Forum » Społeczeństwo

Reklamacja

  • 8 maj 2013

    Witam ,

    Znajdzie się ktoś , kto zna się na reklamacji a konkretnie reklamacji butów?
    Jeżeli tak to chciałbym się dowiedzieć czy istnieje coś takiego , że konsument który zauważył od razy wadę produktu (buta/butów) musi od razu to zgłosić?Inaczej reklamacja nie zostanie uwzględniona?

    Jeżeli ktoś ZNA odpowiedź , to byłbym wdzięczny :)

    5 Cytuj
  • 9 maj 2013

    Jeśli buty mają wadę to od razu idę je oddać a nie zastanawiam się czy wytrzymają do końca lata. Po co czekać? Masz paragon to idź do sklepu ;)

    4 Cytuj
  • 9 maj 2013
    MrMaTTheO napisał/a:

    Jeśli buty mają wadę to od razu idę je oddać a nie zastanawiam się czy wytrzymają do końca lata. Po co czekać? Masz paragon to idź do sklepu ;)

    No właśnie poszedłem do sklepu i sprzedawca mi powiedzial , ze nie przyszedlem od razu jak powstala wada.. :)

    4 Cytuj
  • 10 maj 2013

    No to w takim razie ja za dużo Ci nie pomogę bo dokładnie się na tym nie znam, myślałem że jeszcze nie zaniosłeś butów. No ale trzeba przyznać że to dziwna sytuacja. Domyślam się że masz na buty jakąś gwarancje na podstawie paragonu, więc według mnie sprzedawca nie powinien robić problemów ;)

    3 Cytuj
  • Tomek 10 maj 2013

    Jeśli są ta buty firmowe czytaj oryginalne jak wszyscy na nie mówią i są zakupione w sklepie i masz paragon to na pewno była na nie gwarancja. ja miałem przypadek że po pewnym czasie zaczęła odchodzić powłoka i normalnie przyjęli je. wiec przypuszczam że i twoje przyjmą. napisz jaka jest to wada tak w ogóle. Bo np jeśli się but rozklei itp to jest to wina producenta obuwia więc normalnie podlegają gwarancji. A po za tym jak coś nie da się załatwić po ludzku to powiedz zę zadzwonisz do rzecznika spraw konsumenta. To na ogól skutkuje:)

    2 1 Cytuj
  • 10 maj 2013

    No tak , to "firmowe buty" :D Po wewnetrznej stronie buta z tylu w obu butach odkleila sie podeszwa i glownie o to mi chodzilo :) A koles przyczepil sie do "dziury" na przedzie buta ktora byla wieksza od innych mniejszych dziurek :D

    3 Cytuj
  • 10 maj 2013

    Pomoc uzyskasz u Rzecznika Praw Konsumenta, który pracuje w Starostwie Powiatowym przy ul. Reja.
    Tu masz link, do godz. urzędowania.
    http://www.myslenicki.pl/pl/content/view/2201/91/

    2 1 Cytuj
  • 10 maj 2013

    No to jest możliwe że nie będą chcieli przyjąć, ja np. miałem taki problem że oddałem rozklejone buty Nike na gwarancje, buty miały też pękniecie od chodzenia na zgięciu a pani w sklepie ledwo mi je przyjęła mówiąc że one były cięte nożem i jest taka dziura... Tak więc to może zależeć od ekspedienta.

    2 Cytuj
  • 12 maj 2013

    http://www.tipy.pl/artykul_2271,jak-reklamowac-buty.html

    Nie póżniej niż 2 miesiące od daty wykrycia wady.

    1 Cytuj
  • lukasz 12 maj 2013

    przeciez wada zostala wykryta przez uzytkownika godzine przed oddaniem butow do reklamacji.

    Cytuj
  • 5 cze 2013

    Reklamacja nie została przyjęta :) Co teraz mam zrobić? Kontaktować się z rzecznikiem?

    1 Cytuj
  • 6 cze 2013

    Witam.
    Posiadasz podbitą gwarancie na te buty? Czy tylko paragon?
    Jak masz tylko paragon to możesz skorzystać z czegoś takiego jak rękojmi ( obecnie chyba inaczej to się nazywa), rękojmia obejmuje chyba 24 miesiące. Jak wystąpiła wada w tym okresie to możesz zwrócić towar, jako niezgodny z umową. Do 6 miesięcy od daty zakupu to sprzedawca musi Ci udowodnić, że użytkowałeś buty niezgodnie z przeznaczeniem, co pewno nie będzie takie łatwe, po 6 miesiącach to Ty masz udowodnić, że użytkowałeś buty zgodnie z przeznaczeniem.
    W przypadku, gdy podbiłeś u sprzedawcy gwarancję to rezygnujesz z rękojmi i musisz reklamować buty do producenta.

    1 1 Cytuj
  • 6 cze 2013

    Troszkę nie rozumiem , ale ok :D Chodzi mi raczej o to , czy dostanę jakiś opis tego czemu moja reklamacja została odrzucona? Bo znając życie jeśli się o to człowiek nie upomni do dostanę same buty :DD

    Cytuj
  • 6 cze 2013

    Tak, przy odrzuceniu reklamacji musi być sprostowanie. Zawsze możesz napisać odwołanie (warto jeżeli uszkodzenie jest z winy producenta). Podobną sytuację miałem ze słuchawkami, sprzedawca mimo zarysowań fabrycznych, nie uwzględnił reklamacji choćby dlatego, że cena słuchawek była wysoka.
    Jeśli uwzględnisz odpowiednie punkty, informacje i najlepiej podpis, pieczątkę osoby świadczącej to nie powinno być problemu. Jeśli sprzedawca nie odrzuci odwołania do bodajże 21 dni to już ma nieciekawie :) natomiast od zakupu można odwołać się bez podania przyczyny do 10 dni.

    1 Cytuj
  • 6 cze 2013
    GHost napisał/a:

    Tak, przy odrzuceniu reklamacji musi być sprostowanie.

    . Co musi być ? Sprostowanie ? Może wyjaśnienie !.

    1 Cytuj
  • 6 cze 2013
    GHost napisał/a:

    natomiast od zakupu można odwołać się bez podania przyczyny do 10 dni.

    Odwołać to się możesz od decyzji ! Od sprzedaży możesz co najwyżej odstąpić ! Wyjaśnij mi na jakiej podstawie (prawnej ) możesz zrezygnować z zakupu do 10 dni przy sprzedaży bezpośredniej - bo takowa tu zachodzi . Przecież te buty nie były kupione wysyłkowo .

    1 Cytuj
  • 6 cze 2013
    GHost napisał/a:

    Podobną sytuację miałem ze słuchawkami, sprzedawca mimo zarysowań fabrycznych, nie uwzględnił reklamacji choćby dlatego, że cena słuchawek była wysoka.
    .

    A co ma cena do gwarancji ?

    Cytuj
  • 6 cze 2013
    GHost napisał/a:

    Jeśli uwzględnisz odpowiednie punkty, informacje i najlepiej podpis, pieczątkę osoby świadczącej to nie powinno być problemu. Jeśli sprzedawca nie odrzuci odwołania do bodajże 21 dni to już ma nieciekawie :)

    Większego "steku" bzdur już dawno nie czytałem ! Chłopie (albo babo) jak masz pisać bzdury lepiej nic nie pisz . Skąd ty masz takie informacje . Podstawą gwarancji (czy rękojmi) jest dowód zakupu , Amen !

    1 Cytuj
  • 6 cze 2013

    Piekny Maryjan to może Ty mi powiesz co mam zrobić ? :) Jutro jadę odebrać buty , ponieważ gwaranacja(reklamacja) została odrzucona . Dostanę jakiś powód odrzucenia czy coś w tym stylu?

    1 Cytuj
  • 6 cze 2013
    khal91 napisał/a:

    Piekny Maryjan to może Ty mi powiesz co mam zrobić ? :) Jutro jadę odebrać buty , ponieważ gwaranacja(reklamacja) została odrzucona . Dostanę jakiś powód odrzucenia czy coś w tym stylu?

    A masz podbitą gwarancje ?

    Cytuj
  • 6 cze 2013

    Podbita gwarancje? Chodzi o papier który dostałem jak oddawalem buty na gwarancje?

    Cytuj
  • 6 cze 2013

    Masz dowód zakupu (paragon,faktura ) ? Weź pisemne uzasadnienie odrzucenia reklamacji i udaj się do Rzecznika Praw Konsumenta (ktoś parę postów wyżej dał Ci namiary ) . Jeśli sprzedawca nie wyda Ci pisemnego uzasadnienia odrzucenia gwarancji poinformuj o tym Rzecznika . Resztę dowiesz się od niego . Sprawa może skończyć się w Sądzie ale to ostateczność . "Wal"do Rzecznika . Powodzenia

    Cytuj
  • 6 cze 2013
    khal91 napisał/a:

    Podbita gwarancje? Chodzi o papier który dostałem jak oddawalem buty na gwarancje?

    Gwarancja nie musi być podbita ! Masz mieć dowód zakupu . Jak oddawałeś buty do reklamacji sprzedawca wydał Ci potwierdzenie przyjęcia tych butów do reklamacji . To potwierdzenie powinno zawierać opis wad podanych przez Ciebie . Teraz odbierzesz buty (reklamacja nie została uwzględniona ) i uzasadnienie odrzucenia reklamacji . Z tymi papierami idź do Rzecznika . Jak będziesz odbierał te buty poinformuj sprzedawcę ,że udajesz się do Rzecznika i Sądu Konsumenckiego i poproś sprzedawcę o uzasadnienie odrzucenia reklamacji i odbierz od sprzedawcy dowód sprzedaży (paragon, faktura) jeśli mu zostawiłeś przy zgłaszaniu wady .Przeważnie sprzedawcy robią sobie ksero paragonu lub wpisują sobie w zgłoszenie reklamacyjne nr.paragonu i nie zabierają od kupującego tego paragonu więc powinieneś go mieć . Powodzenia

    Cytuj
  • 7 cze 2013
    piękny maryjan napisał/a:

    GHost napisał/a: Podobną sytuację miałem ze słuchawkami, sprzedawca mimo zarysowań fabrycznych, nie uwzględnił reklamacji choćby dlatego, że cena słuchawek była wysoka.
    .A co ma cena do gwarancji ?

    Do gwarancji nic, ale do reklamacji owszem.
    Co do innych cytatów: Cieszę się, że znasz synonim od "sprostować", ponadto kupując jakikolwiek przedmiot czy to wysyłkowo czy bezpośrednio, sprzedawcę obowiązuje regulamin umowy którą zawarł tym samym sprzedając przedmiot. Przedmiot ten masz prawo zwrócić, tym bardziej jeżeli był uszkodzony fabrycznie.
    "Odwołać to się możesz od decyzji !"
    Oczywiście że ,,odwołać" możesz się od decyzji, a w tym przypadku dotyczącej reklamacji.
    "Skąd ty masz takie informacje"
    Tego typu info zaczerpnąłem z forum prawnego (odsyłam Cię tam, warto) jakiś czas temu więc ilość dni które podałem mogła się zmienić, niemniej jednak napisałem tego typu odwołanie uwzględniając wszystko co wcześniej napisałem i udało się, a dziwnym trafem problemów nie ma.

    Cytuj
  • 20 kwi 2020

    Warto też zaczerpnąć opinii niezaleźnego rzeczoznawcy. Ze swojej strony mogę polecić rzeczoznawców Maj, koszt takiej usługi nie jest wysoki, ponadto przy uznanej reklamacji, koszt opinii pokrywa sklep. Taka opinia może posłużyć jako dowód na potwierdzenie, że reklamacja powinna być uznana.

    1 3 Cytuj

Odpowiedz