(...)padało co sprawia, że warunki widoczności są ograniczone i w tej sytuacji MOŻNA użyć świateł przeciw mgłowych. Więc nie pier**l, że się coś odbija, choćby nawet wszystko zgodnie z przepisami. To, że światła te są źle ustawione lub kretyni zakładają ledy, sredy i inne tunningowe badziewia powinno być kontrolowane na stacji diagnostycznej w czasie okresowej kontroli pojazdu tyle w temacie.
Moment, jeśli padało to widoczność jest ograniczona? Ustawianie świateł przeciwmgielnych? Ustawiał Ci ktoś kiedyś światła przeciwmgielne?
Nieważne czy kropi deszczyk, prószy śnieg (...)Na koniec dla tych, co nie wiedzą kiedy używać świateł przeciwmgielnych (przeciwmgłowych) przednich. Pozdrawiam.
Art. 30. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto: Kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany: włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie, Światła przeciwmgielne przednie, mogą pełnić rolę świateł doświetlających drogę na zakrętach: Używanie świateł zewnętrznych
Art. 51 (…) Na drodze krętej, oznaczonej odpowiednimi znakami drogowymi, kierujący pojazdem może używać przednich świateł przeciwmgłowych od zmierzchu do świtu, również w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.
Skoro pada, to przejrzystość powietrza jest mniejsza, a zatem, jak cytujesz, dozwolone jest stosowanie świateł przeciwmgielnych przednich. Dodatkowo, niejednokrotnie jest to wzmocnione smogiem.
Również, jak zacytowałeś dalej, na krętych drogach jest to dozwolone, niezależnie od pogody.
Więc nie czepiaj się przepisów, bo te zezwalają na korzystanie z halogenów.
Endrju jesteś w błędzie. Zacytowałem dwa przepisy i według nich faktycznie można jeździć na halogenach na krętej drodze, ale OZNACZONEJ ODPOWIEDNIMI ZNAKAMI, a nie wedle własnego uznania według którego dla niektórych drogą krętą będzie np zakopianka. Jeśli chodzi o widoczność to ograniczają je oprócz mgły intensywne opady atmosferyczne, a nie kilka kropel na szybie, natomiast co do smogu, to za kółkiem zwiedziłem pół Europy łącznie ze strefami przemysłowymi, chemiparkami itp i jeszcze nie napotkałem smogu tak gęstego jak mgła, dlatego nie czepiam się przepisów, tylko tych, którzy bez halogenów żyć nie mogą dając innym po oczach.
Dla jasności, nie bronię jeżdżących z włączonymi halogenami bez potrzeby. Nie lubię, jak mi od mokrego asfaltu odbija się światło. Głupotą jest też jazda na dziennych we mgle lub przy ograniczonej widoczności. Ale nie zmienia to faktu, że przy opadach deszczu dozwolone jest korzystanie z halogenów z przodu, więc karanie za to jest niemożliwe. A co oznaczenia odpowiednimi znakami drogi krętej - żyjemy w takiej części kraju, że można spotkać je często.
Piszę to już po raz kolejny - zwyczajny opad deszczu czy śniegu nie ogranicza widoczności i kropka, co innego ulewa czy śnieżyca.
Endrju napisał/a:
A co oznaczenia odpowiednimi znakami drogi krętej - żyjemy w takiej części kraju, że można spotkać je często.
Mam wrażenie, że nie wiesz o jaki znak tu chodzi, bo aż tak często jak piszesz go nie spotkasz.
Tabliczka „Droga kręta” występuje przy większej ilości niż trzy zakręty i gdy mówiąc potocznie zakręty są bardziej „zagęszczone” i zacieśnione (gdy krętość odcinka jest większa niż 160°/km).
Pojęcie „Drogi krętej” wprowadzono w drugiej połowie lat 90-tych. Tabliczka ta ostrzega, iż zakręty mogą być nie tylko częste, ale i także ostre, tj. zacieśnione. Dodatkowo tak oznaczony fragment drogi pozwala na stosowanie świateł przeciwmgłowych przednich nocą (od zmierzchu do świtu) również przy normalnej przejrzystości powietrza.
W/w ostrzeżenie dotyczy określonego odcinka, a nie wszystkich dróg prowadzących przez tereny górzyste. http://www.znakidrogowe.eu/pliki_z/a-03drokreta.gif
Moment, jeśli padało to widoczność jest ograniczona? Ustawianie świateł przeciwmgielnych? Ustawiał Ci ktoś kiedyś światła przeciwmgielne?
Panie zaskoczę Cię ... w moim samochodzie z 2000 roku jest, a raczej są bo są dwa pokrętła do regulacji świateł przeciw mgielnych 1. Góra-Dół i 2. Lewo-Prawo ( lub jak kto woli na zewnątrz - do środka ). To, że ktoś Ci czegoś nie ustawia nie oznacza, że takowej regulacji nie ma .... no chyba, że jeździsz rowerem nie mylić z ROVERem.
Nie spotkałem się jeszcze z tym, żeby ktoś regulował światła przeciwmgielne np podczas przeglądu technicznego - stąd moje pytanie. Jeśli masz taką opcje w swoim aucie to zwracam honor, chyba że ściemniasz, to nie.
Moment, jeśli padało to widoczność jest ograniczona? Ustawianie świateł przeciwmgielnych? Ustawiał Ci ktoś kiedyś światła przeciwmgielne?
Skoro pada, to przejrzystość powietrza jest mniejsza, a zatem, jak cytujesz, dozwolone jest stosowanie świateł przeciwmgielnych przednich. Dodatkowo, niejednokrotnie jest to wzmocnione smogiem.
Również, jak zacytowałeś dalej, na krętych drogach jest to dozwolone, niezależnie od pogody.
Więc nie czepiaj się przepisów, bo te zezwalają na korzystanie z halogenów.
Proszę nie obrażać lenki.
Endrju jesteś w błędzie. Zacytowałem dwa przepisy i według nich faktycznie można jeździć na halogenach na krętej drodze, ale OZNACZONEJ ODPOWIEDNIMI ZNAKAMI, a nie wedle własnego uznania według którego dla niektórych drogą krętą będzie np zakopianka. Jeśli chodzi o widoczność to ograniczają je oprócz mgły intensywne opady atmosferyczne, a nie kilka kropel na szybie, natomiast co do smogu, to za kółkiem zwiedziłem pół Europy łącznie ze strefami przemysłowymi, chemiparkami itp i jeszcze nie napotkałem smogu tak gęstego jak mgła, dlatego nie czepiam się przepisów, tylko tych, którzy bez halogenów żyć nie mogą dając innym po oczach.
Dla jasności, nie bronię jeżdżących z włączonymi halogenami bez potrzeby. Nie lubię, jak mi od mokrego asfaltu odbija się światło. Głupotą jest też jazda na dziennych we mgle lub przy ograniczonej widoczności. Ale nie zmienia to faktu, że przy opadach deszczu dozwolone jest korzystanie z halogenów z przodu, więc karanie za to jest niemożliwe. A co oznaczenia odpowiednimi znakami drogi krętej - żyjemy w takiej części kraju, że można spotkać je często.
Piszę to już po raz kolejny - zwyczajny opad deszczu czy śniegu nie ogranicza widoczności i kropka, co innego ulewa czy śnieżyca.
Mam wrażenie, że nie wiesz o jaki znak tu chodzi, bo aż tak często jak piszesz go nie spotkasz.
Tabliczka „Droga kręta” występuje przy większej ilości niż trzy zakręty i gdy mówiąc potocznie zakręty są bardziej „zagęszczone” i zacieśnione (gdy krętość odcinka jest większa niż 160°/km).
Pojęcie „Drogi krętej” wprowadzono w drugiej połowie lat 90-tych. Tabliczka ta ostrzega, iż zakręty mogą być nie tylko częste, ale i także ostre, tj. zacieśnione. Dodatkowo tak oznaczony fragment drogi pozwala na stosowanie świateł przeciwmgłowych przednich nocą (od zmierzchu do świtu) również przy normalnej przejrzystości powietrza.
W/w ostrzeżenie dotyczy określonego odcinka, a nie wszystkich dróg prowadzących przez tereny górzyste.
http://www.znakidrogowe.eu/pliki_z/a-03drokreta.gif
Panie zaskoczę Cię ... w moim samochodzie z 2000 roku jest, a raczej są bo są dwa pokrętła do regulacji świateł przeciw mgielnych 1. Góra-Dół i 2. Lewo-Prawo ( lub jak kto woli na zewnątrz - do środka ). To, że ktoś Ci czegoś nie ustawia nie oznacza, że takowej regulacji nie ma .... no chyba, że jeździsz rowerem nie mylić z ROVERem.
Nie spotkałem się jeszcze z tym, żeby ktoś regulował światła przeciwmgielne np podczas przeglądu technicznego - stąd moje pytanie. Jeśli masz taką opcje w swoim aucie to zwracam honor, chyba że ściemniasz, to nie.