Forum » Myślenice

Zakopianka / newralgiczne punkty !

  • Mateusz 22 sie 2017

    Witam

    Może pora ruszyć temat , zakopianki i jej newralgicznych zakrętów " wypadkowych " mianowicie chodzi o zakręty, łuki drogi na których bez przerwy dochodzi do wypadków . patrząc na zakręt koło " szewczyka " gdzie został wymieniona nawierzchnia na bardziej ostrą <wyprofilowanie zakrętu > , zrobione odprowadzenie wody , utwardzone pobocze , i jakoś nie widać ostatnio żeby był tam jakiś wypadek wiec dlaczego takie kroki nie zostaną zastosowane takich zakrętach , łukach jak - przed wiaduktem na polankę , koło karczmy Bida

    pozdrawiam

    18 1 Cytuj
  • 23 sie 2017

    Bo ludzie muszą się tam najpierw pozabijać , żeby zaczęli to poprawiać.

    9 2 Cytuj
  • 23 sie 2017

    Niekoniecznie zależy od prędkości. Zakręt w Krzyszkowicach, zaraz po fotoradarze w stronę Krakowa. Niska prędkość, delikatnie mokra nawierzchnia i uwaga mała plama oleju. Wpadłam w poślizg ale udało mi się zapanować nad pojazdem. Brak szczęścia plus większą prędkość skutkowalyby kasacja samochodu... Te zakręty są wyjątkowo źle wyprofilowane, nawierzchnia też pozostawia wiele do życzenia.

    11 3 Cytuj
  • 3 wrz 2017

    Był projekt by obecną Zakopiankę na odcinku do Myślenic, zastąpić nową, od węzła Kraków Wschód (niedawno otwarte przejście przez Wisłę) a wchodzące na obecną Zakopiankę w Myślenicach przed wiaduktem z Polanki. Była nawet wstępna rezerwacja terenów pod tą inwestycję.

    A w latach 90 -tych proponowano w ogóle zmienić trasę Zakopianki tak, że omijała by Myślenice i dolinę Raby, szła by od wschodu powiatu myślenickiego. Wtedy doradcy radnych (p. M.Tondera archit.) w konsultacjach, wypowiadali się bardzo krytycznie o tym pomyśle, z racji, że Myślenice zostaną ominięte z ruchu tranzytowego i gospodarczo na tym stracą.
    Myślę, że brakło wizji przyszłości, bo na obecnej Zakopiance raczej Myślenice turystycznie nie zyskały a Dolina Raby wymarła turystycznie.
    Wypicie piwa nad Jazem to efekt akustyczny porównywalny z wypiciem piwa w Krakowiakach i Góralach.
    Zaś Niepołomice nie mają dwupasmówki, a przyciągnęły najwięcej inwestycji.

    10 4 Cytuj
  • 5 wrz 2017

    Do Zakopanego już dawno powinna zostać wykonana droga ekspresowa. Po 2 pasy w jednym kierunku.

    4 1 Cytuj
  • ania 5 wrz 2017
    znls napisał/a:

    Do Zakopanego już dawno powinna zostać wykonana droga ekspresowa. Po 2 pasy w jednym kierunku.

    wystarczyła by ekspresowa kolej. To jest żenujące, żeby 100 km jechać przeszło 3 godziny.

    3 1 Cytuj
  • Mariusz 5 wrz 2017

    Po co do Zakopanego ekspresówka z 2 pasami w każdym kierunku? Żeby doszczętnie zakorkować całe Zakopane? Co z tego ze dojedziemy tam szybko, jak w samym mieście będziemy stać w korkach. Do Nowego Targu powinna być tylko, tak jak to zresztą jest planowana, GP dwujezdniowa z bezkolizyjnymi węzłami a później rozprowadzenie ruchu po Podhalu innymi drogami. Można jechać przez Bukowinę, Czarny Dunajec, możliwości jest wiele, a nie tylko samą zakopianką. Oczywiście porobić obwodnice tych miejscowości. Teraz ma być budowana obwodnica Waksmundu, Ostrowska i Łopusznej. W planach jest obwodnica Chochołowa. To powinna cała sieć dróg być alternatywnych na Podhalu.

    4 1 Cytuj
  • 6 wrz 2017

    Tu apel do radnych miejskich i powiatowych do burmistrza
    i starosty i do posła:
    drodzy Państwo zadziałajcie wspólnie aby Zarabie od wiaduktu do Luteranki zostało odizolowane od zakopianki profesjonalnymi, wysokimi ekranami.

    Te są zastępcze, nie spełniają swej funkcji ograniczenia hałasu.
    Bardziej aby nie chlapać wodą z spod kół ludzi przechodzących ulicą Mostową.

    GDDKiA, ma obowiązek takie ekrany wykonać i zrobi to, ale pod warunkiem, że dacie im szansę, poprzez nieustanne interwencje szerokim, wspólnym frontem.

    7 2 Cytuj

Odpowiedz