Greto J., z WIELKIM szacuneczkiem do Twojej osoby bo ją poważam, ale piszesz jako nasza jedynie słuszna...
Co czytacz ma z tego, że dowie się co było tematem dyskusji czy też jakie były pytania czy interpelacje jak nie wie jakie są wnioski końcowe z dyskusji, jakie padały odpowiedzi na pytania i interpelacje ?
Cieszymy się, że słowa tutaj pisane nie lecą w kosmos a ktoś uważnie (mam nadzieję) je czyta ;)
Na marginesie tej dyskusji, pamiętajcie że jak sie opuszcza rondo to trzeba włączyć kierunkowskaz, potocznie zwany migaczem:) Będą dwa ronda bedziecie mieć gdzie ćwiczyć;)
z moich doświadczeń wynika, że na "okrągłych" rondach z kierunkowskazami jest jako tako, ale jak skrzyżowanie ma trochę inny kształt pojawiają się poważne problemy
To proponowane rondo bedzie rondem, czy tylko rozbudowanym skrzyżowaniem?
Czy ktoś wypatrzył makietę-projekt tego czegoś, nad czy dyskutujemy już siódmą stronę?
Popatrzyłem. Dla mnie najpierw obwodnica. Nie zgadzam się na rozjechanie w gruncie rzeczy śródmieścia.
Pytanie tylko czy z tzw. opinią publiczną ktoś się liczy w Myślenicach.
W tej i innej kwestiach?.
Dopiero teraz powinna powstać ankieta, ciekawe jakie byłyby wyniki ?
Teraz widzimy kto dba o czyje interesy, widzimy jak kiedyś (oby NIGDY) rozjadą nas TIRy w Śródmieściu, widzimy jak narażone będą także zabytki :(
Strach pomyśleć jak wzmoży się ruch przez centrum zamiast go stopniowo redukować i przenosić poza miasto !
Proszę o zwrócenie uwagi na to, że w rejonie strażnicy jezdnia drogi przebiega nie więcej niż metr od ściany!
Równie wąskie przejście będzie na rogu budynku należącego do pana Papierza. Nie ma szans by dwie osoby się wyminęły, jedna musi zejśc na drogę - w lecie bo w zimie będzie tam zaspa.
Własnie usiłuje sobie wyobrazić jak oni chcą to rondo tam wcisnąć. I nie bardzo moge.
Kto zatwierdzi taki plan, kto opracował taki plan, studiował czy chlał tylko w akademiku.
[quote=Greta J.]
Równie wąskie przejście będzie na rogu budynku należącego do pana Papierza. Nie ma szans by dwie osoby się wyminęły, jedna musi zejśc na drogę - w lecie bo w zimie będzie tam zaspa.[/quote]
Ciekawe jak oni z tego wybrną, przecież są przepisy regulujące szerokość chodnika zwłaszcza w centrum miast, bodajże min. 1,5m...
Całkiem zgrabne to rondo. Proponuję wyburzyć niepotrzebne obiekty, tj. strażnica i budynek należący do Pana Papierza. Zmiany te pozwolą na wykonanie okrągłego, bardziej wygodnego, ładniejszego ronda, wielkością zbliżonego do Myślenickego Rynku. Co tam Rynek, stary, ciągle wymaga remontów. Za to Rondo, nowe, piękne, ma szansę stać się najważniejszym elementem sprawnie działającej komunikacji. Na środku koniecznie pomnik z wielką tablicą pamiątkową ku czci wielkich budowniczych.
Pan Papierz na pewno nie będzie przeciwny tym koniecznym posunięciom. Zgadza się zapewne z postem Kononowicza z dnia 25.09.2009, 11:07 , że ZAWSZE ktoś musi być poszkodowany w imię interesu publicznego.
Rondo jak rondo... Nie może być zbyt małe, bo jak wiemy ruch dużych pojazdów na kierunku Dolne-Górne musi odbywać się (narazie) tą drogą.
Widać jednak, że projektant tego szkicu mało chodzi piechotą, albo możliwości są mocno ograniczone i pojazdy w takim układzie byłyby "uprzywilejowane" w stosunku do pieszych. A jest tu duży ruch we wszystkich kierunkach zarówno pojazdów jak i pieszych i powinno być to uwzglednione w projekcie.
Może miasto powinno ogłosić konkurs na zaprojektowanie tego ronda i wybrać najlepsze rozwiązanie.
Ciekaw jestem opini Kononowicza na temat pieszych w tym przypadku.
Rondo ma służyć autom nie pieszym. Moja propozycja: pieszym wybudować podziemne chodniki. Domy,
które mają mniej niż minimum zalecane dla chodników - 1,5 m. i jeszcze barierki także mają swoje limitowanie, powinny mieć zamurowane drzwi frontowe a wejście bezpośrednio z tunelu schodami lub windą do sieni!!! Tak to mi się podoba!!! :D
W pomieszczeniach od ulicy zamurować okna uszczelnić od hałasu i na ścianie wymalować weneckie panoramiczne okna z widokiem na góry albo...morze!:)
dobra, dobra. Myśląc tym torem dojdziemy do wniosku, że trzeba wybudować tame na Bysince, by spiętrzyć w niej wody. Stąd już krok do Wenecji i gondoli.
Żarty, żartami, a problem jest poważny.
Najbardziej poważnym problemem związanym z tym rondem jest to że nie wyznaczono na nim lądowska dla helikopterów. W ogóle powinni gdzieś w pobliżu Urzędu postawić lądowisko. To niedopuczalne zaniedbanie, żeby ktoś kto spotykał się z samym "Miro" a kto wie czy nawet nie z "Grzechem" dojeżdżał do pracy zwykłym samochodem osobowym.
Proszę Państwa
informuję, że problem roda zaczyna powoli zżerać własny ogon a to głównie z powodu, że tak późno zamieszczono na forum rysunek ronda. Rysunek ten w wersji uproszczonej i bardziej klarownej publikowaliśmy jednak kilka miesięcy temu w SEDNIE. Kto czyta SEDNO zamiast karmić nim rybki akwariowe ten świadomość zamiarów Dyrektora G uzyskał stosunkowo wcześniej. Razem z poczuciem rozpaczy na wypadek gdyby te plany się powiodły. Sam Pan Dyrektor zresztą w tej chwili i tak o tym nie myśli więc Państwa uwagi ulecą w życzliwej jego obojętności. W tej chwili naczelną troską Pana Dyrektora jest to aby poruszane tu treści, zwłaszcza te z wątku "ile kosztuje Starostwo" nie trafiły do prasy lokalnej, żeby zostały tu na forum, gdzie nikt ich nie czyta.
zrobiłem dziś pare "kółek" po mieście ok. 10-tej i 12-tej. Zaobserwowałem, że większe korki tworzą się na Reja w strone Rynku, niż na Słowackiego i Poniatowskiego w okolicy strażnicy. To chyba brak miejsc parkingowych w centrum jest tego powodem.
Czy budowa ronda coś zmieni? Wygląda na to, że nie. Jedynie zmniejszy się sznur samochodów od strony 3-go Maja do straznicy.
Jadąc od ul. Poniatowskiego w strone Słowackiego mamy ciekawą sytuację. Ustępujemy pierwszeństwa jadącym z Niepodległości (niezależnie gdzie jadą) oraz tym którzy jadą ze Słowackiego w Niepodległości (będąc na mostku są już na drodze z pierwszeństwem). Jakież to denerwujące kiedy kierowcy jadący od Słowackiego w kierunku Poniatowskiego nie używają prawego kierunkowskazu. Tracimy często możliwość przejazdu przez skrzyżowanie przed pojazdem który jedzie w "przeciwnym kierunku", bo gdy wreszcie zobaczymy, że skręca nasza prawa strona znów jest zajęta.
Tak myślę, że doraźnym rozwiązaniem jest pierwszeństwo Poniatowskiego-Słowackiego!
To zapewne usprawni ruch.
Wprowadzenie takiego rozwiązania powinno być poprzedzone badaniem natężenia ruchu i dodatkowo może kontrolnym tygodniowym warunkowym rozwiązaniem.
Jawi się wówczas problem jeżdżenia wielu kierowców "na pamięć". Niestety tak jest i będzie.
Badania takie drogowcy prowadzili koło dwóch miesięcy temu. Widziałem jak p. Olejarz notował ilość pojazdów stojąc przy przejściu dla pieszych koło PZU.
Nb. Dlaczego Starostwo nie upubliczniło liczenia pojazdów? Może wyszło im coś kompromitującego? ;(
Greto J., z WIELKIM szacuneczkiem do Twojej osoby bo ją poważam, ale piszesz jako nasza jedynie słuszna...
Co czytacz ma z tego, że dowie się co było tematem dyskusji czy też jakie były pytania czy interpelacje jak nie wie jakie są wnioski końcowe z dyskusji, jakie padały odpowiedzi na pytania i interpelacje ?
Cieszymy się, że słowa tutaj pisane nie lecą w kosmos a ktoś uważnie (mam nadzieję) je czyta ;)
A jakże czytam - tyle, że z tego postu nic nie "załapałem" :(
Na marginesie tej dyskusji, pamiętajcie że jak sie opuszcza rondo to trzeba włączyć kierunkowskaz, potocznie zwany migaczem:) Będą dwa ronda bedziecie mieć gdzie ćwiczyć;)
z moich doświadczeń wynika, że na "okrągłych" rondach z kierunkowskazami jest jako tako, ale jak skrzyżowanie ma trochę inny kształt pojawiają się poważne problemy
To proponowane rondo bedzie rondem, czy tylko rozbudowanym skrzyżowaniem?
Czy ktoś wypatrzył makietę-projekt tego czegoś, nad czy dyskutujemy już siódmą stronę?
Tu popatrz:
http://www.zdp-myslenice.pl/dokumenty/zampub/2009/20090217/zal2.pdf
Popatrzyłem. Dla mnie najpierw obwodnica. Nie zgadzam się na rozjechanie w gruncie rzeczy śródmieścia.
Pytanie tylko czy z tzw. opinią publiczną ktoś się liczy w Myślenicach.
W tej i innej kwestiach?.
Dzięki Greta J. ;)
Dopiero teraz powinna powstać ankieta, ciekawe jakie byłyby wyniki ?
Teraz widzimy kto dba o czyje interesy, widzimy jak kiedyś (oby NIGDY) rozjadą nas TIRy w Śródmieściu, widzimy jak narażone będą także zabytki :(
Strach pomyśleć jak wzmoży się ruch przez centrum zamiast go stopniowo redukować i przenosić poza miasto !
Jakiś pogląd z tego pdf-a jest, ale mogliby dać większą tą mapkę...
Proszę o zwrócenie uwagi na to, że w rejonie strażnicy jezdnia drogi przebiega nie więcej niż metr od ściany!
Równie wąskie przejście będzie na rogu budynku należącego do pana Papierza. Nie ma szans by dwie osoby się wyminęły, jedna musi zejśc na drogę - w lecie bo w zimie będzie tam zaspa.
Własnie usiłuje sobie wyobrazić jak oni chcą to rondo tam wcisnąć. I nie bardzo moge.
Kto zatwierdzi taki plan, kto opracował taki plan, studiował czy chlał tylko w akademiku.
[quote=Greta J.]
Równie wąskie przejście będzie na rogu budynku należącego do pana Papierza. Nie ma szans by dwie osoby się wyminęły, jedna musi zejśc na drogę - w lecie bo w zimie będzie tam zaspa.[/quote]
Ciekawe jak oni z tego wybrną, przecież są przepisy regulujące szerokość chodnika zwłaszcza w centrum miast, bodajże min. 1,5m...
Jakoś trzeba zbojkotować ten projekt. Co jak co, ale tam musi być miejsce, aby spokojnie przejść, a nie przeciskać się.
Całkiem zgrabne to rondo. Proponuję wyburzyć niepotrzebne obiekty, tj. strażnica i budynek należący do Pana Papierza. Zmiany te pozwolą na wykonanie okrągłego, bardziej wygodnego, ładniejszego ronda, wielkością zbliżonego do Myślenickego Rynku. Co tam Rynek, stary, ciągle wymaga remontów. Za to Rondo, nowe, piękne, ma szansę stać się najważniejszym elementem sprawnie działającej komunikacji. Na środku koniecznie pomnik z wielką tablicą pamiątkową ku czci wielkich budowniczych.
Pan Papierz na pewno nie będzie przeciwny tym koniecznym posunięciom. Zgadza się zapewne z postem Kononowicza z dnia 25.09.2009, 11:07 , że ZAWSZE ktoś musi być poszkodowany w imię interesu publicznego.
Rondo jak rondo... Nie może być zbyt małe, bo jak wiemy ruch dużych pojazdów na kierunku Dolne-Górne musi odbywać się (narazie) tą drogą.
Widać jednak, że projektant tego szkicu mało chodzi piechotą, albo możliwości są mocno ograniczone i pojazdy w takim układzie byłyby "uprzywilejowane" w stosunku do pieszych. A jest tu duży ruch we wszystkich kierunkach zarówno pojazdów jak i pieszych i powinno być to uwzglednione w projekcie.
Może miasto powinno ogłosić konkurs na zaprojektowanie tego ronda i wybrać najlepsze rozwiązanie.
Ciekaw jestem opini Kononowicza na temat pieszych w tym przypadku.
Rondo ma służyć autom nie pieszym. Moja propozycja: pieszym wybudować podziemne chodniki. Domy,
które mają mniej niż minimum zalecane dla chodników - 1,5 m. i jeszcze barierki także mają swoje limitowanie, powinny mieć zamurowane drzwi frontowe a wejście bezpośrednio z tunelu schodami lub windą do sieni!!! Tak to mi się podoba!!! :D
W pomieszczeniach od ulicy zamurować okna uszczelnić od hałasu i na ścianie wymalować weneckie panoramiczne okna z widokiem na góry albo...morze!:)
Piesi powinni chodzić Bysinką ;)
dobra, dobra. Myśląc tym torem dojdziemy do wniosku, że trzeba wybudować tame na Bysince, by spiętrzyć w niej wody. Stąd już krok do Wenecji i gondoli.
Żarty, żartami, a problem jest poważny.
Najbardziej poważnym problemem związanym z tym rondem jest to że nie wyznaczono na nim lądowska dla helikopterów. W ogóle powinni gdzieś w pobliżu Urzędu postawić lądowisko. To niedopuczalne zaniedbanie, żeby ktoś kto spotykał się z samym "Miro" a kto wie czy nawet nie z "Grzechem" dojeżdżał do pracy zwykłym samochodem osobowym.
Proszę Państwa
informuję, że problem roda zaczyna powoli zżerać własny ogon a to głównie z powodu, że tak późno zamieszczono na forum rysunek ronda. Rysunek ten w wersji uproszczonej i bardziej klarownej publikowaliśmy jednak kilka miesięcy temu w SEDNIE. Kto czyta SEDNO zamiast karmić nim rybki akwariowe ten świadomość zamiarów Dyrektora G uzyskał stosunkowo wcześniej. Razem z poczuciem rozpaczy na wypadek gdyby te plany się powiodły. Sam Pan Dyrektor zresztą w tej chwili i tak o tym nie myśli więc Państwa uwagi ulecą w życzliwej jego obojętności. W tej chwili naczelną troską Pana Dyrektora jest to aby poruszane tu treści, zwłaszcza te z wątku "ile kosztuje Starostwo" nie trafiły do prasy lokalnej, żeby zostały tu na forum, gdzie nikt ich nie czyta.
Cyrk - pozwolę sobie sprzeciwić sie ostatniemu zdaniu w Twoim poście. Ja jestem "nikt" a czytam!!! :D
Cyrk - pozwolę sobie sprzeciwić się ostatniemu zdaniu w Twoim poście. Ja jestem "nikt" a czytam!!! :D
Przepraszam za podwójny post różniący się tylko słówkiem "sie" i "się". Poprawiałem i "się podziało" bez mojej wiedzy! :(
zrobiłem dziś pare "kółek" po mieście ok. 10-tej i 12-tej. Zaobserwowałem, że większe korki tworzą się na Reja w strone Rynku, niż na Słowackiego i Poniatowskiego w okolicy strażnicy. To chyba brak miejsc parkingowych w centrum jest tego powodem.
Czy budowa ronda coś zmieni? Wygląda na to, że nie. Jedynie zmniejszy się sznur samochodów od strony 3-go Maja do straznicy.
Jadąc od ul. Poniatowskiego w strone Słowackiego mamy ciekawą sytuację. Ustępujemy pierwszeństwa jadącym z Niepodległości (niezależnie gdzie jadą) oraz tym którzy jadą ze Słowackiego w Niepodległości (będąc na mostku są już na drodze z pierwszeństwem). Jakież to denerwujące kiedy kierowcy jadący od Słowackiego w kierunku Poniatowskiego nie używają prawego kierunkowskazu. Tracimy często możliwość przejazdu przez skrzyżowanie przed pojazdem który jedzie w "przeciwnym kierunku", bo gdy wreszcie zobaczymy, że skręca nasza prawa strona znów jest zajęta.
Poniatowskiego - Słowackiego POWINNY mieć pierwszeństwo !
To rozładuje korki.
Tak myślę, że doraźnym rozwiązaniem jest pierwszeństwo Poniatowskiego-Słowackiego!
To zapewne usprawni ruch.
Wprowadzenie takiego rozwiązania powinno być poprzedzone badaniem natężenia ruchu i dodatkowo może kontrolnym tygodniowym warunkowym rozwiązaniem.
Jawi się wówczas problem jeżdżenia wielu kierowców "na pamięć". Niestety tak jest i będzie.
Badania takie drogowcy prowadzili koło dwóch miesięcy temu. Widziałem jak p. Olejarz notował ilość pojazdów stojąc przy przejściu dla pieszych koło PZU.
Nb. Dlaczego Starostwo nie upubliczniło liczenia pojazdów? Może wyszło im coś kompromitującego? ;(
Że tak spytam... gdzie się podział kononowicz ?
Opracowuje nową organizację ruchu pod Nepomucenem ?