Forum » Społeczeństwo

KOMENTARZ

  • 24 sty 2020

    Ale namieszali w kraju. Teraz nie wiadomo kto będzie dawał wyroki Rząd, Ziobro czy Sądy.
    Sądy oczywiście dawały w du.ę i przy braku ławników, sędzia mógł swoim wyrokiem z czarnego koloru zrobić kolor brązowy. Nie odpowiadał przed nikim, tylko przed swoimi kolegami po fachu, czyli jak uczy życie przed nikim. Więc prawnicy kisili się we własnym sosie i ręka rękę myła. Do tego stopnia, że znajomy jadąc drogą rowerową w którą nagle wjechała (jak się później okazało, prawniczka), uderzył w bok samochodu, który wyrósł na wprost niego. Kobieta wyszła ze samochodu i stwierdziła: jestem prawnikiem, proszę podpisać że to pana wina, bo inaczej skończymy w sądzie. Nie podpisał i są w sądzie. Pewnie ugra tyle co właściciel ciągnika, który mu zabrał Komornik, bo się pomylił, czy właściciel mieszkania, które stracił, bo notariusz popełnił błąd.
    Niemniej przejęcie centralnych stanowisk sądowych przez rządzących, to powrót do czasów PZPR z komitetami partyjnymi i sekretarzami partii. Czyli wicie rozumicie to nasz człowiek sądźcie go oględnie.
    Gdy rządowy samochód uderzy w cinquecento, to jego kierowca musi wziąć winę na siebie. Podobnie w wyborem swoich w Państwowej Komisji Wyborczej, wicie nie rozliczyliście właściwie kampanii (to do opozycji) i nie macie finansowania partii.
    Czy komisja śledcza; damy swoich, a odwołania do Sądu Najwyższego będą odwołaniami do nas, i my wydamy wyrok ustami prezesa sądu.
    Należy znaleźć złoty środek. Sędziowie w wyroku są niezależni, ale w wyroku gdzie wyrok z koloru czarnego zrobi brązowy, muszą opuścić zawód i ponieść karę zadośćuczynienia dla poszkodowanego.
    Czyli powołujemy sąd dyscyplinarny, którego sędziowie są wskazywani przez Wydziały Prawa, uczelni i z nich obywatele w głosowaniu wybierają skład sędziowski.
    Taki sąd weryfikuje sędziów biorących pod stolikiem, odbiera im papiery i kieruje sprawę do ponownego rozpatrzenia do właściwego sądu.