Może pora ruszyć temat , zakopianki i jej newralgicznych zakrętów " wypadkowych " mianowicie chodzi o zakręty, łuki drogi na których bez przerwy dochodzi do wypadków . patrząc na zakręt koło " szewczyka " gdzie został wymieniona nawierzchnia na bardziej ostrą <wyprofilowanie zakrętu > , zrobione odprowadzenie wody , utwardzone pobocze , i jakoś nie widać ostatnio żeby był tam jakiś wypadek wiec dlaczego takie kroki nie zostaną zastosowane takich zakrętach , łukach jak - przed wiaduktem na polankę , koło karczmy Bida
Niekoniecznie zależy od prędkości. Zakręt w Krzyszkowicach, zaraz po fotoradarze w stronę Krakowa. Niska prędkość, delikatnie mokra nawierzchnia i uwaga mała plama oleju. Wpadłam w poślizg ale udało mi się zapanować nad pojazdem. Brak szczęścia plus większą prędkość skutkowalyby kasacja samochodu... Te zakręty są wyjątkowo źle wyprofilowane, nawierzchnia też pozostawia wiele do życzenia.
Był projekt by obecną Zakopiankę na odcinku do Myślenic, zastąpić nową, od węzła Kraków Wschód (niedawno otwarte przejście przez Wisłę) a wchodzące na obecną Zakopiankę w Myślenicach przed wiaduktem z Polanki. Była nawet wstępna rezerwacja terenów pod tą inwestycję.
A w latach 90 -tych proponowano w ogóle zmienić trasę Zakopianki tak, że omijała by Myślenice i dolinę Raby, szła by od wschodu powiatu myślenickiego. Wtedy doradcy radnych (p. M.Tondera archit.) w konsultacjach, wypowiadali się bardzo krytycznie o tym pomyśle, z racji, że Myślenice zostaną ominięte z ruchu tranzytowego i gospodarczo na tym stracą.
Myślę, że brakło wizji przyszłości, bo na obecnej Zakopiance raczej Myślenice turystycznie nie zyskały a Dolina Raby wymarła turystycznie.
Wypicie piwa nad Jazem to efekt akustyczny porównywalny z wypiciem piwa w Krakowiakach i Góralach.
Zaś Niepołomice nie mają dwupasmówki, a przyciągnęły najwięcej inwestycji.
Po co do Zakopanego ekspresówka z 2 pasami w każdym kierunku? Żeby doszczętnie zakorkować całe Zakopane? Co z tego ze dojedziemy tam szybko, jak w samym mieście będziemy stać w korkach. Do Nowego Targu powinna być tylko, tak jak to zresztą jest planowana, GP dwujezdniowa z bezkolizyjnymi węzłami a później rozprowadzenie ruchu po Podhalu innymi drogami. Można jechać przez Bukowinę, Czarny Dunajec, możliwości jest wiele, a nie tylko samą zakopianką. Oczywiście porobić obwodnice tych miejscowości. Teraz ma być budowana obwodnica Waksmundu, Ostrowska i Łopusznej. W planach jest obwodnica Chochołowa. To powinna cała sieć dróg być alternatywnych na Podhalu.
Tu apel do radnych miejskich i powiatowych do burmistrza
i starosty i do posła:
drodzy Państwo zadziałajcie wspólnie aby Zarabie od wiaduktu do Luteranki zostało odizolowane od zakopianki profesjonalnymi, wysokimi ekranami.
Te są zastępcze, nie spełniają swej funkcji ograniczenia hałasu.
Bardziej aby nie chlapać wodą z spod kół ludzi przechodzących ulicą Mostową.
GDDKiA, ma obowiązek takie ekrany wykonać i zrobi to, ale pod warunkiem, że dacie im szansę, poprzez nieustanne interwencje szerokim, wspólnym frontem.
Informacja ze strony GDDKiA Kraków:
Złożyliśmy wniosek o ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej) dla węzła #Myślenice na "zakopiance"🙂👍
Inwestycja poprawi wjazd i wyjazd🚗🚌🚚 z ul. Sobieskiego na #DK7, powstanie też kładka dla pieszych🚶♀️🚶♂️
Szczerze... nie jest to MUST i naprawdę newralgiczna inwestycja/problem.
Kwestia wyregulowania świateł w sposób inteligentny od ruchu i tyle.
Ale jest kasa... róbta.
Może pora ruszyć temat , zakopianki i jej newralgicznych zakrętów " wypadkowych " mianowicie chodzi o zakręty, łuki drogi na których bez przerwy dochodzi do wypadków . patrząc na zakręt koło " szewczyka " gdzie został wymieniona nawierzchnia na bardziej ostrą <wyprofilowanie zakrętu > , zrobione odprowadzenie wody , utwardzone pobocze , i jakoś nie widać ostatnio żeby był tam jakiś wypadek wiec dlaczego takie kroki nie zostaną zastosowane takich zakrętach , łukach jak - przed wiaduktem na polankę , koło karczmy Bida
pozdrawiam
Z zakręt koło Bidy z tego co pamiętam za mojego życia był już naprawiany kilkukrotnie. Osobiście nie widzę w nim problemu, bardziej w sposobie jazdy kierowców na skrzyżowaniu, które się tam znajduje. Skręcając na przejazd z nitki od Krakowa trzeba się spodziewać siadających na zderzaku niecierpliwców. Na samym przejeździe notorycznie są wymuszenia pierwszeństwa, często kończące się stłuczką.
Witam
Może pora ruszyć temat , zakopianki i jej newralgicznych zakrętów " wypadkowych " mianowicie chodzi o zakręty, łuki drogi na których bez przerwy dochodzi do wypadków . patrząc na zakręt koło " szewczyka " gdzie został wymieniona nawierzchnia na bardziej ostrą <wyprofilowanie zakrętu > , zrobione odprowadzenie wody , utwardzone pobocze , i jakoś nie widać ostatnio żeby był tam jakiś wypadek wiec dlaczego takie kroki nie zostaną zastosowane takich zakrętach , łukach jak - przed wiaduktem na polankę , koło karczmy Bida
pozdrawiam
Bo ludzie muszą się tam najpierw pozabijać , żeby zaczęli to poprawiać.
Niekoniecznie zależy od prędkości. Zakręt w Krzyszkowicach, zaraz po fotoradarze w stronę Krakowa. Niska prędkość, delikatnie mokra nawierzchnia i uwaga mała plama oleju. Wpadłam w poślizg ale udało mi się zapanować nad pojazdem. Brak szczęścia plus większą prędkość skutkowalyby kasacja samochodu... Te zakręty są wyjątkowo źle wyprofilowane, nawierzchnia też pozostawia wiele do życzenia.
Był projekt by obecną Zakopiankę na odcinku do Myślenic, zastąpić nową, od węzła Kraków Wschód (niedawno otwarte przejście przez Wisłę) a wchodzące na obecną Zakopiankę w Myślenicach przed wiaduktem z Polanki. Była nawet wstępna rezerwacja terenów pod tą inwestycję.
A w latach 90 -tych proponowano w ogóle zmienić trasę Zakopianki tak, że omijała by Myślenice i dolinę Raby, szła by od wschodu powiatu myślenickiego. Wtedy doradcy radnych (p. M.Tondera archit.) w konsultacjach, wypowiadali się bardzo krytycznie o tym pomyśle, z racji, że Myślenice zostaną ominięte z ruchu tranzytowego i gospodarczo na tym stracą.
Myślę, że brakło wizji przyszłości, bo na obecnej Zakopiance raczej Myślenice turystycznie nie zyskały a Dolina Raby wymarła turystycznie.
Wypicie piwa nad Jazem to efekt akustyczny porównywalny z wypiciem piwa w Krakowiakach i Góralach.
Zaś Niepołomice nie mają dwupasmówki, a przyciągnęły najwięcej inwestycji.
Do Zakopanego już dawno powinna zostać wykonana droga ekspresowa. Po 2 pasy w jednym kierunku.
wystarczyła by ekspresowa kolej. To jest żenujące, żeby 100 km jechać przeszło 3 godziny.
Po co do Zakopanego ekspresówka z 2 pasami w każdym kierunku? Żeby doszczętnie zakorkować całe Zakopane? Co z tego ze dojedziemy tam szybko, jak w samym mieście będziemy stać w korkach. Do Nowego Targu powinna być tylko, tak jak to zresztą jest planowana, GP dwujezdniowa z bezkolizyjnymi węzłami a później rozprowadzenie ruchu po Podhalu innymi drogami. Można jechać przez Bukowinę, Czarny Dunajec, możliwości jest wiele, a nie tylko samą zakopianką. Oczywiście porobić obwodnice tych miejscowości. Teraz ma być budowana obwodnica Waksmundu, Ostrowska i Łopusznej. W planach jest obwodnica Chochołowa. To powinna cała sieć dróg być alternatywnych na Podhalu.
Tu apel do radnych miejskich i powiatowych do burmistrza
i starosty i do posła:
drodzy Państwo zadziałajcie wspólnie aby Zarabie od wiaduktu do Luteranki zostało odizolowane od zakopianki profesjonalnymi, wysokimi ekranami.
Te są zastępcze, nie spełniają swej funkcji ograniczenia hałasu.
Bardziej aby nie chlapać wodą z spod kół ludzi przechodzących ulicą Mostową.
GDDKiA, ma obowiązek takie ekrany wykonać i zrobi to, ale pod warunkiem, że dacie im szansę, poprzez nieustanne interwencje szerokim, wspólnym frontem.
Informacja ze strony GDDKiA Kraków:
Złożyliśmy wniosek o ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej) dla węzła #Myślenice na "zakopiance"🙂👍
Inwestycja poprawi wjazd i wyjazd🚗🚌🚚 z ul. Sobieskiego na #DK7, powstanie też kładka dla pieszych🚶♀️🚶♂️
Szczerze... nie jest to MUST i naprawdę newralgiczna inwestycja/problem.
Kwestia wyregulowania świateł w sposób inteligentny od ruchu i tyle.
Ale jest kasa... róbta.
Zła informacja dla czekających na węzeł w Krzyszkowicach:
https://www.gov.pl/web/gddkia-krakow/wezel-w-krzyszkowicach---na-zrid-musimy-poczekac
Mogli zacząć od Jawornika :D a nie Myślenice
Krzyszkowice i Jawornik wciąż czekają, za to ogłoszono przetarg na budowę węzła w Myślenicach:
https://www.gov.pl/web/gddkia-krakow/bezpieczniej-a-na-tym-nam-zalezy
A Adamczyk bredzi o nowej S7 do Myślenic.
Zgadzam się z Tobą
Wybrano firmę do budowy węzła w Krzyszkowicach:
https://www.gov.pl/web/gddkia-krakow/kolejny-wezel-do-zawiazania
No to Polanka, Siepraw, Świątniki Swoszowice- Kraków.
Najszybsza trasa.
Z zakręt koło Bidy z tego co pamiętam za mojego życia był już naprawiany kilkukrotnie. Osobiście nie widzę w nim problemu, bardziej w sposobie jazdy kierowców na skrzyżowaniu, które się tam znajduje. Skręcając na przejazd z nitki od Krakowa trzeba się spodziewać siadających na zderzaku niecierpliwców. Na samym przejeździe notorycznie są wymuszenia pierwszeństwa, często kończące się stłuczką.
Tam ma być korekta przebiegu Zakopianki.
Co prawda nie nasz powiat, ale kolejna kładka dla pieszych w budowie:
https://www.gov.pl/web/gddkia-krakow/kladziemy-nacisk-na-bezpieczenstwo
Plus na wiosnę ruszy budowa kolejnej bliżej węzła w Głogoczowie.
https://www.gov.pl/web/gddkia-krakow/wybralismy-projektanta-przebiegu-s7-krakow--myslenice
No i podpisali z nimi umowę.
Pierwszych, wstępnych propozycji przebiegu S7 między Krakowem a Myślenicami możemy się spodziewać najwcześniej w 2025 roku.
https://www.gov.pl/web/gddkia-krakow/podpisalismy-umowe-z-projektantem-s7-krakow--myslenice