Forum » Sport

Wolne tematy o rajdach, motoryzacji itp

  • 3 lut 2012

    To s warunki dopuszczenia do ruchu po drogach więc każdy pojazd mający ważny dowód rejestracyjny musi je spełniać.Na szczęście nikt ściśle nie przestrzega przepisów bo więcej jak połowa pojazdów zgłoszona nie tylko do KJS nie mogła by w nich uczestniczyć.
    Spróbujcie zgodnie z przepisami zrobić przegląd czy zarejestrować" rajdówkę"????

    3 Cytuj
  • 3 lut 2012

    a dodatkowo jest mały jeden myk żeby pomiar hałasu ominąć i to oficjalnie ;-)))

    2 8 Cytuj
  • 4 lut 2012

    Naturą Polskiego Narodu (wyuczoną od wieków) jest dokonywanie umiejętnego slalomu w gąszczu przepisów coby nie wdepnąć w... dziurę i nie muszę nikogo uczyć jak tego dokonać. Regulaminy są po to aby... ich twórcy trzeźwiejąc po ciężkiej sesji kół naukowych mogli się wykazać wynikiem na papierze...
    Co do rejestracji rajdówki to oczywiście jest to możliwe, lecz tu trzeba nam biegłego w przepisach (choć to niesłychana rzadkość) a takowych mamy na naszych stacjach Automobilklubu Śląskiego. Nawet jest możliwość zarejestrowania z klatką (i nie dajcie się "puścić w trąbę" twierdzeniem diagnosty "że się nie da").
    Pozdrowienia Vivaldi.
    Pozdrawiam - MarekM

    3 Cytuj
  • 4 lut 2012

    Marku witam. Przesz tutaj nawet nie wiedza jak poprawnie zrobić pomiar dB a co dopiero oficjalnie go ominąć :-) , zapytać się tez nie zapytają, bo wszystkowiedzacy są :-)))
    nastawiaja Ci minusików w odpowiedzi nawet gdybyś nic nie napisał, bo maja alergie ..... na pozyskanie wiedzy.
    Ciepło pozdrawiam.
    Viv

    8 Cytuj
  • 4 lut 2012

    MINUS dla Waldusia!!!!
    Nie myl pozyskiwanie wiedzy z głupotom jaką reprezentujesz swoją osobą!
    Ale w sumie to pisanie do Ciebie też nic nie da :)
    Proszę nie ściemniaj że coś rozumiesz, wiesz może jeszcze znasz się.
    Robisz wrażenie chyba tylko na kompletnie nie znających Ciebie

    7 Cytuj
  • 4 lut 2012

    Vivaldi co się dziwić wpisom. Minusy są do oceniania.
    Ciekawe kto jakimi kryteriami się kieruje.

    5 Cytuj
  • 4 lut 2012

    zaczyna się ..... :-)
    to czekam na pomiar głośności na najbliższym KJSie :-)

    8 Cytuj
  • 4 lut 2012

    Vivaldi nie chciałbym Cię krytykować ale tym razem przegiąłeś.Jako wielki orędownik przestrzegania przepisów tym razem zaczynasz sobie kpić z tym pomiarem czasu-a czemu nie?
    Jeżeli nikt w Myślenicach co sugerujesz wyżej nie potrafi tego zrobić to może ty pokażesz?
    Tak na marginesie to powiedz mądralo jak zgodnie z przepisami zarejestrować rajdówkę?
    Tylko bez zciemy typu "u nas rejestrują " czy "mam zaprzyjaźnionego diagnostę".
    Wszystko zgodnie z obowiązującymi przepisami,ciekawi mnie odpowiedź bo wiele osób miało ten dylemat.
    PS.Sam nie cierpię pewnego gościa z MM ale nie szukam okazji aby na każdym kroku mu "przywalić"

    3 Cytuj
  • 4 lut 2012

    Przepraszam miało być decybeli nie czasu.

    1 Cytuj
  • 4 lut 2012

    Każda rajdówka A-grupowa czy tez inna startująca w RSMP oraz RPP jest normalnie zarejestrowana, muszą one spełniać wszystkie przepisy tak by na dojazdowkach mogły normalnie jeździć. Przed każda rejestracja rajdowki która wychodzi z fabryki musimy sie udać do rzeczoznawcy aby porobil zdjęcia i wypisał zaświadczenie o tym ze samochód nadaje sie do ruchu drogowego i tu nie trzeba mieć nigdzie znajomosci bo wszystko przechodzi badania, nawet godności itp.

    Pozdrawiam

    1 Cytuj
  • 4 lut 2012

    Przepraszam glosnosci miało być.

    1 Cytuj
  • 4 lut 2012

    Bodajże jakiś czas temu na łamach WRC była dyskusja na ten temat i dla fachowców wcale nie była to taka prosta sprawa jak dla niektórych tutaj.
    Oczywiście w Polsce można zarejestrować nawet wielbłąda jako diesla ale dyskusja była wtedy o tym jak zgodnie z prawem to zrobić?

    1 Cytuj
  • 4 lut 2012

    [quote=gość: rallykibic] Vivaldi nie chciałbym Cię krytykować ale tym razem przegiąłeś.Jako wielki orędownik przestrzegania przepisów tym razem zaczynasz sobie kpić z tym pomiarem czasu-a czemu nie?
    Jeżeli nikt w Myślenicach co sugerujesz wyżej nie potrafi tego zrobić to może ty pokażesz?
    Tak na marginesie to powiedz mądralo jak zgodnie z przepisami zarejestrować rajdówkę?
    Tylko bez zciemy typu "u nas rejestrują " czy "mam zaprzyjaźnionego diagnostę".
    Wszystko zgodnie z obowiązującymi przepisami,ciekawi mnie odpowiedź bo wiele osób miało ten dylemat.
    PS.Sam nie cierpię pewnego gościa z MM ale nie szukam okazji aby na każdym kroku mu "przywalić" [/quote]
    ależ nie szukam zwady. A co przepisów, nadal im oręduje, pominąć głośność na poziomie KJS można bardzo łatwo i to dalej w zgodzie z przepisami.
    Ale mądralą nie jestem -jak to zgrabnie ująłeś- i nie chce mi się już zabierać na ten temat zdania, bo oponentów był zawsze worek a potem i tak było jak mówiłem :-) dacie sobie rade. Najwyżej ten sam pan z MM Wam powie, on wszystko wie lepiej ;-)

    1 8 Cytuj
  • 4 lut 2012

    [quote=gość: rallykibic]
    Tak na marginesie to powiedz mądralo jak zgodnie z przepisami zarejestrować rajdówkę?
    Tylko bez zciemy typu "u nas rejestrują " czy "mam zaprzyjaźnionego diagnostę".
    [/quote]
    poczekaj na odpowiedz od mądrali którzy tutaj najbardziej krzycza i na pewno wiedzą
    http://i1.kwejk.pl/site_media/obrazki/2012/02/225e80c5ac080b3b41203869369a8284.gif?1328275794

    1 8 Cytuj
  • 4 lut 2012

    Viv mądrala to nie miała być złośliwość ale wiem że z rejestracją jest problem i wielu fachowców wypowiadało sie kiedyś w
    http://wrc.net.pl/archiwum.php
    ale nie pamiętam które to były numery.
    Dobrze wiesz że głośności i czystości spalin nie mówiąc o innych szczegółach nie przejdzie wiele aut.
    Dodatkowym problemem jest przeróbka cywila na rajdówkę i tu są już schody bo klatka ,dwa fotele zamiast kubełkowe zamiast normalnych 5 miejsc,hydrauliczny ręczny itp.Trzymający się ściśle przepisów diagnosta nigdy nie przepuści takiego auta.Nie wspomnę już o oponach gdzie nie wszystkie posiadają homologację drogową.
    Sorry za uszczypliwość ,z MM nie mam na szczęście nic wspólnego.
    Pozdrawiam .

    4 Cytuj
  • 4 lut 2012

    no i sam sobie odpowiedziałeś. Dwa kubły jeszcze przechodza bez problemu po przebiciu dowodu, gorzej jak się innych dodatków nazbiera niehomologowanych, u siekierki z bezszwowych powtykanych do auta z naruszeniem konstrukcji.

    1 9 Cytuj
  • 4 lut 2012

    A czy czystość spalin przejdą rajdówki z RSMP?Stałeś nieraz na OSie to wiesz że czasami nie ma czym oddychać po przejechaniu niektórego potwora.Zresztą jak spalić 70 litrów na 100 kilometrów zachowując czystość spalin?????Śledziłem kiedyś tą dyskusję na łamach WRC i wyszło na koniec że zgodnie z naszymi przepisami chyba żadna rajdówka nie mogłaby zostać zarejestrowana?

    2 Cytuj
  • 4 lut 2012

    no ale żadnych nowinek tam nie ma, to o czym spór wiadomo od dawna

    10 Cytuj
  • 5 lut 2012

    Panowie, pliss, powściągnijcie emocje bo zaściankowym zwyczajem ze skakania sobie do gardeł to tylko warcholstwa się można nabawić.
    Nikt tu nie ma zamiaru nikomu na siłę ścieżek prostować. Każda profesjonalna rajdówka rodzi się przez dostosowanie do sportu jakiegoś samochodu i pragmatycznie podchodząc do zasad konstrukcyjnych, homologacji, przepisów drogowych da się to wszystko pogodzić, tylko wymaga to trochę zachodu i cierpliwości. Obojętne czy jest to klatka czy kubełkowy fotel, jeśli tylko nie pogarsza to właściwości pojazdu w szczególności w zakresie bezpieczeństwa to już jesteśmy na dobrej drodze. I nie ma się tu czego bać, tylko doczytać lub posłuchać biegłego, rzeczoznawcy aby wiedzieć JAK walczyć o swoje.

    2 Cytuj
  • 5 lut 2012

    Viv - skoro mozna legalnie i bezproblemow zarejestrowac rajdowke, zrobic jej przeglad itp. to dlaczego jeszcze niedawno glosno sie mowilo o zmianie przepisow? Ze w PL, rodem innych krajow, samochody rajdowe powinny byc rejestrowane na "specjalnych zasadach", nie tak jak normalne osobowki, a poruszac sie po drogach publicznych moglby tylko w dniach kiedy odbywa sie rajd. Na ten temat wypowiadaly sie rowniez osoby z GKSS, ze do zmiany obecnych przepisow, trzeba to po prostu przetrzymac i liczyc na przychylnosc policji, ze nie stanie na dojazdowce i nie bedzie odbierac masowo dowodow rejestracyjnych. Pisanie ze problemu nie ma jest smieszne, ale domyslam sie ze Vivaldi, skoro tak uwaza, zarejestrowal juz w swoim zyciu mnostwo rajdowek i wie jakie to proste;)

    Po prostu jest jak jest i trzeba posmarowac tu i tam i wtedy nie ma problemow... a inna kwestia jest to ze jak juz sie uda zarejestrowac i zrobic przeglad, to i tak w wiekszosci przypadkow, w dniu rajdu, gdyby ten sam pojazd pojechal na przeglad, juz by go nie przeszedl... ile rajdowek ma komplet tablic rejestracyjnych zamontowanych na swoim miejscu? (a nie w srodku na klatce...), ile rajdowek ma naklejke na przedniej szybkie z nr rejestracyjnym?:) a juz nie wspomne ze w regulaminie RSMP: "We wszystkich samochodach dopuszczalny poziom hałasu nie może przekraczać 98 dB(A) mierzone pomiędzy 2500 i 3500 obr/min zgodnie z procedurą FIA. "
    Dlaczego poziom hałasu jest wyższy niż przewidują to normy dla samochodów osobowych poruszających się w ruchu publicznym?

    Viv - masz cos do klatek od Siekierki? oO

    Podsumowujac, Viv, przy.... sie do wszystkiego, krytykujesz, pouczasz, a sam niestety nie wiele ogarniasz. Ah Wielki Viv, oświeć nasz ciemny lud.

    11 1 Cytuj
  • 5 lut 2012

    ten temat nie powinien nazywać się "wolne tematy o rajdach...", tylko "Magiczny, rajdowy świat teorii Vivaldiego" :)

    13 1 Cytuj
  • 5 lut 2012

    Evo chyba nie czytasz ze zrozumieniem, generalnie rozumiesz otaczający świat? Przecież napisałem , ze zarejestrowanie rajdówki wcale nie jest łatwe :dopóki tylko kubły wrzucone to z przerejestrowaniem pół biedy schody zaczynaja sie dalej.
    Na szybko przeleć co napisane tym razem postaraj się choc pół z tego zrozumieć. Rozpisałeś się bidoku a nawet nie zadałeś sobie trudu zrozumienia wcześniejszego. Ehh jak zwykle wpadnie młody gniewny i bez pomyślunku klepie, następny podłapie, poklaszcze i zabłyśnie ni z tego ni z owego palnie. Olokolo zmień sobie jak Ci nie pasuje, załóż nowy wątek albo leć na forum MM, tam sobie pogadasz ...z samym sobą.

    1 12 Cytuj
  • 5 lut 2012

    [quote=gość: olokolo] ten temat nie powinien nazywać się "wolne tematy o rajdach...", tylko "Magiczny, rajdowy świat teorii Vivaldiego" :) [/quote]
    Popieram w 120%

    10 Cytuj
  • 6 lut 2012

    Vivaldi po prostu wszędzie piszesz coś dobrze ale zaraz dołożysz do tego jakieś sensacje. JAk pisałem wcześniej wiedza twoja jest na niskim poziomie jakiegoś słabo motoryzacyjnego portalu typu interia itp.
    Wielu moich znajomych już nie wchodzi na ten temat na miasto info bo nie chcą czytać bredni które wypisujesz.
    Zbanowanie ciebie jako użytkownika w tym temacie jak i większości motoryzacyjnych na miasto-info będzie najlepszym posunięciem admina.
    Kontaktu ze sportem masz mało a udzielasz się jak zawodnik z wieloletnim stażem.
    Zrozum że już wszyscy mają cię dość.
    Mamy w Myślenicach coraz więcej zawodników sport ten został naprawdę dobrze rozpropagowany, tylko każdy postronny czytając ten temat myśli o nas jak o pół mózgach, bo jakiś Viv pisze swoje durne racje.
    Bardziej niebezpieczni od ACTA są ludzie Twojego pokroju określani jako Hejterzy.
    Musi być w twojej rodzinie bardzo nie cuiekawie skoro cały czas podnoszisz swoja wartość pisaniem dyrdymałów.
    Jeszcze raz napiszesz coś oczerniającego np. klatkach Siekierki to sprawa trafi na policje.

    13 Cytuj

Odpowiedz