Forum » Myślenice

Myślenickie stacje paliw

  • adzygmunt 30 lis 2010

    Jestem świeżym użytkownikiem diesla.
    Mam pytanie po czy poznajesz,że włącza się filtr?

    1 Cytuj
  • 30 lis 2010

    Zależy od modelu samochodu. Niektóre modele poinformują kontrolką / komunikatem, inne nie (mój samochód nie raczy mi dać znać). Ponadto może trochę przydymić, ale to zauważą kierowcy za Tobą :)

    Odsyłam do instrukcji samochodu, na pewno jest tam wyjaśnione jak to jest w Twoim przypadku.

    1 Cytuj
  • adzygmunt 30 lis 2010

    Czy z wymianą filtra czekać do corocznego przeglądu, czy lepiej profilaktycznie dwa razy /np/ wymienić
    Podobno przyczyną zepsucia się turbiny w moim wypadku był zapchany filtr.
    Dodam. Auto było bezwzględnie serwisowane przez firmę. A jeździł nim członek rodziny i dbał jak o swoje, bo wiedziałem, że go kupię.

    1 Cytuj
  • stefania bednarz 3 gru 2010

    [quote=gość: gazik]anarchia może wyjaśnij coś więcej..

    dziś rano tankowałem gaz na bp i weszło mi dokładnie 33,5 litra do pustej butli po kole zapasowym, może masz problem z zaworem, i dobija Ci więcej, bo napełnienie butli to chyba 80 % objętości całkowitej.

    Jakoś mam zaufanie do tej stacji i nie wiem czy mam je stracić;)

    [/quote] tak butla 45l -20%=a tu wchodzi 46,5 nie do pustej butli dojechałam na gazie odbija zawór chyba kalkulator w mózgu właścicieli OSZUSTÓW

    1 Cytuj
  • 3 gru 2010

    adzygmunt - włączanie się DPF-u najczęściej widzę najczęściej w lusterku wstecznym "niemiłosiernym dymieniem" ;) ale wprawne ucho usłyszy też lekką zmianę mruczenia dieselka i wtedy lusterko wsteczne potwierdzi ci włączenie filtra cząstek o ile nie jedziesz po autostradzie, bo wtedy nie widać dymów.
    Nie wydaje mi się by wymiana filtra miała znaczący wpływ na zużycie turbiny, chyba że filtra oleju, ale nie przesadzajmy, bo chyba nie miałeś ma myśli wymiany filtra cząstek stałych, bo to drogawy interes, i nie wymienia się go a nawet gdyby padł to taniej wyjdzie jego całkowite usunięcie niż wymiana (ok. 7tys w zależności od marki samochodu) ;)
    Mając już kilka diesli w swoim życiu zawsze co mnie najbardziej wkurzało w tych samochodach to dymienie. Teraz mając pierwszego diesla z DPF-em czuję śie uszczęśliwiony tym wynalazkiem który wielu przeklina.

    1 Cytuj
  • 6 gru 2010

    zauważyłem, że w Myślenicach panuje ZMOWA cenowa jeśli chodzi o paliwa (i gaz).

    Gdzie się takie sprawy zgłasza ?

    1 Cytuj
  • 6 gru 2010

    BP NA DOLNYM TO OSZUŚCI!! WCHODZI WIĘCEJ LITRÓW GAZU NIŻ MA POJEMNOŚCI BUTLA.
    ORLEN PALIWO SUPER, CENY OK, TYLKO CZASAMI DŁUGO SIĘ CZEKA BO TYLKO JEDNA KASA PRACUJE, NIE ROZUMIEM CZEMU NIE ZATRUDNIĄ NOWYCH PRACOWNIKÓW.

    1 Cytuj
  • 6 gru 2010

    [quote=gość: emO] ORLEN PALIWO SUPER, CENY OK, [/quote]
    ceny na Orlenie są OK ?
    Na Lukoil cena LPG 2.29 a na Orlenie 2.42 i Orlen ma ceny OK ???
    A poza tym, dlaczego ceny między stacjami w M-cach różnią się 2-3gr ?

    1 Cytuj
  • 6 gru 2010

    hmm to że gdzieś jest taniej to nie znaczy że jest lepiej , Sam często tankowałem na Lukoil teraz tankuje na Orlenie w Mce i na pełnej butli 32-34 robie więcej kilometrów

    1 Cytuj
  • 6 gru 2010

    [quote=gość: Golfiarz] hmm to że gdzieś jest taniej to nie znaczy że jest lepiej , Sam często tankowałem na Lukoil teraz tankuje na Orlenie w Mce i na pełnej butli 32-34 robie więcej kilometrów [/quote]
    A ja nie zauważyłem różnicy w spalaniu (LPG), tak po zatankowaniu na Lukoil (przy wylocie z Krakowa) jak i na matecznym jak i na Orlenie M-ce. Spalanie wręcz identyczne..

    1 Cytuj
  • 6 gru 2010

    to prawda..ja zauważyłam że jak tankuje na orlenie to robię więcej km, nawet 30-40 km na butli z gazem

    1 Cytuj
  • 6 gru 2010

    [quote=gość: Golfiarz] hmm to że gdzieś jest taniej to nie znaczy że jest lepiej , Sam często tankowałem na Lukoil teraz tankuje na Orlenie w Mce i na pełnej butli 32-34 robie więcej kilometrów [/quote]
    z ust mi to wyjąłeś. Cokolwiek z paliw i kiedykolwiek zatankowałem na " ruskiej " stacji spalało się więcej niż na innych. Raczej omijam Lukoila. Polecam natomiast Shella na zakopiańskiej, na paliwie z niej zrobicie jeszcze więcej niż z Orlena.

    1 Cytuj
  • 6 gru 2010

    Co ma DPF do dymienia? Ja go nie mam i nic nie dymi, to zależy od konstrukcji i dawkowania paliwa.
    DPF to generalnie syf, który niby pozwala ratować środowisko. W niemczech auta z DPFem mają niższe opłaty środowiskowe, a u nas...tylko duży problem.
    Wypalanie filtra jest sygnalizowane często kontrolką.
    Podczas wypalania jest zwiększona dawka paliwa, aby podnieść temperaturę. Nadmiar paliwa spływa po cylindrach do miski i rozrzedza olej (często w autach z DPFem wzrasta olej powyżej max !!!!). Jak rozrzedzony olej wpływa na turbinę, to już zapewne każdy wie :-)

    1 Cytuj
  • 6 gru 2010

    No i żeby nie być gołosłownym zrobiłem sobie dzisiaj objazdówkę (interesowałem się TYLKO i WYŁĄCZNIE LPG), i tak (cena za litr):

    Myślenice Orlen ("nad miastem"): 2,42zł
    Jawornik LOTOS: 2,41zł
    Jawornik Orlen: 2,42zł
    Myślenice (paliwa Orlen "na Szpicu"): 2,38zł
    Myślenice Agrobud: 2,38zł
    Myślenice BP (Słowackiego): 2,42zł

    Głogoczów BP: 2,32zł

    I niech mi ktoś powie, że w naszej pipdówie nie ma zmowy cenowej !!!

    1 Cytuj
  • 6 gru 2010

    [quote=marko] Co ma DPF do dymienia? Ja go nie mam i nic nie dymi, to zależy od konstrukcji i dawkowania paliwa.[/quote]

    Depnij na pierwszych biegach i popatrz w lusterko :)
    [quote=marko]
    Nadmiar paliwa spływa po cylindrach do miski i rozrzedza olej (często w autach z DPFem wzrasta olej powyżej max !!!!). Jak rozrzedzony olej wpływa na turbinę, to już zapewne każdy wie :-) [/quote]

    Takie zjawisko występuje zawsze nawet przy silnikach benzynowych, gdy silnik pracuje wyłącznie na krótkich dystansach i jest nagminnie niedoprowadzany do prawidłowej temperatury silnika.
    Normalna eksploatacja silnika nigdy nie doprowadza do powiększania się stanu oleju w silniku, przez odparowywanie paliwa z oleju.

    Natomiast co do DPF:
    Wyroznia sie dwa rodzaje filtrow czastek stalych w zaleznosci od sposobu ich regeneracji:
    Z regeneracja pasywna, oraz z regeneracja aktywna. W przypadku tych z regeneracja pasywna dodaje sie pewnego specyfiku (AdBlue, EOLYS) ktory zawiera spora (ok 40%) dawke CeO2 (Tlenku Ceru) oraz dodatki majace na celu ulatwienie zachodzenia procesu utleniania - katalizatory (w tym tlenki miedzi, tlenki zelaza). Filtr z regeneracja pasywna jest "oczyszczany" systematycznie, kiedy tylko jego warunki pracy na to pozwalaja (odpowiednia temperatura) a dodatek jest dozowany do paliwa. Stosowanie dodatku obniza temperature w ktorej regeneracja zaczyna nastepowac (wg badan naukowcow z grupy Citroen/Peugeot juz ok 200-250 stopni C). Wymusza to jednak dolewanie plynu co ok 60kkm (srednio zbiornik plynu to ok 5 litrow), co zwieksza koszty (ok 120zl / litr), a przy tym wydaje sie wcale nie byc dobrym rozwiazaniem dla samochodow miejskich (ktorych spaliny maja problem z osiagnieciem temperatury regeneracji).

    Filtry z regeneracja aktywna to uklady, do ktorych podawana zostaje dodatkowa dawka paliwa (czesto dodatkowy wtryskiwacz przed filtrem), przez co temperatura w filtrze siega nawet 450-550 stopni C. Nastepuje aktywne dopalenie (utlenienie wegla, utlenienie weglowodorow oraz odparowanie wody) czastek stalych i oczyszczenie filtra. Systemem tym steruje dodatkowo urzadzenie elektroniczne, ktore za pomoca zmierzonych parametrow takich jak cisnienie przeplywu przed i za filtrem okresla opor jaki filtr stawia dla przeplywajacych gazow (spadek przeplywu oznacza zapchanie filtra i koniecznosc jego regeneracji). Najczesciej uznaje sie w tym przypadku ze 4% spadek cisnienia pomiedzy oboma czujnikami (informacja z Biuletynu ITN) powinien doprowadzic do wymuszenia procedury regeneracji. W filtrach tych przy odpowiednich warunkach drogowych (wysokie obroty, odpowiednia predkosc itp prowadzace do znacznego wzrostu temperatury) wystepuje tez regeneracja pasywna bez koniecznosci stosowania dodatkow paliwowych.

    1 Cytuj
  • 7 gru 2010

    Dziś na Orlenie przy Zakopiance ON - 4,66
    Na BP /Borek w Krakowie/ - 4,45

    1 Cytuj
  • 7 gru 2010

    POLDEK, sorki, ale nie cytuj mi wikipoedii. Nie chce mi się nawet czytać. Jeżeli twierdzisz, że na krótkich trasach rośnie poziom oleju (proszę wyjaśnij to,ale własnymi słowami :-)) i nie wiesz o tym problemie w autach z DPFem...to nie masz pojęcia o czym piszesz - sorki szczera prawda:-) Popytaj ludzi na forach o zwiększający się poziom oleju, popracuj w warsztacie i potem wróć na forum.

    Nie pisz mi jakie są rodzaje DPFa, bo świetnie o tym wiem, a zaśmiecasz tylko forum:-/

    Ja mam TDCI nowej generacji PSA, bez DPFa i mogę przypycić do podłogi i nawet bączka nie puści:-)

    1 Cytuj
  • 7 gru 2010

    [quote=marko] POLDEK, sorki, ale nie cytuj mi wikipoedii. Nie chce mi się nawet czytać. Jeżeli twierdzisz, że na krótkich trasach rośnie poziom oleju (proszę wyjaśnij to,ale własnymi słowami :-)) [/quote]

    A to wyjaśniłem czyimi słowami ? Bo chyba nie wikipedii, a jeżeli tak sądzisz to podaj mi źródło, które napisało tak jak ja swoimi słowami. Proponuję naukę czytania ze zrozumieniem.

    To że ty masz stary silnik bez DPF nie znaczy że takie mają wszyscy. Przyszłość to tylko silniki z filtrami cząstek stałych.

    1 Cytuj
  • 7 gru 2010

    No to wpadłeś, patrz tutaj:
    http://fiatforum.com.pl/topics40/dpf-czyli-filtr-czastek-stalych-zasada-dzialania-vt2119.htm

    Zobacz co napisał smOkus... sprowokowałeś mnie...WSTYD!!!!!!!!!!!!

    DPF to przyszłość jak producenci naucza się je robić. Na razie nie obejmuje ich gwarancja, co mówi samo za siebie... DPF to nie prestiż..to kaganiec nzłożony przez UE na producentów...

    1 Cytuj
  • 7 gru 2010

    [quote=marko]
    DPF to przyszłość jak producenci naucza się je robić. Na razie nie obejmuje ich gwarancja, co mówi samo za siebie... DPF to nie prestiż..to kaganiec nzłożony przez UE na producentów... [/quote]

    Jak się jeździ samochodem tylko do kościoła to tak jest, że DPF jest kagańcem :)
    Piszesz że masz nowoczesny silnik TDCI bez DPF to poczytaj:

    Podsumowując - dwulitrowy silnik nowego Mondeo jest jego bardzo mocnym atutem. Jeśli ktoś panicznie boi się DPF - może wybrać wersję 1.8 TDCI, która jak na razie DPF-a nie posiada, ale pamiętajmy, że jest to stary Fordowski silnik pamiętający jeszcze czasy Focusa pierwszej generacji.

    http://www.noweauto.com.pl/pl/samochody/2093.html

    Przyszłości nie zmienisz więc nie wiem o co się tak rzucasz jak i tak jesteś na straconej pozycji, a linków do Fiatów mi nie wklejaj bo każdy wie że fiat jako fiat produkuje przeważnie buble, a wspominanie o DPF u fiata to jakaś kpina :)

    1 Cytuj
  • 7 gru 2010

    Nie wiem co wy chcecie od DPF-u. Mam Octavię 1,9 TDI z DPF i nigdy nie zauważyłem żadnych problemów. Najbardziej śmieszy mnie gdy ktoś taki jak marko pisze o czymś same negaty a czego sam nie posiada.

    Poczytajcie najpierw a później się wypowiadajcie, bo marko siejesz nieprawdziwe teorie a każde nowe auto z zachodu ma DPF i nikt nawet na to nie zwraca uwagi.
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31414&postdays=0&postorder=asc&highlight=dpf&start=0

    1 Cytuj
  • 7 gru 2010

    marko - czy ty potrafisz czytać i rozumieć to co czytasz? Bo udowadniasz że jednak nie potrafisz.

    Sam napisałeś cyt : POLDEK, sorki, ale nie cytuj mi wikipoedii. Nie chce mi się nawet czytać. Jeżeli twierdzisz, że na krótkich trasach rośnie poziom oleju (proszę wyjaśnij to,ale własnymi słowami :-))

    A ja powyżej napisałem swoimi słowami dlaczego rośnie poziom oleju cyt :

    Takie zjawisko występuje zawsze nawet przy silnikach benzynowych, gdy silnik pracuje wyłącznie na krótkich dystansach i jest nagminnie niedoprowadzany do prawidłowej temperatury silnika.
    Normalna eksploatacja silnika nigdy nie doprowadza do powiększania się stanu oleju w silniku, przez odparowywanie paliwa z oleju.

    A ty mi tu stawiasz to co wkleiłem z innego forum ale co nie miało nic wspólnego z twoim pytaniem o wzrost poziomu oleju.

    Ten WSTYD to chyba za ciebie :)))))

    1 Cytuj
  • 7 gru 2010

    To ja też zacytuję coś co jest bardziej prawdziwe niż te wasze kótnie

    "Same filtry są bardzo ekologicznym systemem, mają jednak masę wad:
    -są bardzo czułe na styl jazdy, łatwo je zatkać jeżdząc tylko po mieście
    -są bardzo czułe na biopaliwa, zatykają się momentalnie gdy zalejemy czyste bio
    -są bardzo czułe na wszelkie niedomagania osprzętu silnika: EGR, wtryski, turbina, wszelkie nieszczelności na IC

    W Polsce jak napewno zauważyliście bardzo popularne stało się usuwanie filtrów DPF/FAP. Usuwany jest zazwyczaj gdy nieudaje się go zregenerować, a filtr w 100% sprawnym aucie też będzie działał. Więc usuwany jest skutek a nie przyczyna. Dodatkowo usunięcie filtra (całkowicie zabronione na zachodzie) pociąga za sobą zmanę normy emisji spalin z Euro5 na euro 4 lub 3. Czyli nie powinno przejść przeglądu technicznego - jak wiadomo PL dziki kraj więc póki co można wszystko za dodatkowe 50zł, ale zapewne już niedługo.."

    1 Cytuj
  • 7 gru 2010

    Poldek chłopie coś z Tobą nie tak :-) Pod tym linkiem kolega Smok pisał o filtrach DPF, fragment jego pracy maisterskiej. To samo ty wkleiłeś! w swoim poście. Nie pogrążaj się! WIOCHA wklejać na pół ekranu czyjeś słowa, poprostu WIOCHA!!!

    Chłopie!Jakie parowanie paliwa z oleju, chłopie o czym Ty wogóle piszesz.Jak już to może być kondensacja pary wodnej, ale będzie jej tyle co kot napłakał w tym oleju.

    Koledzy drodzy, ponieważ pewnie w ASO nie będziecie mieli okazji popracować, to poczytajcie sobie to :
    http://moto.onet.pl/1622325,2,artykul.html?node=3
    http://www.tvnturbo.pl/programDescription/127/4638/topic/view

    Tylko nie odpisujcie przed przeczytaniem. I od razu mówię, ja już w temacie się nie odzywam. Nie zamierzam nikogo przekonywać, jak chcecie to kupujcie auta z DPFami...ciekawe co zrobicie jak będzie chciał się wypalić w korku na Zakopiance...moja znajoma tak miała w nowiutkiej Vitarze i skończyło się na lawecie, ASO i 1400 w plecy, bo nie jest objęty gwarancją. (w korku nie mogła jechać ze stałą prędkością, aby go wypalić i zonk - tłumaczenie dla Poldka :-) )

    1 Cytuj
  • 7 gru 2010

    marko ja miałem przynajmniej dwa razy taki przypadek że DPF włączył mi się w Myślenicach, raz na rondzie jak jechałem do Jana co zauważyłem dymieniem z rury. Podjechałem pod Jana i wyłączyłem auto. Po 10 minutach znów odpaliłem i pojechałem i włączył mi się ponownie i kontynuował dopalenie.
    Myślę że demonizujesz wszystko, ale nie moja sprawa by cię przekonywać.
    Niedługo i tak nie będziesz już w stanie zakupić diesle bez DPF-a, więc będziesz musiał się przekonać że pisałeś bzdury.

    1 Cytuj

Odpowiedz