Forum » Myślenice

Przedstawiono przebiegi S7

  • 9 lis
    Ogru napisał/a:

    Ten wariat otrzymał najmniej punktów i wg mnie nie zamknie tematu S7. Zakopianka między gloczocowem i myślenicami i tak się zakorkuje i wtedy okaże się że jednak trzeba innym śladem drogę poprowadzić.

    No ciekawe, jak sam dyrektor Ostrowski ten wariant promuje. Na spotkaniu również wiele Gmin, czy nawet Starosta mówili o tym wariancie jako najlepszym z przedstawionych.

    2 Cytuj
  • 9 lis
    Vero napisał/a:

    No ciekawe, jak sam dyrektor Ostrowski ten wariant promuje. Na spotkaniu również wiele Gmin, czy nawet Starosta mówili o tym wariancie jako najlepszym z przedstawionych.

    Jak tak mówią, to pewnie w planie jest jakaś super tajemnica.
    Pewnie spod Orlenu, będzie asfalt dźwiękochłonny a zakręty nachylone jak na torze bobslejowym i będzie można jechać na most nad Kazimierza Wielkiego 120km/h i to samo dalej w zakręt na wys dolnego jazu, a następnie
    w zakręt pod młynem w Stróży.
    Ale będzie gradka dla ścigaczy .

    Ps
    Na czas budowy proponowany dojazd do Krakowa przez Siepraw, Świątniki, Swoszowice.
    Powrót z Zakopanego przez Kasinę Wielką

    3 2 Cytuj
  • Mariusz Marioosz 9 lis
    Ogru napisał/a:

    Jak dla mnie do podzieli tak samo jak droga przez centrum bo przecież pod estakadą i w pasie obok nikt nic budował nie będzie. To będzie kolejne miejsce które podzieli Myślenice, więc będą dwa miejsca przecięcia Miasta a nie jedno które i tak już jest.

    Będzie jak z estakadą w Lasku koło Nowego Targu.

    1 Cytuj
  • 10 lis
    Marioosz napisał/a:

    Będzie jak z estakadą w Lasku koło Nowego Targu.

    A jak jest?

    2 Cytuj
  • 11 lis

    Dziwię się że Myśleniczanie Tomal, Ostrowski nie forsują przebiegu „D”

    To koncepcja, by nowa S7:
    • wchodziła w tunel pod Górą Plebańską (na północ od centrum Myślenic),
    • wychodziła w rejonie Zakopianki (DK7) już za centrum,
    • omijała ścisłe miasto pod ziemią, zamiast przecinać dolinę Raby i tereny zabudowane.

    Zalety dla Myślenic
    1. Ochrona centrum miasta i doliny Raby
    Trasa nie przecinałaby terenów mieszkalnych ani doliny — mniej hałasu, zanieczyszczeń, brak konieczności wyburzeń.

    2. Mniejsze oddziaływanie na mieszkańców
    Góra Plebańska to teren niezabudowany, więc tunel powodowałby minimalne wysiedlenia.

    3. Zachowanie walorów krajobrazowych
    Myślenice to miasto turystyczne, a ekspresówka przez środek doliny psułaby krajobraz i wizerunek.

    4. Płynność ruchu
    Ruch tranzytowy (Kraków–Zakopane) byłby całkowicie odseparowany od lokalnego ruchu miejskiego.
    To odciążyłoby ul. Słowackiego i centrum Myślenic, które dziś dusi się w korkach.

    Dla mieszkańców Myślenic – tunel pod Górą Plebańską to najlepsze rozwiązanie: chroni miasto, krajobraz i spokój mieszkańców.

    6 5 Cytuj
  • 12 lis
    Prawicowiec napisał/a:

    Dziwię się że Myśleniczanie Tomal, Ostrowski nie forsują przebiegu „D”

    To koncepcja, by nowa S7:
    • wchodziła w tunel pod Górą Plebańską (na północ od centrum Myślenic),
    • wychodziła w rejonie Zakopianki (DK7) już za centrum,
    • omijała ścisłe miasto pod ziemią, zamiast przecinać dolinę Raby i tereny zabudowane.

    Zalety dla Myślenic
    1. Ochrona centrum miasta i doliny Raby
    Trasa nie przecinałaby terenów mieszkalnych ani doliny — mniej hałasu, zanieczyszczeń, brak konieczności wyburzeń.

    2. Mniejsze oddziaływanie na mieszkańców
    Góra Plebańska to teren niezabudowany, więc tunel powodowałby minimalne wysiedlenia.

    3. Zachowanie walorów krajobrazowych
    Myślenice to miasto turystyczne, a ekspresówka przez środek doliny psułaby krajobraz i wizerunek.

    4. Płynność ruchu
    Ruch tranzytowy (Kraków–Zakopane) byłby całkowicie odseparowany od lokalnego ruchu miejskiego.
    To odciążyłoby ul. Słowackiego i centrum Myślenic, które dziś dusi się w korkach.

    Dla mieszkańców Myślenic – tunel pod Górą Plebańską to najlepsze rozwiązanie: chroni miasto, krajobraz i spokój mieszkańców.

    Coś Ty się tak uparł na to Górne przedmieście? Tam byłoby sporo wyburzeń, dramatyczne pogorszenie jakości życia mieszkańców, a przejazd starym śladem wiązał by się z wykupieniem kilku działek które i tak mają już sąsiedztwo zakopianki i ludzie pewnie chętnie by się wynieśli w spokojniejsze miejsce. Poza tym dlaczego mamy się godzić na rozwiązania z gruntu nie korzystne dla Miasta i Gminy. Korzystne byłoby ominięcie nas szerokim łukiem bo nie niszczyłoby gminy, z tej drogi mamy więcej pożytku jeżeli poszła by wariantem wschodnim lub zachodnim bo zakopianka by się odkorkowała co nam w zupełności wystarcza. Myślenice są bardzo dobrze skomunikowane północ-południe.

    6 2 Cytuj
  • Janek Sal 12 lis

    Myślenice są bardzo dobrze skomunikowane północ-południe.- jak to widzisz- na czym polega ta dobra komunikacja ??

    1 2 Cytuj
  • 12 lis
    jaskokrakow napisał/a:

    Myślenice są bardzo dobrze skomunikowane północ-południe.- jak to widzisz- na czym polega ta dobra komunikacja ??

    Północ-południe mamy DK7 jeżdżę codziennie i od nowego targu po kraków (o ile remonty nie przeszkadzają) można bardzo szybko i sprawnie się przemieszczać.

    3 1 Cytuj
  • 12 lis
    Prawicowiec napisał/a:

    2. Mniejsze oddziaływanie na mieszkańców
    Góra Plebańska to teren niezabudowany, więc tunel powodowałby minimalne wysiedlenia.

    3. Zachowanie walorów krajobrazowych
    Myślenice to miasto turystyczne, a ekspresówka przez środek doliny psułaby krajobraz i wizerunek.

    Tutaj dokladnie odwrotnie. Większe oddziaływanie na mieszkańców, Myślenice to nie tylko Górne przedmieście. Myślisz ze jak zamknie się centrum od zachodu to będzie mniejsze oddziaływanie na mieszkańców, zastanów się. Tak samo szpecaca estakada bedzie wybitnym zachowaniem walorow krajobrazowych, śmieszne :)

    3 2 Cytuj
  • 12 lis
    Sigwald napisał/a:

    Tutaj dokladnie odwrotnie. Większe oddziaływanie na mieszkańców, Myślenice to nie tylko Górne przedmieście. Myślisz ze jak zamknie się centrum od zachodu to będzie mniejsze oddziaływanie na mieszkańców, zastanów się. Tak samo szpecaca estakada bedzie wybitnym zachowaniem walorow krajobrazowych, śmieszne :)

    No cóż. Różnimy się w ocenie.
    Estakady idą nad alpejskimi miastami Austrii i w nich jest cicho. Hałas zawsze idzie do góry. A tunel- wiadomo.
    Jak to analizujesz gdy mieszkasz w rynku, obiektywizm jest większy.
    Boją się hałasu mieszkańcy osiedla i GP, ale bezzasadnie.

    Obecna obwodnica Myślenic już teraz generuje wiele hałasu i spalin dla całej doliny Myslenickiej , a po podniesieniu parametrów ten współczynnik narośnie.

    5 4 Cytuj
  • Janek Sal 13 lis

    północ -południe wyjasnione wiec teraz wschód - zachód .

    A może ktos przedstawi taki projekt żeby wszyscy byli zadowoleni .

    1 Cytuj
  • 13 lis
    Prawicowiec napisał/a:

    Jak tak mówią, to pewnie w planie jest jakaś super tajemnica.
    Pewnie spod Orlenu, będzie asfalt dźwiękochłonny a zakręty nachylone jak na torze bobslejowym i będzie można jechać na most nad Kazimierza Wielkiego 120km/h i to samo dalej w zakręt na wys dolnego jazu, a następnie
    w zakręt pod młynem w Stróży.
    Ale będzie gradka dla ścigaczy .

    Ps
    Na czas budowy proponowany dojazd do Krakowa przez Siepraw, Świątniki, Swoszowice.
    Powrót z Zakopanego przez Kasinę Wielką

    Chyba nie musi być 120km/h przez miasto? Obecnie na odcinku jest 70km/h przy zjazdach/włączeniach na Zarabie, a za Lubniem jest 80km/h i to na S7. Czyli można miejscowo obniżać prędkość? Może da się to przerobić, by podnieść z 70 na 80?

    3 Cytuj
  • 14 lis
    Prawicowiec napisał/a:

    A jak jest?

    tak

    https://podhale24.pl/aktualnosci/artykul/104049/Zycie_pod_wiaduktem_w_Lasku_Co_spada_na_glowy_mieszkancow_z_nowej_zakopianki_REPORTAZ.html

    życie jak w bajce. Polecam jeszcze pooglądać zdjęcia. Nadal uważasz że puszczenie tego po górnym przedmieściu to super pomysł?

    5 Cytuj
  • 2 godz.
    Osiedlowiec napisał/a:

    Chyba nie musi być 120km/h przez miasto? Obecnie na odcinku jest 70km/h przy zjazdach/włączeniach na Zarabie, a za Lubniem jest 80km/h i to na S7. Czyli można miejscowo obniżać prędkość? Może da się to przerobić, by podnieść z 70 na 80?

    Planujesz budowę trasy której realizacja jest na etapie konsultacji, potrwają one jeszcze rok, dwa lata. Następnie projekt parę lat, ogłoszenie przetargu rok, wyłonienie wykonawców po odwołaniach rok dwa lata, samo wykonawstwo z sześć lat……..
    Planować trasę przyszłościową, która będzie taka jak Obidowa z przed wejścia do Unii Europejskiej?

    Cytuj

Odpowiedz