Forum » Myślenice

Chińskie centrum handlowe w Myślenicach

  • 24 kwi 2015
    Mania_ napisał/a:

    Dlaczego nie kupować w chińskim markecie. Ja np kupiłam lampki choinkowe za przyzwoita cenę. Są dobre jakościowo, kabelki grube, pięknie świeca. Nigdzie indziej w Myślenicach nie kupiłabym takich kolorowych. I to nie prawda że kamery są nad przymierzalnią. Dla ludzi myślących to nie problem dostrzec. Kamery są przy wejściu do przymierzalni, co jest spotykane w bardzo dużej liczbie sklepów. A co do gwarancji, jest w sklepie informacja że są trzy miesiące na zareklamowanie towaru, tak jak wszędzie. I obsługa milsza niż w CCC lub PEPCO np.

    Ne prawda nie ma reklamacji sa 3 dni na zwrot i tyle w tym temacie

    3 Cytuj
  • 26 kwi 2015

    Tak gwoli ścisłości, bo widzę, że większość komentujących nie rozróżnia pojęć "rękojmia" i "gwarancja".

    To co nazywacie gwarancją w prawie zwane jest rękojmią czyli odpowiedzialnością sprzedającego względem kupującego za wady fizyczne oraz prawne rzeczy sprzedanej. Dodam, że chodzi o wady ukryte czyli niewidoczne w momencie zakupu. Jeżeli wada była widoczna podczas zakupu sprzedający nie ponosi żadnej odpowiedzialności. W przeciwnym razie kupujący ma prawo zażądać a) naprawy towaru, b) wymiany towaru, c) zwrotu pieniędzy. Wcale nie jest powiedziane, że sprzedający zawsze musi zwrócić pieniądze. Ma ten obowiązek tylko wtedy, gdy towaru nie da się naprawić a wymiana nie jest możliwa. Okres w ramach którego można reklamować produkt na podstawie niezgodności z umową to wg prawa 2 lata (w przypadku sprzedaży rzeczy używanych może być skrócony do 1 roku!). Poza tym, po upływie pół roku od zakupu (poprawniej od momentu wydania towaru) klient ma obowiązek (!) udowodnienia, że niezgodność, na podstawie której ubiega się o reklamację, istniała w momencie zakupu produktu. Jest to opisane w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

    Jeśli zaś mowa o gwarancji... Gwarancja jako taka dotyczy jakości sprzedanego produktu, opisanej w dokumencie gwarancyjnym. Czas jej trwania jest wyznaczany przez sprzedawcę lub producenta. Jeśli termin nie został określony w gwarancji, wówczas przepisy wyznaczają okres wynoszący jeden rok (przy czym sprzedawca ma prawo ustalić krótszy). Przede wszystkim gwarancja nie jest obowiązkowa, a jej udzielenie jest dobrą wolą producenta lub sprzedawcy.

    Nadmienię jeszcze, że powyższe zapisy dotyczą jedynie konsumenta jako osoby fizycznej!. W przypadku sprzedaży towaru firmie obowiązują inne przepisy.

    2 1 Cytuj

Odpowiedz