie i czy firma płaci podatki. Popatrz na użytkowników iphonów ilu ich jest i jakie apple płaci podatki w niektórych krajach.
Nadal nie podałaś żadnych konkretnych argumentów poza generalizowanie, całej, ogromnej grupy zawodowej, a to jest słabe i żenujące. Uberowcy nie płaca wyższych składek. Nie musza mieć homologacji na auto, przeglądu i legalizacji kasy fiskalnej, zezwolenia na działalność, zgody na przewóz osób. Wyżej opisałem model działania tej firmy. Z reszta, nie masz o co pyskować, bo Morawiecki obiecał ukrócić ich samowolkę.
Homologacja jaka? Każde auto ma homologacje. Bez niej nawet nie zarejestrujesz auta :D. Oczywiście jak kierowca ma wlasna dzialaność nie mowie ze musi mieć wpis PKD i pasowalo by miec odpowiednia licencje. Jak nie masz dzialanosci Uber cie niestety nie przyjmie. Isnieje juz wiele firm tzw partnerow ktorzy zatrudniaja kierowcow poprzez agencje i niestety ci ostatni najmniej zarabiaja:/ Odnosnie kasy fiskalnej wszyscy mowią że powinna być w aucie. Dobrze zgadzam sie ale po kazdym przejezdzie klient dostaje fakture. Wiec po co mu paragon ? Jeśli sie nie myle jesli wydaje paragon a potem mam na to wystawic fakture to jako sprzedawca mam podpiac ten paragon pod fakture a nie dac go klientowi? Moze by ktos z urzędu sie wypowiedzial. Kierowca na wlasniej dzialalności lub partner dostaje taka samą kopie faktury która musi rozliczyc w US i zaplacic podatek i dodatkowo Vat w postaci 8 %. Wiec gadanie o nie placeniu mozna sobie wsadzic w bajki. Te artykuły na necie pisane pod kogoś taka jest prawda.
Minus jest taki że każdy przejazd jest monitorowany i nic nie umnknie uberowi jak w przypadku taxi. Wiec faktury na wszystkie przejazdy sa i nie ma czegoś takiego że sie taksometru nie włączy :)
Wiele razy miałem przyjemność taxi jeździc w roznych miastach polski i niestety moge powiedziec ze nawet polowa moich pojazdow mogla isc na lewo.
Co mi sie podoba w uberze? A no to że mam aplikacje nie musze dzwonic szukac jak jestem w roznych miastach. Wbijam cel i czekam a do tego moge ocenic kierowce. Jedziemy drogą najkrótszą a nie jak w przypadku taxi zdarzało mi sie ze mnie obwozono do okoła rynku :)
A jeśli chodzi o uber w myślenicach? Chciałbym aby chociaż w piatek i sobote udalo się dorwać kurs na kraków wieczorem :)
Przewaga ubera to przewaga polegająca na niższych kosztach, poprzez omijanie prawa. Tam gdzie państwa go legalizowany, uber się spakował o sobie poszedł, bo przestało mu się to opłacać.
wieczorami w piatek latam karawanem na trasie skomielna krakow zapraszam do wspolpracy
Panie Romanie to wpis do ewidencji licencja na przewóz osób już jest? Konto na uber i jedziemy na miasto :D
Powodzianin_ napisał/a:
Przewaga ubera to przewaga polegająca na niższych kosztach, poprzez omijanie prawa. Tam gdzie państwa go legalizowany, uber się spakował o sobie poszedł, bo przestało mu się to opłacać.
Uber jeśli da rade na tych samych zasadach to rownież ta sama opłata albo ryczałt 8,5 procent od obrotu lub książka przychodów 19% od dochodu
To sobie wystarczy policzyc czy mniejszy czy wiekszy podatek zapłaci :)
Wyglada na to ze wolisz być dymany przez taxi na przejazdach niż mieć jasne zasady. Mało tego że mniej w uberze płacimy to do tego wiem jaką trasa jade i nikt mnie nie wozi w kółko na około rynku. A do tego jak dostaje fakture to wiem że druga strona musi ją rozliczyć w US wiec podatki płaci.
Do biedronki chodzisz bo taniej i nie przeszkadza ci ze portugalia podatków nie płaci?
Pozdrawiam
Po pierwsze, jeśli Twój poziom intelektualny nie pozwala ci na wymianę zdań bez wyrażeń typu "dymany", to nie mamy o czym rozmawiać, bo brzmi jak janusz z wąsem.
Przewaga Ubera nad Taxi polega na tym, że łączne obciążenia fiskalne taksówkarza są większe niż uberowca.
Chociażby to
[cytat]Faktury generowane automatycznie przez system Uber są objęte stawką 8% VAT, co jest niezgodne z przepisami prawa, ponieważ może być ona stosowana przez podmioty mające uprawnienia na przewóz osób.
Ponadto urząd skarbowy, do którego składane są deklaracje VAT-7 może sprawdzić, czy przedsiębiorca ma prawo do sprzedaży towarów i usług wymagających zezwolenia. W przypadku braku takiego zezwolenia urząd skarbowy ma obowiązek zgłoszenia tego faktu do prokuratury. Taki obowiązek ciąży także na biurze rachunkowym prowadzącym księgowość firmy.
Generalnie dyskusja sprowadza się do tego, że taksówkarz ma licencje na przewóz osób i płaci szereg innych opłat, których uberowiec nie płaci (chociażby licencja czy egzamin z topografii miasta).
Oczywiście dla Ciebie i dla mnie jest to lepiej bo Uber oferuje konkurencje cenową, ale nie konkuruje niczym innym jak nie płaceniem tego co płaci taksówkarz.
Co do zakupów w Biedronce, to to jest moja prywatna sprawa gdzie je robię. Akurat nie trafiłeś, bo z racji tego, że nie mam czasu chodzić po sklepie spożywczym zamawiam do domu zakupy przez internet z Piotra i Pawła - polska sieć sklepów.
Przy czym Biedronka wybudowała swoją przewagę na skali i dumpingu cenowym, zażynając rodzime sklepiki spożywcze. Jeśli przeszkadza ci Biedronka, to Uber tym bardziej powinien ci przeszkadzać, bo z każdego przejazdu zysk jest transferowany poza Polskę i uber nie płaci tutaj nawet podatku CIT. Przy czym Biedronka płaci. Dokonałeś więc samozaorania i na tym zakańczam dyskusję z Tobą.
[cytat]Firma Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka, zajęła 5. miejsce w zestawieniu największych płatników podatku dochodowego w Polsce, przygotowanym przez dziennik „Puls Biznesu” oraz wywiadownię gospodarczą „Bisnode Polska”. JMP już od kilku lat plasuje się w pierwszej dziesiątce rankingów firm, odprowadzających do budżetu państwa polskiego najwyższe kwoty podatku CIT.
[/cytat]
Na marginesie - taksówkarz płaci ubezpieczenie, uberowiec nie. Dlatego co by się stało jak masz wypadek w uberze, a w taksówce? Uber wedle prawa Polskiego to nie jest przewóz zbiorowy osób, nie masz więc ubezpieczenia.
Ja dziękuje i postoję.
Zamawiałem taksówkę z pracy do domu w Krakowie po 22 w piątek, potem ubera, różnica w cenie przejazdu 4 zł. Nie jest ona na tyle, duża abym pomagał w transferze moich pieniędzy zagranicę. Wolę janusza z wąsem.
Czy uber działa w Myślenicach ? Jeśli nie to czy ma szansę ?
poki co nie dziala nie wiadomo kiedy wejdzie do mniejszych miejscowosci
taki Uber w tak małym mieście mógłby wykończyć naszych taksówkarzy, którzy i tak już mają ciężko.
możę lepiej niech będzie w dużych miastach i tyle.
julkamir - jak wykończy to dobrze- bo klienci wolą tańsze i lepsze usługi. :)
takie już jest ''prawo'' rynku że ktoś kogoś wyjada. Osobiście nie popieram ubera bo z tego co wiadomo to oni nie płacą podatków.
Bartol26 jak to nie płacą podatków - każdy kierowca musi mieć działalność i płaci pełne podatki jak każdy normalny przedsiębiorca (pomijając pierwsze dwa lata wtedy są ulgi) Taksówkarze mają kartę podatkową i zapłacą od 206 do 253 zł podatku a prawo pozwala im jeszcze pomniejszyć podatki o część składki zdrowotnej czyli do 255zł. Nie zapomnij o kursach na lewo - uberowcy mają aplikację której nie oszukasz a taksówkarze często robią na lewo
Nie płaca podatków, nie płaca homologacji samochodu (przystosowanie do przewozu osób), nie płaca za licencje, nie płaca ZUS (przeciętny taksówkarz płaci 1200 zł miesięcznie ZUS). Przewaga Ubera polega na obchodzeniu obowiązkowych obciążeń podatkowych. Wszędzie tam, gdzie był Uber a Państwa nałożyły na niego takie same obowiązki jak na taksówkarzy Uber zwinął interes. I to samo stanie się u nas, bo Morawiecki zapowiedział wzięcie się za Ubera. I słusznie.
powodzianin - jesteś trochę w plecy z wiedzą. Kierowcy Ubera muszą płacić zus. a reszta opłat to moim zdaniem głupoty, jakieś licencje itd, co umożliwia stworzenie systemu tylko dla nielicznych i wg mnie o to się sprawa rozchodzi że taksówkarze tracą rynek. Dla mnie jako pasażerki dobrze mieć wybór. Wybieram ubera bo wiem gdzie jest kierowca, czym przyjedzie, i oceniam go. To ostatnie jest najważniejsze, bo kierowcy ze słabą oceną są zwalniani, a taksówkarza nikt nie zwolni za złą ocenę bo jej nie ma
Opowiadasz bzdury. Niedawno były akcje z kierowcami Ubera, kilkudziesięciu dostało karę liczona w tysiącach złotych, Uber albo zostanie zdelegalizowany, albo będzie mieć takie same obciążenia jak taksówkarze. Ty masz wybór, bo Uber nie płaci tu CIT i ma model oparty na płaceniu podatku w Irlandii i Holandii. Kraj traci dochody, przewaga konkurencyjna od taksówki wynika tylko z unikania obciążenia fiskalnego.
http://lookreatywni.pl/prawo/podatki-w-branzy-kreatywnej/na-jakich-zasadach-dziala-uber/
Ponieważ Raiser Operations BV jestspolka Holenderska i wystawia faktury za usługi dla kierowcy Ubera, ale jednocześnie jest w Holandii która jest w UE, nie jest płacony VAT ponieważ "VAT wspólnotowy to zero %".
https://www.infakt.pl/faktura-vat-europejska
Proponowałbym ci mniej się ekscytować i operować na faktach, a są one takie.
- taksówkarze są obciążeni wyższymi podatkami i opłatami dodatkowymi
- musza przechodzić badania zdolności wykonywania tego zawodu,a ich samochód musi być przystosowany do przewozu ludzi, np. niepełnosprawnych.
- nie ma spółki Uber w Polsce, nie ma wiec płaconego CIT do naszego budżetu
- spółka jest konkurencyjna, bo wykorzystuje fakt, ze do kosztu nie wchodzą obciążenia podatkowe.
- tam, gdzie Państwa uregulowały sytuacje prawna Ubera, Uber sobie poszedł, bo przestało mu się opłacać świadczyć takie usługi.
To tyle. Materiałów w sieci jest tyle, ze oczekuje iż jak masz wątpliwości to sama poszukasz. Nie trzeba kończyć rachunkowości by zrozumieć, na czym polega przewaga konkurencyjna Ubera nad tradycyjna taksówka.
Też mogłabym wrzucić artykuły w których piszą że uberowcy płacą większe składki itd. Bardziej chodzi o to że taksówkarze to banda zawistnych ludzi którzy nie pozwolą sobie na jakąkolwiek konkurencję. Przegapili swoją szansę w świecie technologii i teraz pozostaje tylko płacz i niszczenie samochodów konkurencji. Wielkie korporacje mogły się dogadać i stworzyć wspólną aplikację do zamawiania taksówek jak w przypadku ubera, bo o wygodę tu przecież chodzi. Klienta nie interesuje gdzie i czy firma płaci podatki. Popatrz na użytkowników iphonów ilu ich jest i jakie apple płaci podatki w niektórych krajach.
Nadal nie podałaś żadnych konkretnych argumentów poza generalizowanie, całej, ogromnej grupy zawodowej, a to jest słabe i żenujące. Uberowcy nie płaca wyższych składek. Nie musza mieć homologacji na auto, przeglądu i legalizacji kasy fiskalnej, zezwolenia na działalność, zgody na przewóz osób. Wyżej opisałem model działania tej firmy. Z reszta, nie masz o co pyskować, bo Morawiecki obiecał ukrócić ich samowolkę.
Homologacja jaka? Każde auto ma homologacje. Bez niej nawet nie zarejestrujesz auta :D. Oczywiście jak kierowca ma wlasna dzialaność nie mowie ze musi mieć wpis PKD i pasowalo by miec odpowiednia licencje. Jak nie masz dzialanosci Uber cie niestety nie przyjmie. Isnieje juz wiele firm tzw partnerow ktorzy zatrudniaja kierowcow poprzez agencje i niestety ci ostatni najmniej zarabiaja:/ Odnosnie kasy fiskalnej wszyscy mowią że powinna być w aucie. Dobrze zgadzam sie ale po kazdym przejezdzie klient dostaje fakture. Wiec po co mu paragon ? Jeśli sie nie myle jesli wydaje paragon a potem mam na to wystawic fakture to jako sprzedawca mam podpiac ten paragon pod fakture a nie dac go klientowi? Moze by ktos z urzędu sie wypowiedzial. Kierowca na wlasniej dzialalności lub partner dostaje taka samą kopie faktury która musi rozliczyc w US i zaplacic podatek i dodatkowo Vat w postaci 8 %. Wiec gadanie o nie placeniu mozna sobie wsadzic w bajki. Te artykuły na necie pisane pod kogoś taka jest prawda.
Minus jest taki że każdy przejazd jest monitorowany i nic nie umnknie uberowi jak w przypadku taxi. Wiec faktury na wszystkie przejazdy sa i nie ma czegoś takiego że sie taksometru nie włączy :)
Wiele razy miałem przyjemność taxi jeździc w roznych miastach polski i niestety moge powiedziec ze nawet polowa moich pojazdow mogla isc na lewo.
Co mi sie podoba w uberze? A no to że mam aplikacje nie musze dzwonic szukac jak jestem w roznych miastach. Wbijam cel i czekam a do tego moge ocenic kierowce. Jedziemy drogą najkrótszą a nie jak w przypadku taxi zdarzało mi sie ze mnie obwozono do okoła rynku :)
A jeśli chodzi o uber w myślenicach? Chciałbym aby chociaż w piatek i sobote udalo się dorwać kurs na kraków wieczorem :)
wieczorami w piatek latam karawanem na trasie skomielna krakow zapraszam do wspolpracy
Przewaga ubera to przewaga polegająca na niższych kosztach, poprzez omijanie prawa. Tam gdzie państwa go legalizowany, uber się spakował o sobie poszedł, bo przestało mu się to opłacać.
Panie Romanie to wpis do ewidencji licencja na przewóz osób już jest? Konto na uber i jedziemy na miasto :D
Ale jaka przewaga? Taxi karta podatkowa opłata stała zależna od miasta od 206 do 253 zł. Taki podatek płaci wystarczy poczytać artykuł pierwsze miejsce w google :)
https://www.biznes.gov.pl/publikacja/-/publikacja/2542-uslugi-transportowe-opodatkowane-w-formie-karty-podatkowej
Uber jeśli da rade na tych samych zasadach to rownież ta sama opłata albo ryczałt 8,5 procent od obrotu lub książka przychodów 19% od dochodu
To sobie wystarczy policzyc czy mniejszy czy wiekszy podatek zapłaci :)
Wyglada na to ze wolisz być dymany przez taxi na przejazdach niż mieć jasne zasady. Mało tego że mniej w uberze płacimy to do tego wiem jaką trasa jade i nikt mnie nie wozi w kółko na około rynku. A do tego jak dostaje fakture to wiem że druga strona musi ją rozliczyć w US wiec podatki płaci.
Do biedronki chodzisz bo taniej i nie przeszkadza ci ze portugalia podatków nie płaci?
Pozdrawiam
Po pierwsze, jeśli Twój poziom intelektualny nie pozwala ci na wymianę zdań bez wyrażeń typu "dymany", to nie mamy o czym rozmawiać, bo brzmi jak janusz z wąsem.
Przewaga Ubera nad Taxi polega na tym, że łączne obciążenia fiskalne taksówkarza są większe niż uberowca.
Chociażby to
[cytat]Faktury generowane automatycznie przez system Uber są objęte stawką 8% VAT, co jest niezgodne z przepisami prawa, ponieważ może być ona stosowana przez podmioty mające uprawnienia na przewóz osób.
Ponadto urząd skarbowy, do którego składane są deklaracje VAT-7 może sprawdzić, czy przedsiębiorca ma prawo do sprzedaży towarów i usług wymagających zezwolenia. W przypadku braku takiego zezwolenia urząd skarbowy ma obowiązek zgłoszenia tego faktu do prokuratury. Taki obowiązek ciąży także na biurze rachunkowym prowadzącym księgowość firmy.
Zobacz więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-rozliczenie-kierowcow-korzystajacych-z-aplikacji-uber[/cytat ]
Generalnie dyskusja sprowadza się do tego, że taksówkarz ma licencje na przewóz osób i płaci szereg innych opłat, których uberowiec nie płaci (chociażby licencja czy egzamin z topografii miasta).
Oczywiście dla Ciebie i dla mnie jest to lepiej bo Uber oferuje konkurencje cenową, ale nie konkuruje niczym innym jak nie płaceniem tego co płaci taksówkarz.
Co do zakupów w Biedronce, to to jest moja prywatna sprawa gdzie je robię. Akurat nie trafiłeś, bo z racji tego, że nie mam czasu chodzić po sklepie spożywczym zamawiam do domu zakupy przez internet z Piotra i Pawła - polska sieć sklepów.
Przy czym Biedronka wybudowała swoją przewagę na skali i dumpingu cenowym, zażynając rodzime sklepiki spożywcze. Jeśli przeszkadza ci Biedronka, to Uber tym bardziej powinien ci przeszkadzać, bo z każdego przejazdu zysk jest transferowany poza Polskę i uber nie płaci tutaj nawet podatku CIT. Przy czym Biedronka płaci. Dokonałeś więc samozaorania i na tym zakańczam dyskusję z Tobą.
[cytat]Firma Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka, zajęła 5. miejsce w zestawieniu największych płatników podatku dochodowego w Polsce, przygotowanym przez dziennik „Puls Biznesu” oraz wywiadownię gospodarczą „Bisnode Polska”. JMP już od kilku lat plasuje się w pierwszej dziesiątce rankingów firm, odprowadzających do budżetu państwa polskiego najwyższe kwoty podatku CIT.
[/cytat]
http://www.biedronka.pl/pl/news,id,974,title,wlasciciel-biedronki-wsrod-najwiekszych-platnikow-cit-w-polsce
Pozdrawiam.
Na marginesie - taksówkarz płaci ubezpieczenie, uberowiec nie. Dlatego co by się stało jak masz wypadek w uberze, a w taksówce? Uber wedle prawa Polskiego to nie jest przewóz zbiorowy osób, nie masz więc ubezpieczenia.
Ja dziękuje i postoję.
Zamawiałem taksówkę z pracy do domu w Krakowie po 22 w piątek, potem ubera, różnica w cenie przejazdu 4 zł. Nie jest ona na tyle, duża abym pomagał w transferze moich pieniędzy zagranicę. Wolę janusza z wąsem.