Forum » Myślenice

Budowa ronda w Śródmieściu.

  • 23 wrz 2009

    To mnie sie od razu nasuwa takie pytanie, skoro rondo tylko "upiekszy" skrzyzowanie to bezsensowne jest inwestowanie pieniedzy i energii w koszta budowy tego przedsiewziecia. Reorganizacja ruchu bylaby mniej kosztowna i konsekwentnie, bardziej wydajna. Przeciez sa miejsca krzyczace wprost o uwage jak chocby nieslawne skrzyzowanie przy "ogolniaku", czy przytaczany przez IMHO, rozjazd na Osieczany. Trzeba wydawac srodki tam gdzie trzeba, a nie komu trzeba.

    1 Cytuj
  • 25 wrz 2009

    W dzisiejszym Dzienniku Polskim artykuł o budowie ronda i obwodnicy zachodniej.
    Niestety dziennikarze chyba coś niedokładnie zrozumieli i użyli sformułowania "zaprojektuj i wybuduj". Tymczasem szanowny urząd ogłosił jak na razie przetarg na sam projekt.

    Cytuj
  • 25 wrz 2009

    W odniesieniu do postów z poprzedniej strony, (oraz do wszelkich innych wątków tego forum) proponuje wprowadzenie "prawa Ostrowskiego" (na wzór prawa Godwina):
    "Podczas przeciągającej się dyskusji na forum prawdopodobieństwo, że za wszystko odpowiada Burmistrz Ostrowski zmierza do 1" i dalej - to propozycja do adminów, (za Wikipedią):

    "W tradycji użytkowników wielu grup Usenetu wątek, w którym w jednej z wypowiedzi pojawia się porównanie do nazizmu lub Hitlera (w naszym przypadku gdy odpowiedzialny jest Burmistrz), uważany jest za skończony oraz uważa się, że osoba, która użyła porównania, dyskusję "przegrała". Obecnie reguła ta rozciąga się na wszelkie inne internetowe sposoby wymiany zdań."

    Grety, Cyrk i im podobni są wielce obrażeni na arogancje Burmistrza i UMIG, niestety zachowują się identycznie. Fakt że ktoś ma inne zdanie jest tożsamy z faktem iż musi być na garnuszku burmistrza. Cieszę się, że znalazło się parę głosów (choć dla czystości dyskusji nie powinny wogole wystąpić i być usuniete przez admina/moderatora) wykpiwające to chore i idiotyczne rozumowanie. Piszę co myślę, piszę własne zdanie i (jak widać z ankiety reprezentuje te 60%), niestety fakt że myśle inaczej dla Grety i podobnych wiąże się automatycznie z tym, że płaci mi burmistrz. Ochłońcie! Bo się sami nakręcacie!

    007 i reszta, czemu za to że ktoś nie umie jeździć/się zagapił odpowiadają władze? Może zajmijmy się szkołami jazdy? Mówisz, że o mało nie doszło do kolizji z Twoim udziałem, na rondzie, ale czy to wina władz, czy kogoś kto nie umie jeździć lub się zagapił? Skrzyżowanie pod LO, dwa WIELKIE stopy, gruba linia na asfalcie, co jeszcze? Ograniczona widoczność? A jak wygląda sprawa wyjazdu z Jagiełły na Niepodległości? Tam samochody (od kościółka) "parkują na skrzyżowaniu". Jak wyglądał do niedawna wyjazd z Mickiewicza (od karetek) na Piłsudzkiego? Czy za motocyklistów jeżdżących 250kmh po obwodnicy też odpowiada Ostrowski?? Jest też druga strona medalu! Uderz się w piersi człowieku, Ty się nigdy nie zagapiłeś na drodze? Nie ma wypadków - ten co nie jeździ. Jeżdżę "troche" i ja tu bez skrępowania się przyznaję, że "zdaży się zagapić" a Tobie współdyskutancie się to nie zdaża? Jeśli nie, to albo nie jeździsz wogóle, albo się oszukujesz...

    Rondo to jedno z najsensownieszych rozwiązań skrzyżowania, bo żadna z dróg nie jest uprzywilejowana.

    Wojtek, równie dobrze można sprzedać działkę przy 3maja, tam się chętnie ktoś z jakimś biznesem zainstaluje, a kasy na działkę i nowy dom wystarczy... Sprzedam kawałek swojej działki (pod drogę) a co zrobie z "paskiem" który mi zostanie, 3x30 metrów? Takie myślenie do niczego nie prowadzi, nie mam działki ani na 3maja ani pod Dalinem, staram się tylko uświadomić że ZAWSZE ktoś jest poszkodowany w imie "interesu publicznego", a o "poszkodowaniu" przez ruchu wiem co pisze, bo mieszkam w rejonie obwodnicy, a tu mam ruch 24/7... Bezpieczeństwo? Od sąsiada wyciągneliśmy już dwa auta z ogródka, tych co wylądowali na "drodze pomocniczej" nie licze (mimo że jest bariera, teraz przez ekrany się może już nie przebiją)...

    Cóż, konsensusu nigdy się nie osiągnie gdy spieraja się różne "lobby", więc póki co wracam do swojej kolejki po zasiłek bo wypłaty od burmistrza mi nie wystarczą żeby z rozjeżdżania "patelnią" zabytkowego centrum utrzymać gescheft w centrum miasta.

    Szerokości.

    Cytuj
  • 25 wrz 2009

    ...a niech stracę...
    "moim zdaniem", ale musimy sobie zdać sprawę że NIE MA na dzień dzisiejszy alternatywy dla kierunku Górne - Dolne. Ulica Reja (która wyprowadza na Dąbrowskiego-Jordana") w szczycie praktycznie stoi, i stać będzie, (nawet jeśli zrobimy ją z pierwszeństwem bo w kierunku jordana są przejścia dla pieszych, i jest to samo ścisłe centrum... Ulica Pardyaka nie nadaje się na dwukierunkową, co więcej z uwagi na przedszkole i wymiary, powinna mieć zmniejszany a nie zwiększany ruch. Jest jeszcze uliczka koło kościółka (z Niepodległości, bodaj na Bergela)... Ruch na kierunku Górne-Dolne jest przekierowany na Słowackiego, i niestety póki nie powstanie obwodnica (a to jeszcze trochę czasu, choć zaznaczam poraz któryś z rzędu, że też bym chciał żeby to było szybko) tak pozostanie...

    IMHO, jest kilka innych miejsc gdzie przydałoby się rondo, od choćby przy moście na zarabie - przy wyjeździe na obwodnice.

    Cyrku, nie czytasz uważnie, napisałem że moim zdaniem reorganizacja nie pomoże, prawdopodobnie nawet zaszkodzi. Narzekasza na sytuację pod LO, tam przecież są znaki, ale "trzeba rozwalić ogrodznie" i zły dyrektor tego nie zrobił (o tym ze ma być przebudowa to słyszę od Ciebie pierwszy raz - i przyznaje nie znam zupełnie sprawy jego przebudowy).
    Masz rację, chodzi o ciężarówki, autobusy, śmieciarki, dowóz LPG/węgla/i czego tam jeszcze. Chodzi o brak alternatywy na kierunku Górne-Dolne, chodzi o to co ktoś tu wspomniał, rozbudowę miasta powiatowego o nowe osiedla, ale też rozbudowę wszystkich okolicznych wsi i miast, a co się z tym wiąże ogromnym napływem ludzi. Można być "cwanym ekologiem" i "lokalnym patriotą" gdy sie mieszka w samym centrum i ma "krok do". Gorzej gdy się mieszka w Osieczanach/Stróży/Bysinie/Jaworniku i przyjedzie "coś załatwić". Obwodnica (potrzebna!!!) wyeliminuje tranzyt, i może cześć ludzi którzy z Krakowa jadą na Bysine (ale Ci nawet teraz nie muszą zjeżdżać na sródmieście. Niestety obwodnica nie zmieni sytuacji w ruchu lokalnym na kierunkach Niepodległości - Kościuszki, 3-Maja - Słowackiego, zapewne dlatego iż jak już powstanie (za 2 - 3 - 5 lat) ruch w tym miejscu będzie 2 - 3 - 5 razy większy niż był ot choćby z powodu osiedla "Pod lipką" czy jak ono się tam będzie nazywać.

    Nie możemy się wprost porównywać do Krakowa, tam np. jest komunikacja miejska (na marginesie, ktoś się zastanawiał ile waży skład tramwaju i jak to wpływa na kamienice?) Rozbudowa ronda na śródmieściu zwiększy przepustowość Górne-Dolne, i nie chodzi tu o ciężarówki z betoniarni ale ogólnie o cały ruch jaki ma tam miejsce. To, że ktoś nie umie się po rondzie poruszać to już niestety jego problem, myślę że gdyby admini zrobili następną ankietę, "Czy rondo na Żeromskiego poprawiło płynność" byłoby 99% za bo tak na prawdę opinia 007 to pierwsza przeciw z którą sie spotkałem.

    Cytuj
  • 25 wrz 2009

    kononononowiczu, wytłumacz dlaczego chcecie przebudować istniejący już mostek i podnieść mu tonaż ? Nie wystarczy tylko wybudować ten drugi mostek ?
    Dlaczego chcecie wybudować rondo w ten sposób aby ułatwić (zamiast utrudnić) ruch samochodom o wysokim tonażu ?
    Dlaczego... w końcu NIE ZADBACIE o interesy mieszkańców a patrzycie na sprawę poprzez pryzmat kilku biznesmenów, którzy mają w tym interes ?!
    Czy Ty widzisz co się dzieje, zwłaszcza w ostatnim okresie, na głównym szlaku komunikacyjnym przez centrum miasta ? Czekacie na czyjąś śmierć i dopiero wtedy "się zacznie" ?! A może czekacie na jakąś telewizję aby caly świat zobaczył to co się dzieje ?

    Cytuj
  • 25 wrz 2009

    Zwroc uwage drogi Kononowiczu na jedna prawidlowosc. Istnieje olbrzymia roznica pomiedzy opiniowoscia mieszkanca ktory reprezentuje wlasna zdanie, jakim sa Greta.J, Cyrk czy tez moja wlasna postac. Powiem wiecej, z ta opinia zgadza sie coraz wiecej mieszkancow poniewaz fakty ktore staramy sie uwypuklic, i przedstawic w formie naszej prywatnej opinii, trafia do coraz szerszego grona zainteresowanych.

    Jednak sprawa zmienia sie diametralnie kiedy prywatne opinie staja sie decyzjami, ze wzgledu na roznorakie zajmowane stanowiska publiczne. Do czego zmiezam. Otoz drogi Kononowiczu. Dla prostego przykladu podam Ci sytuacje Twojego biznesu ktorym jest Stacja benzynowa. Wykupiles ja od upadajacego molocha CPN i pragniesz prowadzic dalej stacje ze wzgledu na usytulowanie i dogodny dojazd. Niestety po roku dzialalnosci, decyzja Urzedu Miasta na drodze,ktora stanowi jedyny dojazd do Twojej stacji,zmieniono ruch na jednokierunkowy i to w sposob, ktory wydluza potencjalnym klientom dojazd i w wyniku tej decyzji latwiej im dojechac do Twojej konkurencji.

    Biznes i sytuacja sa fikcyjne. Decyzja UM na szczescie tez. Ale teraz odpowiedz mi na proste pytanie; Czym sie rozni opinia szarego obywatela od decyzji dysydenta? Mysle ze jestes na tyle pojetny ze rozumiesz o co mi w tym wszystkim chodzi. Zrozum moje intencje. Tu nie chodzi o samo rondo, tu nie chodzi o chodniki, studzienki czy hale sportowe. Tu chodzi o prawidlowosc procedur administracyjnych. Uzasadnienie i spojnosc projektu, ktorego sam pomysl nie jest problemem, stanowi go nieprzemyslana realizacja, bez zasiegniecia opinii spolecznosci ktorej inwestycja bedzie sluzyc na dlugie lata. Bo decyzja wychodzi od REPREZENTANTOW MIESZKANCOW, wszystkich wyborcow. I jezeli powstanie czegokolwiek na terenie miasta czy gminy budzi kontrowersje, nalezy zamiast na gwalt wydawac przychylne decyzje, na podstawie naciskow lub tez opinii jednostek czy grup zainteresowanych, nalezalo by zasiegnac opinni szerszej grupy mieszkancow. Bo w koncu oni wszyscy placa za ten projekt z wlasnej kieszeni, podatkami. A mysle ze to wystarczajacy argument przeciwko "odgornym" decyzjom.

    Natomiat odnosnie Twojej opiniowosci na temat ankiety. Ktora dla mnie nie jest w zadnym stopniu adekwatna do opinii mieszkancow. Co innego mysli 169 osob a co innego 10 000. Wystarczy zapytac.

    Cytuj
  • 25 wrz 2009

    Kononowicz pisząc o ulicy Pardyaka do Niepodległości nie miałem na myśli wprowadzania tam ruchu dwukierunkowego. Po prostu chodziło mi o to, że nie jest to żadna alternatywa dla 3-go Maja-Słowackiego, bo większość kierowców i tak skręca tam w lewo i "ląduje" na w/w. Rozwiązaniem mogło by być wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na Niepodległości od strażnicy do "galalitu".
    Co do skrzyżowania nad rynkiem - skoro oprócz "łamanego" pierweństwa które jest pozostałością z przed budowy ul. Kniaziewicza, ruch utrudniają piesi, to zmieńmy pierwszeństwo, jedno utrudnienie mniej - ruch płynniejszy.
    Istnieją możliwości powiększenia przepustowości istniejących skrzyżowań i to w największym stopniu zniechęca mnie do ronda (zresztą typ skrzyżowania który lubię), bo władze myślą bardzo punktowo na temat ruchu w naszym mieście. Nie widzę w działań drogowców skierowanych na wprowadzenie płynności jazdy na głównych kierunkach. Przykładem niech będzie znak STOP na mostku przy Żwirki i Wigury, gdzie ze względu na dobrą widoczność ul.Słowackiego i brak przejścia po skręcie zupełnie wystarczyłby "ustąp pierwszeństwa"

    Cytuj
  • 25 wrz 2009

    p.s. ul. Reja "stoi" dlatego, że wielu kierowców skręca z niej w lewo w efekcie "lądując" na Słowackiego 3-go Maja. Rozwiązanie - zmienić kierunek pomiędzy Reja a Słowackiego na przeciwny co ma dodatkowy plus, pasażerowie z aut zaparkowanych przy (wtedy) prawej krawędzi jezdni będą wysiadać na chodnik, a nie na jezdnię.

    Cytuj
  • 26 wrz 2009

    w tygodniu w gazecie myślenickiej pojawiło się obwieszczenie o tym że budowa ronda jest już przesądzona. Niedługo zaczną budować. Nici z obwodnicy, na wydaje mi się na długi okres czasu. Powinni spróbować zmienić organizacje ruchu a dopiero potem podjąć decyzję o tak drogiej inwestycji jak budowa ronda w takim miejscu i może środki przeznaczyć pod obwodnicę! Co za totalne beztaleńcia z tej władzy!

    Cytuj
  • 26 wrz 2009

    Bonhart, w Trubunie Ludu tez pisali ze Zwiazek Radziecki to kraj miodem i mlekiem plynacy, potega swiata i ostoja komunizmu i wieszco? Nie ma juz ZSRR i Trybuny Ludu tez. ;)

    Cytuj
  • 26 wrz 2009

    [quote]Zabudowac bysinke od straznicy, po bysine i jest dodatkowy pas lub pasy ruchu. albo przynajmniej od straznicy po mostu przy konskim rynku+rondo i po problemie[/quote]

    Proponuję przeglądnąć galerie co się działo w czasie ostatnich większych opadów deszczu.

    Cytuj
  • 26 wrz 2009

    007, i to jest dyskusja, a nie bluzganie po wszystkich którzy myślą inaczej...

    Gdzieś tu wcześniej widziałem, że zamierzacie zorganizować referendum. Organizujcie! Sam pójdę i zagłosuje! Zobaczymy jaki będzie tego wynik. Taki mamy chyba system prawny, że większość ma rację. Jeśli ludzie opowiedzą się przeciw tej inwestycji, przyznam Ci rację. Jeśli jednak wynik będzie odwrotny? Usłyszę zapewne że złe władze omamiły "głupich mieszkańców". Niech środowiska z tego forum czy skupione wokół Sedna się zbiorą i zrobią wreszcie coś konstruktywnego. Chcecie walczyć z decyzjami z którymi się nie zgadzacie, macie do tego środki prawne. Bo niestety na każdym kroku słyszę o arogancji, ignorancji, nie kompetencji, kolesiostwie i "zawyzonych kosztach", a o dziwo mimo tak "świetnie doinformowanych" nic się nie kończy np w prokuraturze...

    Ja, Wasz oponent w tej dyskusji, nalegam, miast obrażać i rozdzierać szaty, zorganizujcie się i walczcie jeśli uważacie że Wasze zdanie jest jedyne i słuszne... Władze wybierali mieszkańcy, zrobicie referendum, sprawdzimy czy nadal obecne władze cieszą się poparciem... Może to da Burmistrzowi, albo Wam do myślenia... Mówie "sprawdzam"!

    "moim zdaniem", co do ulicy Pardyaka, oczywiście że tam nic nie można zrobić (no może ustawić nakaz jazdy w prawo - na kościółek żeby wyeliminować tych którzy omiają tamtędy teraz skrzyżowanie 3-maja/Niepodległości). Szanuje Twoje wypowiedzi bo są dość zrównoważone, niestety, nie przemyślałeś wogóle konsekwencji ustanowienia ruchu jednokierunkowego na Niepodległości. Czemu? Otóż cały ruch od strony zarabia (Daszyńskiego i zjazdu z zakopianki) trafi wtedy na ulicę Jagiełły, a później na Mickiewicza (która w praktyce jest parkingiem dla mieszkańców i bloków i posesji). Ponadto z Mickiewicza trafi na skrzyżowanie Mick./Słowackiego, gdzie kilka postów wcześniej chciałeś przenosić ruch z mostka pod strażnicą. Polecam Ci zrobić sobie rundkę tymi ulicami (w dzień o umiarkowanym ruchu) tylko uważaj przy przejeździe z Mickiewicza na mostek bo tam nic nie widać... Generalnie, ze zmianami na jednokierunkowe (choć często jest to słuszne) to trzeba ostrożnie bo zmieniając w jednym miejscu można mieć bardzo poważne zmiany w innych.

    Uważam że propozycja reorganizacji ruchu jest zła, bo nie rozwiązuje problemu tylko "rozwleka" go na kilka innych okolicznych ulic i skrzyżowań - których już i tak obecny stan nie jest dobry.

    Ulica Reja? A czemóż to (mimo pierwszeństwa) korki na Jordana sięgają do zakrętu a czasami i wyżej? Natężenie ruchu pieszego w tym miejscu, a dodatkowo parking "pod Ukleiną" wykluczają zwiększanie ruchu w tym miejscu. Tam ruch trzeba redukować! Ulica Jordana/Dąbrowskiego? Łamane pierwszeństwo jest jedynym sensownym rozwiązaniem, jeśli zrobisz pierwszeństwo Dąbrowskiego - Jordana, to pewnikiem nie wyjedziesz z Rynku bo każdy będzie "pruł z góry"... a to tylko jeden z wielu problemów jaki powstanie po zmianie pierwszeństwa.

    Cytuj
  • 26 wrz 2009

    Mr Konon
    Możesz sobie darować odgrywanie arbitra elegancji na forum i użalanie się nad koniecznością stania w kolejce po zasiłek. Sam sprowokowałeś konflikt używając w stosunku do mnie (kobieta!) słowa: "bredzisz".
    Jeśli chodzi o skuteczność reorganizacji ruchu to proszę zwrócić uwagę na efekt dobrze przemyślanych działań jaki uporządkował sytuację w rejonie parkingu busów.
    Wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na mostkach zwiększyło bezpieczeństwo i rozładowało korki.
    A prawo Ostrowskiego?
    A kto w mieście sprawuje faktyczną władzę i odpowiada za większość decyzji? Bo chyba nie rada miasta złożona z 21 czy 22 bezwładnych osobników?
    Kto pomógł nie posiadającemu kwalifikacji nauczycielowi z krzyszkowickiej podstawówki zostać dyrektorem dróg powiatowych?
    Kto wydał decyzję środowiskową dla asfaltowni?
    Kto dopuścił do zburzenia dworca?
    Kto sprzedał PKS?
    Kto wydaje 20 milionów na halę, 5 mln na boiska sportowe a nie ma kasy na obwodnicę?

    A akurat w rondo jest pan Maciej najmniej zamieszany. Pomijając oczywiście nieustające poparcie jakiego udziela dyrektorowi G.

    Cytuj
  • 26 wrz 2009

    ... a tak na marginesie, czy istnieją (ktoś może podać) jakieś wiarygodne liczby dotyczące dobowego ruchu na dyskutowanym skrzyżowaniu? W rozbiciu na liczby typu: liczba osobówek, ciężarówek < 7t, ciężarówek > 7t, autobusów?

    Ciekawe rzeczy Greta piszesz, bo jakoś w równoległej dyskusji dotyczącej parkowania na płycie rynku wszyscy narzekają na sytuację "przy busach". Rozładowało korki? Tak, "szczególnie" na kierunkach Żeromskiego-Piłsudzkiego, Słowackiego (od pks) Piłsudzkiego. Ale przyznaje, jest troszkę lepiej. Gdyby jeszcze był tam stały posterunek policji, który by dyscyplinował pieszych, takie dziwne zjawisko, gdy bywa jest policja (często rano) wszyscy chodzą po zebrach, gdy panowie się zbiorą, każdy łazi gdzie mu pasuje...

    No niestety, podtrzymuje co powiedziałem, bez zastanowienia się nad problemem używasz jakichś apokaliptycznych wizji o pędzących bez hamowania ciężarówkach w celu wyolbrzymienia problemu. Wyliczyłem Ci kierunki jazdy i jakoś się do tego nie odnosisz, a Twoim rozwiązaniem jest wysłanie problemu do centrum Sułkowic, w dodatku na ulicę Sportową... Ale cóż doskonale znasz mentalność kierowców i bez hamowania pędzisz trzy-osiową wywrotką po OS&#039;ie jakim jest ulica Słowackiego, żeby nie "doić" po ulicy Sportowej.

    Więc jeszcze raz, jaki jest stosunek samochodów ciężarowych do osobówek i autobusów na skrzyżowaniu, Słowackiego / Niepodległości / 3-Maja?

    Cytuj
  • 26 wrz 2009

    Albo się nie rozumiemy albo jesteś wysokiej klasy demagog. Nie wysyłam tych dziadowskich ciężarówek do Sułkowic tylko stwierdzam, że jest alternatywna droga, która pozwala nie łamać przepisów na mostkach na Bysinie. Jak widzę oboje jesteśmy kierowcami, ale mnie się jeździ koło busów nie troszkę lepiej lecz ZNACZNIE lepiej. Może dlatego, że mam w rodzinie wielu zawodowych "ciężarowców" i stąd też znam specyfikę tej jazdy a nie z własnych doświadczeń za kółkiem.
    Nie pytaj mnie o te liczby. Zapytaj słynnego dyrektora G. - ktoś robił pomiary w trakcie przygotowywania dokumentacji. Psu na budę się zdadzą

    Cytuj
  • 26 wrz 2009

    Otóż nie cały ruch od strony Daszyńskiego byłby na Mickiewicza. Na tym kierunku jest więcej alternatyw. Dodatkowo Mickiewicza już dawno powinna zostać włączona do ruchu a nie stanowić przyosiedlowego parkingu.
    Jordana jest z pierwszeństwem, ale wielu kierowców parkuje na odcinku Reja-Słowackiego zatrzymując ruch przy manewrowaniu dlatego proponowałem zmienić kierunek na tym odcinku. Na Reja panuje czesto wolna amerykanka co do parkowania (gdzie są odpowiednie służby?).
    Wyjazd z Rynku przy pierwszeństwie Dąbrowskiego-Jordana utrudniony, to dobrze, bo zachęci może niektórych do ominięcia Rynku.
    Po wybudowaniu ronda ul. Poniatowskiego będzie musiała przyjąć więcej samochodów, nie wiem czy podoła. Ciekawi mnie rozwiązanie problemu zjazdu z ronda w Niepodległości lub Poniatowskiego w tym samym miejscu.
    Rozciągnięcie problemu na inne ulice dotyczy oczywiście tylko poj. osobowych.

    Cytuj
  • 26 wrz 2009

    A ciekawe co ty masz w ogóle babo do gadania w mieście i o sprawach organizacji i dróg. Od tego som demokratycznie powołane organy jak pan dyrektor żeby zarzondzać i którysik rok to robią i sie znają. I racje ma Kononowicz że mówi że potrzebne jest najpierw rondo bo jasne że się droga zachodnia od razu nie zbuduje a jeździć trzeba. Mi sie naprzykład bardzo podoba to co pan dyrektor chce zbudować bo uwarzam że powinna być nowoczesność i tak jak na zachodzie a nie jakieś zabytki i niewiadomo co. Drogi mają być szerokie i dla dużych i małych aut żeby przejechać, bo to ważne bezpieczeństwo. Ja to bym nawet zburzył te strażnice bo to do niczego niepotrzebne w centrum tylko zawadza. A ten pomnik Neromucena to można przecież przenieść gdzieś np.na Zarabie bo tam chodzom turyści to se go beda oglądać. I zrobić duże , porządne rondo tak żeby się dobrze jeździło a nawet jak tir przyjedzie to szybko przejedzie i nie zastawia.

    Cytuj
  • 26 wrz 2009

    A ciekawe co ty masz w ogóle babo do gadania w mieście i o sprawach organizacji i dróg. Od tego som demokratycznie powołane organy jak pan dyrektor żeby zarzondzać i którysik rok to robią i sie znają. I racje ma Kononowicz że mówi że potrzebne jest najpierw rondo bo jasne że się droga zachodnia od razu nie zbuduje a jeździć trzeba. Mi sie naprzykład bardzo podoba to co pan dyrektor chce zbudować bo uwarzam że powinna być nowoczesność i tak jak na zachodzie a nie jakieś zabytki i niewiadomo co. Drogi mają być szerokie i dla dużych i małych aut żeby przejechać, bo to ważne bezpieczeństwo. Ja to bym nawet zburzył te strażnice bo to do niczego niepotrzebne w centrum tylko zawadza. A ten pomnik Neromucena to można przecież przenieść gdzieś np.na Zarabie bo tam chodzom turyści to se go beda oglądać. I zrobić duże , porządne rondo tak żeby się dobrze jeździło a nawet jak tir przyjedzie to szybko przejedzie i nie zastawia.

    Cytuj
  • 26 wrz 2009

    Czyzby echo? A moze Maniek sie powtarza, a moze ja powinienem przestac jesc te "jablka" ;)

    Cytuj
  • 26 wrz 2009

    Maniek, jak się nauczysz pisać to ja Ci obiecuje, że ZACZNĘ czytać co piszesz.

    [kononononoooowiczu], Może czas by ludzie, zobaczyli projekt ronda ? Nad czym dyskusja skoro NIKT nie go nie widział ?
    Stwierdzam, na podstawie Twoich wypocin, że jesteś po prostu NIEREFORMOWALNY !
    Uważasz obecny stan (ruch w centrum) za idealny bo NIC nie potrafisz wymyślić i żadne propozycje nie docierają do Ciebie.

    Może spróbujesz odpowiedzieć na choć kilka z pytań zadanych przez obrażoną przez Ciebie KOBIETĘ ? A może wypadałoby Ją przeprosić dżyntelmenie ?

    [mierzej], ogłosiłeś ankietę, może warto było pokazać choć szkic projektu ?
    Ludzie mają oddawać głosy w ciemno, nie widząc projektu przebudowy/ronda ?!

    Cytuj
  • 27 wrz 2009

    Dzisiaj z racji spedzenia wolnego czasu, przegladajac prase z tygodnia, natknalem sie na ciekawe spostrzezenie ktore dotychczas umknelo mojej uwadze. Jednak dzieki Mr.0 sprowadzilem moje zaintersowanie na troche inny aspekt sprawy budowy ronda.
    Otoz czytajac w Dzienniku Polskim artykul dotyczacy Drogi Zachodniej i budowy ronda ktory mozecie przeczytac tu;
    http://www.dziennikpolski24.pl/Artykul.100+M5b0e2724581.0.html
    Jest ta wypowiedz radnego Jana Bylicy ktora jakby wyjal z moich ust! Z wyjatkiem dodatkowej kwestii pieszych. Jezeli tak jak juz wczesniej proponowalem zeby rondo bylo o mniejszej srednicy, rozwiazalo by to problem rozjazdu aut wysoko tonazowych przez centrum. Przy takim rozwiazaniu bylo by miejsce na chodniki i prawidlowe przejscia dla pieszych. W przypadku jednak ronda ktore zajelo by wieksza czesc skrzyzowania, ktoredy mieli by przemieszczac sie przechodnie?
    A propos projektu ktory nie powstal. Po prostu go nie ma. 31 Sierpnia bierzacego roku minal termin na skladanie projektow do Zarzadu Drog Powiatowych.
    Z tego co wiem nie bylo zadnego projektu ktory mozna by tu bylo pokazac. Wynikalo by z tego ze prowadzimy dyskusje o niczym, no chyba ze powiat szybko odgrzeje cichaczem sprawe i zanim sie obejrzymy bedziemy smigac po nowym rondzie, scigajac wlasny ogon.

    Cytuj
  • adzygmunt 27 wrz 2009

    "i zanim się obejrzymy będziemy śmigać po nowym rondzie, ścigając własny ogon". Mysleniczanin007
    "Obśmiałem" się, jak pszczoła, nie wiedziałem co ja robię w rondzie koło Reja! :D

    Cytuj
  • 27 wrz 2009

    Sprawnie działający układ komunikacyjny to nie wszystko.
    Budowa tego ronda jest barbarzyństwem. Konserwator nogdy nie powinien się na to zgodzić. Niedługo przekonamy się ile warte są dla konserwatora Myślenice. Z własnego doświadczenia wiem, że niewiele.

    Cytuj
  • 27 wrz 2009

    Barbarzyństwo. Dziękuje za użycie tego słowa.
    Być może wielu z nas ma nieco sentymwentalny stosunek do tego miejsca pod strażnicą. Czy jednak układ ulic wokół rynku, trasa wiodąca w kierunku Stradomia nie są zabytkami, nie podlegają ochronie? Dlaczego o wyglądzie miejsca które zagospodarowane przez człowieka obdarzonego "iskrą Bożą" może stać się najpiękniejszą wizytówką Myślenic decydować mają samorządowcy żywcem wyrwani z serialu "Rancho"? Dlaczego pozwalamy na niszczenie miasta komuś dla kogo szczytem elegancji jest 6-cio metrowa droga asfaltowa? Czemu rządzą nami wsiowe prostaki, których wyobraźnia kończy się na tym co zobaczyli podczas niedzielnej wizyty w Tesco lub Carrefour?

    Cytuj
  • 27 wrz 2009

    No Greta to teraz pojechałaś po bandzie. Mostek pod strażnicą prędzej czy puźniej i tak pójdzie do remontu. Prawy brzeg Bysinki od strażnicy w dół to same nowe rzeczy. Dobudowanie kolejnego mostku nie zmieni charakterystyki tego miejsca. Natomiast sama organizacja ruchu (tradycyjne skrzyżowanie, ruch okręzny)nie jest objęty ochroną prawną przez konserwatora. Przy odpowiednim projekcie to miejsce nic nie straci ze swego charakteru.

    Cytuj

Odpowiedz