Ten wariat otrzymał najmniej punktów i wg mnie nie zamknie tematu S7. Zakopianka między gloczocowem i myślenicami i tak się zakorkuje i wtedy okaże się że jednak trzeba innym śladem drogę poprowadzić.
No ciekawe, jak sam dyrektor Ostrowski ten wariant promuje. Na spotkaniu również wiele Gmin, czy nawet Starosta mówili o tym wariancie jako najlepszym z przedstawionych.
No ciekawe, jak sam dyrektor Ostrowski ten wariant promuje. Na spotkaniu również wiele Gmin, czy nawet Starosta mówili o tym wariancie jako najlepszym z przedstawionych.
Jak tak mówią, to pewnie w planie jest jakaś super tajemnica.
Pewnie spod Orlenu, będzie asfalt dźwiękochłonny a zakręty nachylone jak na torze bobslejowym i będzie można jechać na most nad Kazimierza Wielkiego 120km/h i to samo dalej w zakręt na wys dolnego jazu, a następnie
w zakręt pod młynem w Stróży.
Ale będzie gradka dla ścigaczy .
Ps
Na czas budowy proponowany dojazd do Krakowa przez Siepraw, Świątniki, Swoszowice.
Powrót z Zakopanego przez Kasinę Wielką
Jak dla mnie do podzieli tak samo jak droga przez centrum bo przecież pod estakadą i w pasie obok nikt nic budował nie będzie. To będzie kolejne miejsce które podzieli Myślenice, więc będą dwa miejsca przecięcia Miasta a nie jedno które i tak już jest.
Dziwię się że Myśleniczanie Tomal, Ostrowski nie forsują przebiegu „D”
To koncepcja, by nowa S7:
• wchodziła w tunel pod Górą Plebańską (na północ od centrum Myślenic),
• wychodziła w rejonie Zakopianki (DK7) już za centrum,
• omijała ścisłe miasto pod ziemią, zamiast przecinać dolinę Raby i tereny zabudowane.
Zalety dla Myślenic
1. Ochrona centrum miasta i doliny Raby
Trasa nie przecinałaby terenów mieszkalnych ani doliny — mniej hałasu, zanieczyszczeń, brak konieczności wyburzeń.
2. Mniejsze oddziaływanie na mieszkańców
Góra Plebańska to teren niezabudowany, więc tunel powodowałby minimalne wysiedlenia.
3. Zachowanie walorów krajobrazowych
Myślenice to miasto turystyczne, a ekspresówka przez środek doliny psułaby krajobraz i wizerunek.
4. Płynność ruchu
Ruch tranzytowy (Kraków–Zakopane) byłby całkowicie odseparowany od lokalnego ruchu miejskiego.
To odciążyłoby ul. Słowackiego i centrum Myślenic, które dziś dusi się w korkach.
Dla mieszkańców Myślenic – tunel pod Górą Plebańską to najlepsze rozwiązanie: chroni miasto, krajobraz i spokój mieszkańców.
Dziwię się że Myśleniczanie Tomal, Ostrowski nie forsują przebiegu „D”
To koncepcja, by nowa S7:
• wchodziła w tunel pod Górą Plebańską (na północ od centrum Myślenic),
• wychodziła w rejonie Zakopianki (DK7) już za centrum,
• omijała ścisłe miasto pod ziemią, zamiast przecinać dolinę Raby i tereny zabudowane.
Zalety dla Myślenic
1. Ochrona centrum miasta i doliny Raby
Trasa nie przecinałaby terenów mieszkalnych ani doliny — mniej hałasu, zanieczyszczeń, brak konieczności wyburzeń.
2. Mniejsze oddziaływanie na mieszkańców
Góra Plebańska to teren niezabudowany, więc tunel powodowałby minimalne wysiedlenia.
3. Zachowanie walorów krajobrazowych
Myślenice to miasto turystyczne, a ekspresówka przez środek doliny psułaby krajobraz i wizerunek.
4. Płynność ruchu
Ruch tranzytowy (Kraków–Zakopane) byłby całkowicie odseparowany od lokalnego ruchu miejskiego.
To odciążyłoby ul. Słowackiego i centrum Myślenic, które dziś dusi się w korkach.
Dla mieszkańców Myślenic – tunel pod Górą Plebańską to najlepsze rozwiązanie: chroni miasto, krajobraz i spokój mieszkańców.
Coś Ty się tak uparł na to Górne przedmieście? Tam byłoby sporo wyburzeń, dramatyczne pogorszenie jakości życia mieszkańców, a przejazd starym śladem wiązał by się z wykupieniem kilku działek które i tak mają już sąsiedztwo zakopianki i ludzie pewnie chętnie by się wynieśli w spokojniejsze miejsce. Poza tym dlaczego mamy się godzić na rozwiązania z gruntu nie korzystne dla Miasta i Gminy. Korzystne byłoby ominięcie nas szerokim łukiem bo nie niszczyłoby gminy, z tej drogi mamy więcej pożytku jeżeli poszła by wariantem wschodnim lub zachodnim bo zakopianka by się odkorkowała co nam w zupełności wystarcza. Myślenice są bardzo dobrze skomunikowane północ-południe.
Myślenice są bardzo dobrze skomunikowane północ-południe.- jak to widzisz- na czym polega ta dobra komunikacja ??
Północ-południe mamy DK7 jeżdżę codziennie i od nowego targu po kraków (o ile remonty nie przeszkadzają) można bardzo szybko i sprawnie się przemieszczać.
2. Mniejsze oddziaływanie na mieszkańców
Góra Plebańska to teren niezabudowany, więc tunel powodowałby minimalne wysiedlenia.
3. Zachowanie walorów krajobrazowych
Myślenice to miasto turystyczne, a ekspresówka przez środek doliny psułaby krajobraz i wizerunek.
Tutaj dokladnie odwrotnie. Większe oddziaływanie na mieszkańców, Myślenice to nie tylko Górne przedmieście. Myślisz ze jak zamknie się centrum od zachodu to będzie mniejsze oddziaływanie na mieszkańców, zastanów się. Tak samo szpecaca estakada bedzie wybitnym zachowaniem walorow krajobrazowych, śmieszne :)
Tutaj dokladnie odwrotnie. Większe oddziaływanie na mieszkańców, Myślenice to nie tylko Górne przedmieście. Myślisz ze jak zamknie się centrum od zachodu to będzie mniejsze oddziaływanie na mieszkańców, zastanów się. Tak samo szpecaca estakada bedzie wybitnym zachowaniem walorow krajobrazowych, śmieszne :)
No cóż. Różnimy się w ocenie.
Estakady idą nad alpejskimi miastami Austrii i w nich jest cicho. Hałas zawsze idzie do góry. A tunel- wiadomo.
Jak to analizujesz gdy mieszkasz w rynku, obiektywizm jest większy.
Boją się hałasu mieszkańcy osiedla i GP, ale bezzasadnie.
Obecna obwodnica Myślenic już teraz generuje wiele hałasu i spalin dla całej doliny Myslenickiej , a po podniesieniu parametrów ten współczynnik narośnie.
Jak tak mówią, to pewnie w planie jest jakaś super tajemnica.
Pewnie spod Orlenu, będzie asfalt dźwiękochłonny a zakręty nachylone jak na torze bobslejowym i będzie można jechać na most nad Kazimierza Wielkiego 120km/h i to samo dalej w zakręt na wys dolnego jazu, a następnie
w zakręt pod młynem w Stróży.
Ale będzie gradka dla ścigaczy .
Ps
Na czas budowy proponowany dojazd do Krakowa przez Siepraw, Świątniki, Swoszowice.
Powrót z Zakopanego przez Kasinę Wielką
Chyba nie musi być 120km/h przez miasto? Obecnie na odcinku jest 70km/h przy zjazdach/włączeniach na Zarabie, a za Lubniem jest 80km/h i to na S7. Czyli można miejscowo obniżać prędkość? Może da się to przerobić, by podnieść z 70 na 80?
Chyba nie musi być 120km/h przez miasto? Obecnie na odcinku jest 70km/h przy zjazdach/włączeniach na Zarabie, a za Lubniem jest 80km/h i to na S7. Czyli można miejscowo obniżać prędkość? Może da się to przerobić, by podnieść z 70 na 80?
Planujesz budowę trasy której realizacja jest na etapie konsultacji, potrwają one jeszcze rok, dwa lata. Następnie projekt parę lat, ogłoszenie przetargu rok, wyłonienie wykonawców po odwołaniach rok dwa lata, samo wykonawstwo z sześć lat……..
Planować trasę przyszłościową, która będzie taka jak Obidowa z przed wejścia do Unii Europejskiej?
Planujesz budowę trasy której realizacja jest na etapie konsultacji, potrwają one jeszcze rok, dwa lata. Następnie projekt parę lat, ogłoszenie przetargu rok, wyłonienie wykonawców po odwołaniach rok dwa lata, samo wykonawstwo z sześć lat……..
Planować trasę przyszłościową, która będzie taka jak Obidowa z przed wejścia do Unii Europejskiej?
Nie napisałem, że ma to sens.
Moje pytania dotyczyły tylko wykonalności, tego czy da się tak zrobić? Skoro na już istniejącym fragmencie S7 jest zejście z 120km/h do 80kmh. Ta miejscowa zmiana nie zmienia tam chyba statusu drogi.
Może i wiadukt ponad Górnym to najlepsze wyjście? Warto chyba jednak by był jakoś odizolowany od miasta. Jakoś zamknięty/obudowany ekranami? Taki tunel ale nie tunel.
Nie napisałem, że ma to sens.
Moje pytania dotyczyły tylko wykonalności, tego czy da się tak zrobić? Skoro na już istniejącym fragmencie S7 jest zejście z 120km/h do 80kmh. Ta miejscowa zmiana nie zmienia tam chyba statusu drogi.
Może i wiadukt ponad Górnym to najlepsze wyjście? Warto chyba jednak by był jakoś odizolowany od miasta. Jakoś zamknięty/obudowany ekranami? Taki tunel ale nie tunel.
Pełna zgoda.
Odepchnąć S7 od środka miasta, bez względu na koszty, robiąc najnowocześniejsze konstrukcje, zabezpieczenia i technologie, w miejscach przechodzących nad miastem.
Przecież inna S-ka, podobnie przechodzi nad uzdrowiskiem Węgierska Górka .
„Moja opinia
Biorąc pod uwagę powyższe:
• Uważam, że tunel pod Górą Plebańską (lub inny tunelowy wariant) jest bardziej optymalny, jeśli spojrzeć z perspektywy mieszkańców Myślenic i ochrony środowiska.
• Choć koszt będzie znacznie większy, korzyści w postaci mniejszego hałasu, lepszego zintegrowania trasy z miastem oraz mniejszego wpływu na krajobraz mogą przeważać długoterminowo.
• Dodatkowo, jeśli tunel zostanie dobrze zaprojektowany, ruch tranzytowy będzie odseparowany, co może poprawić jakość życia lokalnej społeczności.”
• Dodatkowo, jeśli tunel zostanie dobrze zaprojektowany, ruch tranzytowy będzie odseparowany, co może poprawić jakość życia lokalnej społeczności.”
Nie będzie dobrze zaprojektowany tak jakbyśmy chcieli tj. wiadukt i tunel wysoko nad domami. Górne przedmieście jest 350 mnpm a zakopianka w Struży 300 mnpm projektanci chcą wejść w ziemię na górnym możliwe jak najniżej bo tunel i tak będzie musiał opadać w dół. Efekt taki S7 pójdzie z dalinu po ziemi ile się da, krótka niska estakada i tunel możliwe jak najniżej. Jak nie macie wyobraźni to sobie zobaczcie estakadę w lasku jak to wygląda. Syf kiła mogiła.
No ciekawe, jak sam dyrektor Ostrowski ten wariant promuje. Na spotkaniu również wiele Gmin, czy nawet Starosta mówili o tym wariancie jako najlepszym z przedstawionych.
Jak tak mówią, to pewnie w planie jest jakaś super tajemnica.
Pewnie spod Orlenu, będzie asfalt dźwiękochłonny a zakręty nachylone jak na torze bobslejowym i będzie można jechać na most nad Kazimierza Wielkiego 120km/h i to samo dalej w zakręt na wys dolnego jazu, a następnie
w zakręt pod młynem w Stróży.
Ale będzie gradka dla ścigaczy .
Ps
Na czas budowy proponowany dojazd do Krakowa przez Siepraw, Świątniki, Swoszowice.
Powrót z Zakopanego przez Kasinę Wielką
Będzie jak z estakadą w Lasku koło Nowego Targu.
A jak jest?
Dziwię się że Myśleniczanie Tomal, Ostrowski nie forsują przebiegu „D”
To koncepcja, by nowa S7:
• wchodziła w tunel pod Górą Plebańską (na północ od centrum Myślenic),
• wychodziła w rejonie Zakopianki (DK7) już za centrum,
• omijała ścisłe miasto pod ziemią, zamiast przecinać dolinę Raby i tereny zabudowane.
Zalety dla Myślenic
1. Ochrona centrum miasta i doliny Raby
Trasa nie przecinałaby terenów mieszkalnych ani doliny — mniej hałasu, zanieczyszczeń, brak konieczności wyburzeń.
2. Mniejsze oddziaływanie na mieszkańców
Góra Plebańska to teren niezabudowany, więc tunel powodowałby minimalne wysiedlenia.
3. Zachowanie walorów krajobrazowych
Myślenice to miasto turystyczne, a ekspresówka przez środek doliny psułaby krajobraz i wizerunek.
4. Płynność ruchu
Ruch tranzytowy (Kraków–Zakopane) byłby całkowicie odseparowany od lokalnego ruchu miejskiego.
To odciążyłoby ul. Słowackiego i centrum Myślenic, które dziś dusi się w korkach.
Dla mieszkańców Myślenic – tunel pod Górą Plebańską to najlepsze rozwiązanie: chroni miasto, krajobraz i spokój mieszkańców.
Coś Ty się tak uparł na to Górne przedmieście? Tam byłoby sporo wyburzeń, dramatyczne pogorszenie jakości życia mieszkańców, a przejazd starym śladem wiązał by się z wykupieniem kilku działek które i tak mają już sąsiedztwo zakopianki i ludzie pewnie chętnie by się wynieśli w spokojniejsze miejsce. Poza tym dlaczego mamy się godzić na rozwiązania z gruntu nie korzystne dla Miasta i Gminy. Korzystne byłoby ominięcie nas szerokim łukiem bo nie niszczyłoby gminy, z tej drogi mamy więcej pożytku jeżeli poszła by wariantem wschodnim lub zachodnim bo zakopianka by się odkorkowała co nam w zupełności wystarcza. Myślenice są bardzo dobrze skomunikowane północ-południe.
Myślenice są bardzo dobrze skomunikowane północ-południe.- jak to widzisz- na czym polega ta dobra komunikacja ??
Północ-południe mamy DK7 jeżdżę codziennie i od nowego targu po kraków (o ile remonty nie przeszkadzają) można bardzo szybko i sprawnie się przemieszczać.
Tutaj dokladnie odwrotnie. Większe oddziaływanie na mieszkańców, Myślenice to nie tylko Górne przedmieście. Myślisz ze jak zamknie się centrum od zachodu to będzie mniejsze oddziaływanie na mieszkańców, zastanów się. Tak samo szpecaca estakada bedzie wybitnym zachowaniem walorow krajobrazowych, śmieszne :)
No cóż. Różnimy się w ocenie.
Estakady idą nad alpejskimi miastami Austrii i w nich jest cicho. Hałas zawsze idzie do góry. A tunel- wiadomo.
Jak to analizujesz gdy mieszkasz w rynku, obiektywizm jest większy.
Boją się hałasu mieszkańcy osiedla i GP, ale bezzasadnie.
Obecna obwodnica Myślenic już teraz generuje wiele hałasu i spalin dla całej doliny Myslenickiej , a po podniesieniu parametrów ten współczynnik narośnie.
północ -południe wyjasnione wiec teraz wschód - zachód .
A może ktos przedstawi taki projekt żeby wszyscy byli zadowoleni .
Chyba nie musi być 120km/h przez miasto? Obecnie na odcinku jest 70km/h przy zjazdach/włączeniach na Zarabie, a za Lubniem jest 80km/h i to na S7. Czyli można miejscowo obniżać prędkość? Może da się to przerobić, by podnieść z 70 na 80?
tak
https://podhale24.pl/aktualnosci/artykul/104049/Zycie_pod_wiaduktem_w_Lasku_Co_spada_na_glowy_mieszkancow_z_nowej_zakopianki_REPORTAZ.html
życie jak w bajce. Polecam jeszcze pooglądać zdjęcia. Nadal uważasz że puszczenie tego po górnym przedmieściu to super pomysł?
Planujesz budowę trasy której realizacja jest na etapie konsultacji, potrwają one jeszcze rok, dwa lata. Następnie projekt parę lat, ogłoszenie przetargu rok, wyłonienie wykonawców po odwołaniach rok dwa lata, samo wykonawstwo z sześć lat……..
Planować trasę przyszłościową, która będzie taka jak Obidowa z przed wejścia do Unii Europejskiej?
Nie napisałem, że ma to sens.
Moje pytania dotyczyły tylko wykonalności, tego czy da się tak zrobić? Skoro na już istniejącym fragmencie S7 jest zejście z 120km/h do 80kmh. Ta miejscowa zmiana nie zmienia tam chyba statusu drogi.
Może i wiadukt ponad Górnym to najlepsze wyjście? Warto chyba jednak by był jakoś odizolowany od miasta. Jakoś zamknięty/obudowany ekranami? Taki tunel ale nie tunel.
Pełna zgoda.
Odepchnąć S7 od środka miasta, bez względu na koszty, robiąc najnowocześniejsze konstrukcje, zabezpieczenia i technologie, w miejscach przechodzących nad miastem.
Przecież inna S-ka, podobnie przechodzi nad uzdrowiskiem Węgierska Górka .
„Moja opinia
Biorąc pod uwagę powyższe:
• Uważam, że tunel pod Górą Plebańską (lub inny tunelowy wariant) jest bardziej optymalny, jeśli spojrzeć z perspektywy mieszkańców Myślenic i ochrony środowiska.
• Choć koszt będzie znacznie większy, korzyści w postaci mniejszego hałasu, lepszego zintegrowania trasy z miastem oraz mniejszego wpływu na krajobraz mogą przeważać długoterminowo.
• Dodatkowo, jeśli tunel zostanie dobrze zaprojektowany, ruch tranzytowy będzie odseparowany, co może poprawić jakość życia lokalnej społeczności.”
Nie będzie dobrze zaprojektowany tak jakbyśmy chcieli tj. wiadukt i tunel wysoko nad domami. Górne przedmieście jest 350 mnpm a zakopianka w Struży 300 mnpm projektanci chcą wejść w ziemię na górnym możliwe jak najniżej bo tunel i tak będzie musiał opadać w dół. Efekt taki S7 pójdzie z dalinu po ziemi ile się da, krótka niska estakada i tunel możliwe jak najniżej. Jak nie macie wyobraźni to sobie zobaczcie estakadę w lasku jak to wygląda. Syf kiła mogiła.