Forum » Społeczeństwo

Kaczyńscy na Wawelu

  • 20 kwi 2010

    Dla mnie ta sprawa też jest mocno zastanawiająca i bardzo dziwne jest pomijanie właśnie pewnych drażliwych tematów w mediach. Nie mówię tu o oskarżaniu od razu kogoś o zamach, ale nawet nie próbuje się rozszerzyć zakresu tych wszystkich dyskusji o pewne wątki. Dzisiaj dopiero usłyszałem w radiu jak jakiś redaktor ze "skrzydlatej polski" uznał,że sprawa paliwa wymaga zbadania bo skoro samolot miał go tak dużo to dlaczego nie było pożaru jaki zwykle przy takich katastrofach ma miejsce i nie trwa to sekundę.
    Druga spraw to ten nieszczęsny filmik który chyba już wszyscy obejrzeli i widzieli tam co chcieli widzieć:) Ja osobiście nie słyszałem, żeby ktoś w mediach odniósł się do niego w jakiś sposób. Sprawa wygląda tak jakby jej nie było, a strzały to były z broni BOR-owców.
    Nie jestem zwolennikiem teorii spiskowych, ale śmierdzi ta ruska uprzejmość (władz) na kilometr, a sama katastrofa nasuwa wiele pytań nawet takim laikom jak ja. Zgadzam się, że powinna być powołana jakaś międzynarodowa komisja do zbadania tej sprawy bo rzeczywiście najlepszych stosunków to nasze kraje nie miały i wszelkie podejrzenia powinny zostać wykluczone.
    Wszyscy teraz ważą słowa żeby tylko nie urazić ruskich bo się nam te świeżo odbudowane stosunki znowu popsują.

    Cytuj
  • 21 kwi 2010

    aviator, broń BOR-owców ocalała i nie było z niej wystrzałów !
    Co się zaś tyczy paliwa - "przetrwało", przecież wypowiadali się nasi "najukochańsi" sąsiedzi, że podczas podnoszenia i transportu wraku musieli zasypywać wyciekające paliwo, ponadto gdy płonie samolot i paliwo to jest czarny dym nie do opanowania a widziałeś choćby migawki jak strażak gasił sikawką małe ogniska ? :D

    Cytuj
  • 21 kwi 2010

    ZAMACH- SŁOWO "TABU"

    10 kwietnia był takim wstrząsem, że można częściowo zrozumieć, iż przez ostatni tydzień stosunkowo niewiele mówiło się o możliwych przyczynach katastrofy prezydenckiego samolotu. Pora zacząć domagać się odpowiedzi.

    Na początek kilka uwag ogólnych. W przypadku każdej katastrofy lotniczej, a już z całą pewnością katastrofy, w której ginie wielu ważnych polityków, w tym znaczna część tych, którzy odpowiadali za prowadzenie określonej polityki zagranicznej wobec ościennego państwa, z którym stosunki bywają trudne, a które dalekie jest (wbrew bajaniom ministra spraw zagranicznych) od demokracji, normalne byłoby uznanie zamachu za jedną z podstawowych hipotez. Po katastrofie tupolewa słowo „zamach” zostało uznane za tabu.Nie wiem, czy którykolwiek z przedstawicieli władz użył go choćby raz w oficjalnej wypowiedzi, nawet po to, aby poinformować, że i to brane jest w śledztwie pod uwagę i że na obecnym etapie nie ma powodu, aby tę hipotezę uznać za prawdopodobną.

    Niektórzy w gorącej wodzie kąpani zwolennicy Prezydenta Kaczyńskiego wydają się mieć już pewność, że zamach miał miejsce. Jego przeciwnicy z kolei a priori uznali, że na pewno mieliśmy do czynienia z wypadkiem; no, może jeszcze z niewielkim udziałem samego Lecha Kaczyńskiego, który na pewno zmuszał pilotów do lądowania. Obie postawy są nieracjonalne. Racjonalne i wskazane jest w tym momencie stawianie pytań, wyłapywanie wątpliwości i domaganie się odpowiedzi.

    Uprawnia nas do tego nie tylko zasada, że zamach powinien być jedną z hipotez niejako z automatu, ale też czysto hipotetyczne rozważenie zysków i strat, jakie mogłyby dotyczyć potencjalnych sprawców. Polska, przez swoje zaangażowanie choćby w Afganistanie, może się teoretycznie stać celem klasycznych islamskich terrorystów i również tej hipotezy nie można wykluczać. Bardziej oczywista jest jednak hipoteza o jakiejś formie rosyjskiego udziału w katastrofie. Sceptycy lekceważąco stwierdzają, że Lech Kaczyński nie stanowił już żadnego zagrożenia dla ewentualnych planów rosyjskiej ekspansji (oczywiście nie militarnej, Rosja posługuje się innymi metodami), bo przecież jego kadencja dobiegała końca, szanse na ponowny wybór miał małe.

    To myślenie nie uwzględnia kilku czynników. Po pierwsze – małe nie oznacza: żadne. Wynik wyborów nie był w żadnym stopniu rozstrzygnięty. Po drugie– wraz z prezydentem zginęła znaczna część jego współpracowników, ludzi, którzy mieli do odegrania w polskiej polityce znaczącą rolę, a podzielali poglądy Lecha Kaczyńskiego na politykę zagraniczną oraz innych uczestników polskiego życia publicznego, którzy z rosyjskiego punktu widzenia mogli być problematyczni. Po trzecie– na pokładzie miał być także Jarosław Kaczyński, który wycofał się w ostatniej chwili. Wszystko to wystarczyłoby jako odpowiedź na pytanie cui prodest.

    Trzeba też pamiętać, że fizyczna likwidacja politycznych przeciwników – coś, co w naszych europejskich głowach może się dzisiaj nie mieścić – nie jest dla rosyjskich elit rządzących niczym niezwykłym. To wręcz część rosyjskiej tradycji politycznej. Mój znajomy powtórzył mi słowa pewnego eksperta od terroryzmu, którego spytał o katastrofę: „Zrób coś tak bezczelnego, żeby nikt nie uwierzył, że to ty zrobiłeś”. W Tu 154M wszyscy byli podani jak na tacy. Gdzieś w Moskwie mogło paść pytanie, czy wolno zmarnować taką okazję.

    Ale nie idźmy od razu zbyt daleko. Możliwe są trzy stopnie rosyjskiego zaangażowania w katastrofę.

    1. Zwykłe niedbalstwo, bylejakość i lekceważenie. Samolot mógł się rozbić, bo kontroler na wieży mógł być pijany, a żarówki w lampach nie wkręcone.

    2. Nie chodziło o doprowadzenie do katastrofy, ale o utrudnienie Prezydentowi udziału w uroczystościach poprzez uniemożliwienie mu lądowania w Smoleńsku. Gdyby polscy piloci uznali, że nie mogą tam wylądować, Lech Kaczyński musiałby lecieć do Mińska lub Moskwy, tam musiałby zostać zorganizowany transport, trzeba by przejechać kilkaset kilometrów i cała ceremonia zostałaby rozwalona. Dodatkowo Janusz Palikot mógłby znowu kpić, że Lech Kaczyński nawet do Katynia nie potrafi zdążyć. Katastrofa byłaby zatem swoistym „wypadkiem przy pracy”.

    3. Chodziło o to, aby samolot się rozbił. Tu istnieją dwie możliwości: albo sprawa odbywała się za wiedzą najwyższych władz, albo była inicjatywą którejś ze zwalczających się frakcji w rosyjskiej elicie władzy, mającą potencjalnie zaszkodzić przeciwnikom być może bardziej niż Polsce.

    Wśród wielbicieli teorii spiskowych krąży niestety całe mnóstwo kompletnie nieprawdopodobnych hipotez, które sprawiają, że łatwo wykpić tych, co stawiają zasadne pytania. Kwintesencją tej szkodliwej roboty jest legenda, jaką otoczony jest filmik, nakręcony telefonem komórkowym przez jakiegoś Rosjanina, który trafił na miejsce katastrofy prawdopodobnie kilka minut po niej. Także w Salonie24 pełno jest egzegez tego materiału. Gdyby im uwierzyć, trzeba by przyjąć, że po katastrofie część pasażerów przeżyła, była w stanie chodzić, a nawet dość donośnym głosem nakazywać sobie spokój, zaś po lesie dziarsko biegały oddziały rosyjskich morderców, strzałami z pistoletów, przy wielu świadkach (i kręcącym filmik), dobijając rannych. Egzegeci filmiku słyszą na nim błaganie „Nie zabijajcie nas!” oraz widzą machające lub czołgające się postacie.

    W rzeczywistości filmik jest tak kiepskiej jakości, że usłyszeć można na nim i zobaczyć dosłownie wszystko, co się chce. Dopiero obróbka specjalistycznymi programami, którymi dysponują jedynie służby specjalne, mogłaby dać odpowiedź, czy widać na nim coś podejrzanego czy nie. Żaden zdrowo myślący sceptyk nie zobaczy tam nic niezwykłego. Polskie nawoływania to prawdopodobnie głosy delegacji z ambasadorem Bahrem na czele, a strzały to milicjanci, odstraszający gapiów. I tyle. Rosjanie zaś musieliby być niespełna rozumu, aby najpierw zadać sobie trud doprowadzenia do katastrofy, a potem wysyłać na miejsce, położone obok ruchliwej drogi, oddział siepaczy do dobijania rannych.

    Apeluję więc o pozostawienie na boku teorii z dziedziny fantastyki, a zajęcie się pytaniami, które faktycznie budzą wątpliwości. Wiemy już raczej na pewno, że bezpośrednią przyczyną katastrofy był fakt, iż samolot znalazł się zbyt blisko ziemi. Pozostaje wyjaśnić, czemu się tak stało. Żadne z dotąd przedstawionych wytłumaczeń nie jest przekonujące. Początkowe zwalanie winy na mgłę nie przekonuje. Mieliśmy pilota, który lądował na tym lotnisku dwa dni wcześniej jako drugi, miał tysiące godzin doświadczenia, a sam samolot wyposażony był w dwa wysokościomierze i system TAWS, mierzący odległość od ziemi na podstawie zawartych w pamięci danych o ukształtowaniu terenu wokół lotnisk na całym świecie. Lotnisko w Smoleńsku też powinno tam być. TAWS jest tak skuteczny, że podobno od pięciu lat żaden wyposażony w niego samolot nie rozbił się przy lądowaniu.

    Najnowsze wyjaśnienia strony rosyjskiej są kompletnie niedorzeczne. Mówią o tym, że pilot nie wziął pod uwagę specyficznych cech rosyjskiej maszyny. Kapitan samolotu prezydenta miał na nim wylatane dobrze ponad 1000 godzin. Piloci z rządowego pułku to najlepsi fachowcy w Polsce. Sugerowanie, że mogli nie znać zachowań kierowanej przez siebie maszyny jest niepoważne.

    Poniżej umieszczam listę pytań, które budzą moje wątpliwości. Nie wykluczam, że część spośród nich ma całkiem racjonalne, przypadkowe wyjaśnienia, których nie znam m.in. dlatego, że wymagają specjalistycznej wiedzy, niemniej uważam, że na wszystkie powinniśmy uzyskać odpowiedź.

    1. Z jakiego powodu już kilkadziesiąt minut po katastrofie strona rosyjska zaczęła przedstawiać bardzo daleko idące tezy, dotyczące przebiegu wypadku, które następnie nie znalazły potwierdzenia (m.in. teza o pięciokrotnej próbie podejścia do lądowania)?

    2. Czy z punktu widzenia meteorologii wytłumaczalna jest sytuacja, w której mgła pojawia się nie rano, ale później, przy generalnie nie zmienionych warunkach? Mgły zwykle zalegają rano (czyli np. w porze lądowania jaka z dziennikarzami), a następnie ulegają rozproszeniu. Sytuacja odwrotna wydaje się niezwykła.

    3. Czy nad lotniskiem zalegała mgła czy też mieliśmy tylko do czynienia z niską podstawą chmur?

    4. Jaki był cel czterokrotnego okrążenia lotniska przez polskiego pilota? Tu istnieją bardzo rozbieżne wersje, włącznie z tym, że samolot zrzucał paliwo.

    5. Czy wiemy coś o działaniu systemów pomiaru wysokości w tupolewie?

    6. Jak wygląda elektroniczna mapa lotniska w Smoleńsku, zawarta w systemie TAWS?

    7. Jak wyglądała kwestia dostępu przedstawicieli RP do miejsca katastrofy? Jak szybko Polacy mogli włączyć się w prace nad zabezpieczeniem szczątków maszyny?

    8. Jak ścisła była kontrola strony polskiej nad tym, co robiła strona rosyjska na miejscu?

    9. Dlaczego polski rząd nie zaproponował powołania międzynarodowej komisji ds. zbadania katastrofy?

    10. Jakie jest wyjaśnienie kwestii dwóch „dodatkowych” ciał, znalezionych ma miejscu katastrofy (pisała o tym „Rzeczpospolita”)?

    11. Czy to prawda, że po wizytach Tuska i Putina została zdemontowana dodatkowa aparatura naprowadzająca? Jeśli tak, to dlaczego i czy mogłaby ona pomóc pilotowi prezydenckiego samolotu w lądowaniu?

    12. Dlaczego strona polska nie postawiła żądania, aby wszystkie odnalezione ciała zostały natychmiast przetransportowane do Polski, gdzie równie dobrze można by – przy współudziale rosyjskich śledczych – dokonać ich identyfikacji?

    13. W jakim zakresie przedstawiciele Polski mogli mieć kontrolę nad tym, jak przebiegało poszukiwanie ciał oraz nad tym, jaki był los tych już odnalezionych?

    14. Dlaczego nie było ani jednej sekcji zwłok?

    15. Andrzej Seremet stwierdził, że piloci mieli świadomość, iż samolot się rozbije, jakieś trzy do pięciu sekund przed katastrofą. Najnowsze informacje (dziś znów dementowane) mówią o tym, że „szum” z kabiny pasażerskiej narastał na nagraniu z czarnej skrzynki kilkadziesiąt sekund przed katastrofą, co może świadczyć o tym, że pasażerowie już wówczas mieli świadomość, iż coś przebiega nie tak. Co mogło spowodować taką reakcję kilkadziesiąt sekund przed rozbiciem się maszyny?

    16. Jak wytłumaczyć niespójne i rozbieżne wypowiedzi rosyjskiego kontrolera lotów ze Smoleńska na temat przebiegu lądowania?

    17. W jakim stopniu od komunikacji z wieżą zależał przebieg lądowania?

    18. Jakie są wnioski z analizy wspomnianego wyżej filmu (prokuratura miała go badać, rezultatów nie znamy do dziś).

    19. Jak ścisłą kontrolę strona polska sprawowała nad czarnymi skrzynkami? Czy hipotetycznie strona rosyjska mogła dokonywać w nich manipulacji? Dlaczego skrzynki trafiły do Moskwy, a nie do Warszawy?

    20. Jaki wpływ na przebieg śledztwa mogło mieć to, że na czele komisji stanął Władimir Putin? Czy to nie paraliżowało np. zgłaszania uwag przez stronę polską i czy nie oznaczało to upolitycznienia komisji? Czy to normalne, że na czele komisji ds. zbadania wypadku lotniczego staje premier państwa?

    21. Jak wyglądały procedury kontroli rządowych samolotów po wizytach remontowych w Rosji? Czy strona polska brała pod uwagę możliwość ingerencji w jakiekolwiek układy i instalacje samolotu przez Rosjan? (Te wątpliwości były w przeszłości podnoszone wiele razy, ale po katastrofie jakoś zamilkły.)

    22. Czy polscy śledczy przeprowadzili wizję lokalną na miejscu? Czy mieli możliwość przesłuchania okolicznej ludności np. w celu zorientowania się, czy w pobliżu lotniska w czasie lądowania tupolewa działo się cokolwiek podejrzanego (parkował jakiś budzący podejrzenia pojazd, widać było jakąś niezwykłą aktywność itp.)?

    23. Czy została podjęta próba dotarcia do autora wspomnianego filmiku, umieszczonego w Internecie?

    Podobnych pytań zebrałoby się zapewne sporo więcej (wyłączając te naiwne lub mało rozsądne). Niestety, zachowanie polskiego rządu sprawia jak najgorsze wrażenie. Samo unikanie słowa „zamach” każe sądzić, że została podjęta polityczna decyzja, aby tego wątku w ogóle w śledztwie nie uwzględniać, a jeśli nawet, to wyłącznie nieoficjalnie, co oznacza, że gdyby miało się okazać, iż Rosjanie odegrali jednak w katastrofie jakąś rolę, to i tak wszystko to zostanie zamiecione pod dywan.

    Obawiam się, że lukier rzekomego polsko-rosyjskiego porozumienia ma przykryć wszelkie żądania wyjaśnienia wątpliwości. Bredzenie Radosława Sikorskiego o „emocjonalnym przełomie” we wzajemnych stosunkach pokazuje, jaka jest obowiązująca oficjalnie linia.

    Cytuj
  • 21 kwi 2010

    http://lukaszwarzecha.salon24.pl/
    poprzednik chyba wziął to stąd, albo nadają na tych samych falach :)
    Nie zmienia to jednak faktu, że w tym rozumowaniu jest logika i sporo niedorzeczności ze strony naszych władz i mediów.
    Ja osobiście nie słyszałem , o tym by ktoś brał pod uwagę zamach, co ostatnio jest pierwszym wątkiem przy każdej tragedii, a zwłaszcza samolotu nie mówiąc już o pasażerach tego feralnego lotu. Sprawa śmierdzi jak ... na waw...

    Cytuj
  • 22 kwi 2010

    Wiecie kto zamordował JFK? No, to czy to był celowy zamach na polską elitę też się nie dowiecie. Nigdy. Na dzień dzisiejszy ślady pozacierano, zniszczono dokumentacje i dane. Zostają tylko niewyjaśnione fakty i jawne zaniedbania: Po pierwsze natychmiast powinna była zostać powołana międzynarodowa komisja w celu zbadania tego, co się wydarzyło pod Smoleńskiem, a nie komisja rosyjska, do której dokooptowano Polaków. Polski rząd był tak przerażony (choć niby do sytuacji kryzysowych byliśmy przygotowani, jak nas zapewniano) że na tak oczywiste rozwiązanie się nie zdobył. Obecność zachodnich specjalistów śledczych 1. ukróciłaby samowolę Rosjan i zarazem nie pozwoliłaby na takie scenki, jak wałęsanie się dzieci i innych gapiów po pobojowisku. 2. odciążyłaby nieco stronę polską, która najwyraźniej kompletnie straciła głowę (postawy Tuska i Komorowskiego w pierwszych godzinach po tragedii). Po drugie natychmiast należało rozpocząć (właśnie z udziałem niezależnych śledczych) przesłuchania świadków, ustalania listy pracowników wieży, badania, czy nie pojawiły się od niedawna jakieś zupełnie nowe osoby wśród pracowników, jaki mają związek ze służbami specjalnymi Rosji etc. Po trzecie należało natychmiast ogłosić, że do czasu zakończenia śledztwa i ostatecznego wyjaśnienia sprawy: nie ma mowy o żadnym wypadku, lecz rozważa się wariant najgorszy, tj. celowego działania zmierzającego do spowodowania katastrofy polskiego samolotu. Oczywiście bez wskazywania winnego, gdyż w takiej sytuacji mógłby to być zarówno zamach terrorystyczny, jak i działania sabotażowe lub utrudniające przeprowadzenie sprawnego osadzania maszyny.

    Tymczasem mieliśmy i mamy do czynienia od samego początku (już w pierwszych minutach po ogłoszeniu zajścia katastrofy, jakiś Rosjanin w TVN24 mówi, by w nie winić za to Rosjan) - mimo wielu zdumiewających okoliczności towarzyszących katastrofie - z WYKLUCZANIEM wariantu o czyimś celowym działaniu, choć przecież, abstrahując od wątku rosyjskiego (który akurat dla mnie jest ewidentny) - Polsce już w latach 2003-2004 grożono zamachami terrorystycznymi w związku z zaangażowaniem w Iraku. Potem, w związku z zaangażowaniem w Afganistanie, zabito polskiego geologa. Czy nawet ostatnia nieudana próba zamachu gdy prezydent Kaczyński protestował atak na Gruzję. Przy czym w przypadku "drugiego Katynia" wszystkie tropy akurat prowadzą do Rosji, a nie do islamistów.

    Rozmaici kolesie i koleżanki natomiast, którzy dzień spędzają na popijaniu kawki i ględzeniu, naraz autorytatywnie wypowiadają się od paru dni w polskich środkach przekazu przeciwko tym wszystkim ludziom, którzy w obliczu tej tragedii nie zwariowali i nie recytują wierszy za wzruszonymi prezenterami Jedynki (co jeszcze niedawno nie mogli się nadziwić temu, co wyrabia "rusofobiczny" Prezydent - aczkolwiek, jak już słyszymy - media znalazły nowy temat do wałkowania w ramach akcji "bądźmy razem"), ale właśnie uporczywie drążą tę sprawę, bo jest ona niezwykle poważna. Najważniejsze wydarzenie w naszej historii współczesnej nie może być bowiem skwitowane rosyjskim komentarzem, lecz wprost przeciwnie, powinno być wyjaśniane przez Polaków, bo to polska tragedia narodowa.

    Mamy teraz kolejną, bardzo istotną, że tak powiem, próbę polskości. Kto w obliczu tej właśnie tragedii staje po stronie Rosji, a kto stara się pilnować polskiego interesu narodowego. Kto chce odkryć pełną prawdę o przyczynach katastrofy, a kto kłamie, dezinformuje lub jak matoł lub agent powtarza bezkrytycznie to, co co chwilę suflują Rosjanie (jest to szokujące, że ci ludzie do tego stopnia, a więc nawet po takiej tragedii, potrafią być oddani Moskwie). W tych dniach na nowo więc przechodzi próbę polskie środowisko dziennikarskie, które ma w końcu znakomitą okazję, by stanąć na straży dobra wspólnego, na straży spraw obywateli naszego kraju. Już jednak wiemy, że wielu, ogromna większość dziennikarzy tego egzaminu nie zdaje i pewnie nie zda. Tym lepiej dla tych, co go zdadzą, ponieważ będą mogli oni włączyć się w budowanie nowych, prawdziwie wolnych, a nie sterowanych przez agenturę mediów.

    Cytuj
  • 22 kwi 2010

    Obejrzyjcie i niech Wam media nie robią wody z mózgów !

    http://www.youtube.com/watch?v=KGeHD0SQrYE&feature=player_embedded

    Cytuj
  • 22 kwi 2010

    jesli ktos dalej uwaza ze ktos mogl o wlasnych silach wyjsc z rozbitego samolotu i machac do ludzi to proponuje zobaczyc to zdjecie:

    http://img710.imageshack.us/img710/8671/t6lc6s92dftkxvwi0vpr.jpg

    jesli ktos jednak nie chce ogladac cial, odradzam wchodzenie na ten link, jednak polecam go wszelkim osobom, ktore popieraja teorie, ze ktos tam do kogos strzelal, czy dalej uwazacie ze bylo do kogo strzelac?

    Cytuj
  • 22 kwi 2010

    Nie jestem zwolennikiem Kaczora (teraz liczba poj.) ale uważam, że filmik jest mocno kontrowersyjny i wymaga wyjaśnienia. Sprawa dotychczas była traktowana przez wszystkich prokuratorów , polityków i (prawie wszystkich) dziennikarzy jakby internetu nie mieli. Dopiero dzisiaj stwierdzono na konferencji prasowej, że film będzie zbadany. Ciekawe jak go wytłumaczą bo sądzę, że mają z tym nie lada problem. Nie chcę tu powtarzać tych wszystkich co najmniej dziwnych zachowań naszego rządu dotyczących śledztwa, ale powiem wam że rudy trzęsie chyba porami przed ruskimi bo nawet słowo zamach jest w naszym kraju ostatnio tabu.

    Cytuj
  • 22 kwi 2010

    aha wcale nie jest przesądzone że nikt nie mógł wyjść z tej katastrofy w "miarę" cało, a już na pewno nie rozumiem ,dlaczego nie było tam karetek pogotowia, które przede wszystkim powinny być wezwane natychmiast. Przecież oni wszyscy nie leżeli w rzędzie z aktami zgonu na czole. Czy ktoś widząc roztrzaskany autobus stwierdza, że nie ma sensu wzywać pogotowia bu NA PEWNO nikt nie przeżył. Kto z was miałby odwagę podjąć taką decyzję...
    Nawet sobie nie zdajecie sprawy jak może wyglądać człowiek po wypadku a mimo to udaje się go odratować i niemal przywrócić na nowo do życia.

    Cytuj
  • 22 kwi 2010

    [quote]jesli ktos dalej uwaza ze ktos mogl o wlasnych silach wyjsc z rozbitego samolotu i machac do ludzi [/quote]
    yyy, zobacz na kokpit - jest (poza wybitymi szybami) niemal w całości, piloci byli solidnie przypięci pasami, możesz wyjaśnić gdzie się podziali skoro nie można ich było znaleźć ???
    Samolot spadł z bardzo niskiej wysokości (tego nikt nie ukrywa) i na 96 osób NIKT nie przeżył a kadłub tak rozleciał się na "strzępy", które są tak porozrzucane ???
    Widziałeś kiedyś płonący samolot ??
    Tutaj te "ogniska" wyglądają jak (przepraszam za porównanie) piknik ! Poza tym przecież paliwo wyciekało jeszcze jak transportowali wrak, czyli nie "zutylizowało" się.
    I jeszcze wiele, wiele dziwnych "zjawisk"...

    No a te postacie to wg Ciebie jakieś zjawy ? zwierzęta ? A strzały, które można zsynchronizować z okrzykami rucholi to ktoś wkleił ?????

    Cytuj
  • 22 kwi 2010

    zobaczycie że wciągu paru najbliższych dni znajdą nawet ruskiego, który oczywiście powie ,że strzelał w powietrze bo się gapie złazili, a oni zabezpieczali ślady. Wytłumaczenie będzie na pewno bo być musi, kwestia tylko żeby plebs łapnął wszystko...

    Cytuj
  • 23 kwi 2010

    słyszeliście już, że do katastrofy doszło nie 0 8.56 tylko dziesięć min. wcześniej. Informacja wczoraj potwierdzona przez śledczych. Dzisiaj rano również o tym mówili w TVP3.

    Cytuj
  • 23 kwi 2010

    [quote]słyszeliście już, że do katastrofy doszło nie 0 8.56 tylko dziesięć min. wcześniej. Informacja wczoraj potwierdzona przez śledczych. Dzisiaj rano również o tym mówili w TVP3.[/quote]

    No tak... naginają wszystko, żeby się zgadzało ze scenariuszem :D

    Cytuj
  • 23 kwi 2010

    teorii spiskowych jest tyle co katastrof, wypadków itd...

    Cytuj
  • 24 kwi 2010

    http://zapodaj.net/af36538f9e9f.jpg.html
    to też ciekawe bo jakoś nigdzie tego u nas nie pokazywali

    Cytuj
  • 24 kwi 2010

    Na tej stronce możecie sobie poczytać o rekonstrukcji trajektorii lotu samolotu prezydenta; http://zhurnal.lib.ru/z/zhmurikow_e_i/nine.shtml Zobaczcie i oceńcie sami. http://img224.imageshack.us/img224/2006/shemasmolenskl3m.jpg

    Cytuj
  • 24 kwi 2010

    do pana m zdjęcie nie przedstawia tu154

    Cytuj
  • 24 kwi 2010

    Ale tak miał lecieć eddie według innych .

    Cytuj
  • 24 kwi 2010

    PIS POLECIELI i SPADLI

    Cytuj
  • 24 kwi 2010

    TEN ARTYKUŁ JEST ROZSĄDNY - PRZECZYTAJCIE A POTEM SZUKAĆ WINNYCH

    "Tego samolotu, tego lądowania nie powinno tam być"
    Według słów pułkownika "praprzyczyna (katastrofy-red.) była w Warszawie i ona powstała w momencie planowania całego przedsięwzięcia".

    Za przygotowanie wyprawy do Smoleńska odpowiadały trzy podmioty: Kancelaria Prezydenta, Biuro Ochrony Rządu i Siły Powietrzne.

    - Osoby z każdej z tych trzech instytucji powinny stworzyć zespół projektowy, który rozważa co i gdzie zrobić - mówił Łukasiewicz, zaznaczając jednak, że "tak się nie stało".

    - Nie opracowano awaryjnego dowozu gości - dodał. Jak przekonywał pułkownik Łukasiewicz na przygotowanie "planu B" powinno się składać wyznaczenie alternatywnego miejsca lądowania z transportem naziemnym, lądowanie na lotnisku zapasowym i ponowne wystartowanie, odczekanie w powietrzu lub decyzja o przerwaniu lotu.

    - Pilot zrobił więcej niż do niego należało. Mając świadomość, kto jest na pokładzie, podjął się zadania nie do wykonania - twierdził Łukasiewicz.

    Zdaniem wojskowego, by uciąć wszelkie spekulacje, społeczeństwo powinno się jak najszybciej dowiedzieć o ustaleniach w prowadzonym śledztwie.

    Tu-154M z polską delegacją lecącą na uroczystości rocznicowe do Katynia rozbił się 10 kwietnia pod Smoleńskiem. Zginęło 96 osób, w tym prezydent Lech Kaczyński i jego żona Maria.

    Cytuj
  • 24 kwi 2010

    Czegoś nie rozumiem ruski samolot nie mógł lądować na ruskim lotnisku? Co by dopiero się działo jak by tam chciał lądować ten co OBA MA???

    Cytuj
  • 24 kwi 2010

    michalsko1, ty jesteś taki sprawny inaczej ?

    Szkoda Twoich wypocin bo się tylko pogrążasz...

    Cytuj

Odpowiedz